3659
Sök

är celica gt4 nått att ha?

296 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
tack för att nji tar er tid att svar:)

ja det är jäkligt svårt att hitta någon vettig subaru turbo, å någon mazda 323 turbo visste jag inte ens att det fanns! va bra det är med folk som vet!big_smile

Amby: ja jag har funderat på den bilen, men jag bor 60 mil ifrån å jag har inget släpp, men den är fortfarande intressant. men celica verkar ha något underligt problem med vevlagrena...

men är det någon som vet nått om peugot 405 4wd? är det en bra bil? finns dom med turbo? osv? tack!!

165 Inlägg
23 november 2008
ST165 är dom nog lite slarviga med oljebytet på nu när det är en så gammal bil.
och då slits dom lagerna..
Sen få man ju tänka på att den modellen är gammal som fn..
Och det finns mycket teknink som kan gå sönder på dom..

Jag skulle nog köpt en finn dyr istället för en blillig som har fel

den billiga kan lätt bli dyrare
Senast redigerat av amby (23 november 2008)

296 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
ja de du nog rätt i.. men knepigt att det just händer på 3:an...

ja dyrare e ju oftast bättre, men om jag sk svina på med den så känns 25000kr+ lite väl saftigt.

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
23 november 2008
tycker alla ska sluta kasta skit på drivningen på celica... den hänger med mycket långt.. 400hk fins det allt en liten liga som ligger runt.. å då e det orginal låda... kopplingen får väl bytas men iaf, bilen har ju gått i rally skogar så drivlinan e nog allt beprövad..  jag kan bara säga bra val av bil... det finns ju en glad skara av celica tokar som mycket troligen hjälper dig med nästan allt du undrar över... smile

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

296 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
skönt att höra ifrån nån som ar celica!! tack tack. har tänkt det hela tiden att ceilican måste ju va en beprövad bil eftersom den har körts på många rallyn...

är det nån som vet nått om peugeots 405 mi16 4x4? brister å vad är bra med den? håller den för att busa med?

1 703 Inlägg
23 november 2008
Är orginallamellen fräsh i en st165 ska den fixa runt 250kusar. Dock sällan den är fräsh i en -88a med unga aktiva ägare smile
Dåliga synkringar är vanligt, jag hade det på 3ans växel.
Vad gäller vevlagren, min orginalmotor hade slitna vevlager på 4an. Tror det är ganska vanligt med slitna lager öht. på gamla prestandabilar där servicen inte alltid har varit 1a prio.

De är lite trånga och bökiga att skruva med om du ska ex. byta lamell etc etc.

Hur som helst, man blir kung i skogen med en st165 big_smile Ångrar att jag sålde min nu när äntligen snön har kommit sad

Random Hero
4 047 Inlägg
23 november 2008
405mi16 lemans 4x4 finns ju, men dom ligger på 100000 lite drygt när dom är i skick.

men mazda 323 turbo så har du en lätt bil o 4wd tongue

http://www.blocket.se/vi/18623225.htm?ca=4_s

Dog food lid. Backwards

354 Inlägg
23 november 2008
Lancia Delta !!!!

296 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
tack för alla svar!

mazda 323 såg väldigt rolig ut, men tyvärr finns inte dom pengara, tänkte mig mer en bil för 20000kr..

men ska försöka hitta mig en celica som det bara är att vrida nyckel och köra!

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
24 november 2008
då är du varmt välkommen in på toyotaklubbens hemsida ska du se, om du har några andra frågor... det finns ju helt otroliga snubbar där.. big_smile

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

Sök