Hej, tänkte kolla hur mycke man vågar ställa upp laddet på en 740tic, orginal i övrigt! Vad är de som går sönder först och vid vilket tryck går de sönder? Så man kan lägga sig lite under de.
Hej, tänkte kolla hur mycke man vågar ställa upp laddet på en 740tic, orginal i övrigt! Vad är de som går sönder först och vid vilket tryck går de sönder? Så man kan lägga sig lite under de.
Inget alls mer tryck ...den e inte optimerad för mer ladd.....!
Men har du ET:n så ska du passa dig... Stakarna i den är lika grova (klena?) som dem i F:en
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Men har du ET:n så ska du passa dig... Stakarna i den är lika grova (klena?) som dem i F:en
Inte helt sant heller, jag har et:n visst 1.0b bar är nog verkligen max för den..men dom i ftn är väl minst lika klena om det är 87 - 88 ? kommer ej ihåg vilken årsmodell dom grövre kom
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
jag har inte sprängt nån ic men så har jag inte laddat över 1.1 bar heller just för att jag inte litar på hållbarheten på plastgavlarna helt enkelt men man kan ju alltid chansa , det är ju så kul när saker pajar.....
jag har inte sprängt nån ic men så har jag inte laddat över 1.1 bar heller just för att jag inte litar på hållbarheten på plastgavlarna helt enkelt men man kan ju alltid chansa , det är ju så kul när saker pajar.....
Under tiden jag har haft min bil ...ungefär 4000 mil så av 3700 av dessa har jag inte haft under 1.1bars laddtryck ( nä jag håller inte gasen konstant... men du fattar) ...å runt 1500 av dom har jag laddat 1.5 bar... har laddat betydligt mer än så också när wg slangen har lossnat... vet flera kompisar som kör 1.2 bar + också utan haveri
Höjer du inte soppa/tändning så blir det nog ras ganska fort då den kommer spika som ett svin!
Håller med TheFinnishFlash, jag ställde upp laddet max på min 745 tic utan att göra något annat och jag körde ca 1700mil utan problem, och jag vet vem som köpte bilen av mig och den rullar fortfarande orginal med uppställt laddtryck.