4182
Sök

ryckig gång 945 ltt

224 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#1
bilen går allmänt illa rycker när motor blir påfrästad typ på låga varv sedan försvinner det lite eftersom man kommer upp på högre varv (kan detta vara dålig tändmodul?)

eller vad kan det vara?

den e servad för ca 1,5 månad sen med olja/tändelar och rengörning av öppet filter

har gått kalas bra tills nu.

prövat bytta chip i den då jag har 2st olika men det e samma resultat.

har haft i org i både tän/bränsle men det funkar inte då heller..

och klasiska vakumslangar har jag kollat dom e till 99% bytta av mig till nya.

så någon som har någon ide på vad det kan vara?

587 Inlägg
18 november 2008
#2
kan ju vara allt ifrån nåt enkelt tändfel till brända ventiler.


Rapidoz
688 Inlägg
18 november 2008
#3
Du har inte petat på remmen?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

224 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#4
nej inte rört något sådant.

för det e precis som om fan svårt o förklara ladd trycket e kvar men som om typ gumi slangen till intercoolern knips åt så känns ryckningarna i den men om man smyger på gasen då går den bra men så fort man petar i bott då rycker den men laddet e fint o stabilt så du tror inte det kan vara soppa filtret? för pumpen e  ny osv. eller tändmodulen för jag snackade med en kille som skruvar och han trodde det kunde vara felet att den börjar paja

224 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#5
ja för jag måste fan fixa bilen innan snön kommer hehe =P

men jag tänkte någon som vet vad volvo tar för en felsökning?

25 Inlägg
18 november 2008
#6
jadu vet inte priset exakt men är ett par tusen och det är inte säkert att man får svaret för det, kom hit en bil som dom varit inne vid volvo med men dom hittade inget fel där även fast bilen gick som skit. då är det bra och ha en likadan så är det ju bara och prova sig fram tongue bilen var nämligen fel på fast dom sa att den inte var det på volvo


224 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#7
hehe ok ne jag får väl ta o labba lite själv ska beställa lite grejer o byta o se hjälper inte det ska jag nog ta o byta till 531 topp om den nu mot allförmodan skulle vara ventilerna som e brända men då skulle den juh gå 10* sämre en vad den gör..

smidigare o bytta topp än o skicka på o byta ventiler =P lite mer *roligare* med 531 än 530

224 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
#8
hehe vet vad felet va nu... har fått in fukt i öppna filtret så det va bara göra rent lmm med startgas =P
så nu funkar den kalas peppar igen


Sök