3414
Sök

Fråga kring storlek på bränsleledningar

782 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Hej nu är det jag igen.. Ska börja med mitt bränsle system och tänkte kolla med er som vet ,, Jag tänker använda en bosh 044a pump, orginal pump till catch tank på ca 1 liter (??) mellan catchen och orginal tank tänkte jag använda 8mm gummi slang(?)mest för att det är 8mm anslutningar på orginaltank-armaturen. Men vilken storlek lämpar sig fram till railen?? Jag har 10 mm Nylon/plastledning men det verkar krångligt att hitta nipplar till plastledningen..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 november 2008
bushmyra skrev:
Hej nu är det jag igen.. Ska börja med mitt bränsle system och tänkte kolla med er som vet ,, Jag tänker använda en bosh 044a pump, orginal pump till catch tank på ca 1 liter (??) mellan catchen och orginal tank tänkte jag använda 8mm gummi slang(?)mest för att det är 8mm anslutningar på orginaltank-armaturen. Men vilken storlek lämpar sig fram till railen?? Jag har 10 mm Nylon/plastledning men det verkar krångligt att hitta nipplar till plastledningen..

kan inte komma mer än vad anslutningen är på tanken eller pumpen ...alltså ingen ide med grövre än ut hålet...
Senast redigerat av mrbuggy (14 november 2008)

782 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
i catch tanken kan jag själv välja storlek..

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 november 2008
bushmyra skrev:
i catch tanken kan jag själv välja storlek..

vad finns att välja på då....de me nylonrör gillar inte jag nåt vidare...de går ju att byta till antingen rör eller slang hela vägen...helst rör då...(tanke bara)
Senast redigerat av mrbuggy (14 november 2008)

KHRacing
15 november 2008
Jag har dubbla 8 till matning & enkel 8 i retur, enligt många förståsigpåare så kan detta inte funka alls,men jag har ju bevisat dem motsatsen :-)

En 6mm ledning skall visst räcka till 500hk tror jag det var

782 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
KHRacing skrev:
Jag har dubbla 8 till matning & enkel 8 i retur, enligt många förståsigpåare så kan detta inte funka alls,men jag har ju bevisat dem motsatsen :-)

En 6mm ledning skall visst räcka till 500hk tror jag det var

He he då behöver jag ju inte byta soppaledning!! tror det sitter 6mm (invändigt) orginal..
Vad använder du för slangar/rör??
Senast redigerat av bushmyra (16 november 2008)

354 Inlägg
16 november 2008
Kolla me hydroscand om sådana frågor, mkt duktig personal. iaf i göteborg..
Jag själv kör me dubbla 044 pumpar med an8 ståloms. slang till ett y-block, därifrån en AN10 fram till f-rail, sedan har ja en AN6 i retur tillbaka till fuelcell..

782 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
skalmanen skrev:
Jag själv kör me dubbla 044 pumpar med an8 ståloms. slang till ett y-block, därifrån en AN10 fram till f-rail, sedan har ja en AN6 i retur tillbaka till fuelcell..

Hej antar att hydroscand har bättre pris på stålomspunnet än vad jag hittat på tex h2m racing 201 kr metern..
Ska rita upp systemet och kolla med hydraulfirman här hemma,det är väl det som är enklast.. Blir väl en enkel 8 fram till railen och en 6 i retur typ gammla matarlednigen..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
16 november 2008
bushmyra skrev:
Hej antar att hydroscand har bättre pris på stålomspunnet än vad jag hittat på tex h2m racing 201 kr metern..

helt rimligt pris för stålompunnet...en annan godkänd ledning annars är ju aluminium rör som är lite billigare

354 Inlägg
16 november 2008
bushmyra skrev:
skalmanen skrev:

Ska rita upp systemet och kolla med hydraulfirman här hemma,det är väl det som är enklast.. Blir väl en enkel 8 fram till railen och en 6 i retur typ gammla matarlednigen..

Hydroscand har bättre pris än h2m i sådana fall ja smile

maskinförare
125 Inlägg
16 november 2008
hudroscand är dyra. kolla med specma. dom ha bra priser. köpte 0,75m för 75 kr.

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

354 Inlägg
17 november 2008
gav 2000 för alla mina soppaledningar stålomspunnet, ca 12 meter sammanlagt me ANkopplingar, blandat an10 an8 an6 .. Kanske blir 3500 ut till kund, vilket ändå är bra tycker jag.. På Hydroscand

Sök