3468
Sök

Vad är haken med MrSvennson.se Auktioner?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Någon som har reagerat på deras reklamfilmen om hur billigt den ena och andra har köp det och det?

Vad är haken med detta? Idag var det någon som köpt en resa för 86 öre eller liknande som skulle vara värd flera tusen.

http://www.mrsvensson.se/

Någon hake måste det finnas?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 086 Inlägg
19 november 2008
Haken är att de säkerligen är påhittade exempel:P
Det är väl en vanlig aktionssida, problemet är nog den att när någon inte får mer än 10kr för sin digitalkamera tror jag inte hen säljer den. Men det är bara min gissning.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Det är väl en vanlig aktionssida, problemet är nog den att när någon inte får mer än 10kr för sin digitalkamera tror jag inte hen säljer den. Men det är bara min gissning.

hehe nej, fick svaret på ett annat forum;
"Vid en snabb titt på sidan kom jag fram till... Man kan bara höja budet 10 öre åt gången och ett SMS-bud kostar 20:-

Så... tex presentkortet på Statoil för 10.000:- är uppe i 500:- som högsta bud. Då är det alltså 5000 personer som bjödit och det har kostat 5000 x 20 = 100.000:-. Mr. Svensson har alltså tjänat 90.000:- på den auktionen."

Smarta jävlar... tongue

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 november 2008
te_wik skrev:
JapMax skrev:

"Vid en snabb titt på sidan kom jag fram till... Man kan bara höja budet 10 öre åt gången och ett SMS-bud kostar 20:-

Så... tex presentkortet på Statoil för 10.000:- är uppe i 500:- som högsta bud. Då är det alltså 5000 personer som bjödit och det har kostat 5000 x 20 = 100.000:-. Mr. Svensson har alltså tjänat 90.000:- på den auktionen."

Smarta jävlar... tongue

Mvh Tommy

Mm.. sen har man väl 1 min på sig att bjuda innan auktioner vinns tror ja..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

12 086 Inlägg
19 november 2008
Då är frågan vilken dum jävel som annonserar på den sidan då man är i princip säker på att man inte får ett skit för prylen?

1 417 Inlägg
19 november 2008
JapMax skrev:
Då är frågan vilken dum jävel som annonserar på den sidan då man är i princip säker på att man inte får ett skit för prylen?

Men är det inte flång nya prylar då?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
JapMax skrev:

Tror det är företaget (Mrsvensson.se) som köper upp dessa prylar helt nya.

Kan de gå med en sån vinst som i exemplet om statoil ovan, så har de råd att skänka bort en digitalkamera värd någon tusenlapp då och då. Billig reklam ju! smile

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Ellertz skrev:
Mm.. sen har man väl 1 min på sig att bjuda innan auktioner vinns tror ja..

Vet inte riktigt, har inte kollat djupare i det, men såhär står det.

Så här fungerar en öresauktion

MrSvensson fungerar som en traditionell auktion med enda skillnaden att man endast kan höja budet med 10 öre åt gången. Varje auktion har en nedräknare med en förutbestämd budgivningstid och varje gång budet höjs återställs nedräknaren. Om budet inte höjs innan nedräknaren har tickat ut avslutas auktionen och den som lagt det sista budet vinner.

En öresauktion startas när det första budet inkommer.

Auktionerna är öppna mellan 08:00 och 23:59 varje dag. Övriga tider pausas auktionernas nedräknare. Detta innebär att auktionerna inte kan avslutas under dessa timmar. Budet kan dock höjas under pausad tid. Följande morgon fortsätter nedräkningen. MrSvensson har även 24H-auktioner som pågår dygnet runt.

Mvh Tommy

12 086 Inlägg
19 november 2008
Holme skrev:
JapMax skrev:

Jag va inne o kollade nu, man kunde ju köpa budpaket för bra mkt bättre priser än 20kr budet.
Men jag förstår fortf inte vem som annonserar där, oavsätt om de är nya lr inte. Det måste ju va nått system bakom vi inte ser som höjjer det egentliga priset, alltså de som säljaren får.
Jag skulle gissa på att vinnaren köper prylen billigt medans bugdivare som förlorat bara förlorat massa pengar tongue Men med det systemet är ju säljaren inte garanterad några pengar.
Jävligt luddigt de där, skulle vilja veta mer.
En sak är säker, superbra erbjudanden finns inget som heter, det är alltid något.

1 417 Inlägg
19 november 2008
ja, dom som bjuder med förlorar, dom har ju betalat pengar för ingenting. Men han som vinner, får ju först betala för sina bud, sen betala summan han bjudit.

Och jag har fattat det som att det är butiksnya saker, som MrSvensson till exempel köpt in själva.
Eller är det privatpersoner som säljer beggade grejjer?

EDIT:
http://www.mrsvensson.se/index.php?id=nynfvih&pid=8

Där står det om produkterna, lev tid, begagnade och alla dom frågorna smile
Senast redigerat av Holme (19 november 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Holme skrev:
JapMax skrev:

Jag va inne o kollade nu, man kunde ju köpa budpaket för bra mkt bättre priser än 20kr budet.
Men jag förstår fortf inte vem som annonserar där, oavsätt om de är nya lr inte. Det måste ju va nått system bakom vi inte ser som höjjer det egentliga priset, alltså de som säljaren får.
Jag skulle gissa på att vinnaren köper prylen billigt medans bugdivare som förlorat bara förlorat massa pengar tongue Men med det systemet är ju säljaren inte garanterad några pengar.
En sak är säker, superbra erbjudanden finns inget som heter, det är alltid något.

Ja men det är det jag menar.

Kolla här.
Om de lägger ut en..säg en cross (en ny) för 0kr börjar utropet på.
Dom har köpt in den för 50 000.

Det räcker med att 5000 personer lägger ett bud, då är den ute för 500 kr.
Då har ju svennson redan gått 50 000 kr + på det.

Gör de såna affärer hela tiden så har de råd att ge bort en telefon eller något som kanske det bara kommit in ett bud på, alltså får de vara 10 öre för den + 20 kr för avgiften de tar. 20.10 har de då fått in.

Men att de går på plus? jaa självklart. annars hade de inte överlevt sen januari.

Mvh Tommy

12 086 Inlägg
19 november 2008
te_wik skrev:
JapMax skrev:
Holme skrev:

Ja men det är det jag menar.

Kolla här.
Om de lägger ut en..säg en cross (en ny) för 0kr börjar utropet på.
Dom har köpt in den för 50 000.

Det räcker med att 5000 personer lägger ett bud, då är den ute för 500 kr.
Då har ju svennson redan gått 50 000 kr + på det.

Gör de såna affärer hela tiden så har de råd att ge bort en telefon eller något som kanske det bara kommit in ett bud på, alltså får de vara 10 öre för den + 20 kr för avgiften de tar. 20.10 har de då fått in.

Men att de går på plus? jaa självklart. annars hade de inte överlevt sen januari.

Mvh Tommy

Jag såg ett paket där man kunde köpa 35 bud för 15kr, så alla bud kostar inte 20kr.

DFFL
9 020 Inlägg
19 november 2008
Det är Mr Svensson som säljer helt nya prylar, inte privatpersoner eller andra företag.
Varför?
För att om det går bra för dessa sidor, ja då går det jävligt bra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Lagerhjon
178 Inlägg
19 november 2008
Morsan fick något gratiserbjudande på denna sida. 3 fria bud eller något sådant. Fick ett Airhockeyspel för 10:- Det kommer min son att gilla när han är där.
Personligen skulle jag nog inte våga buda på en sådan sida då jag vet att jag inte har några spärrar när det gäller pengaförbrukning....

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Jag såg ett paket där man kunde köpa 35 bud för 15kr, så alla bud kostar inte 20kr.

Nej det har du ju rätt i, men de tjänar garanterat på det ändå.
Det är många som inte kan hålla sig från att lägga ett bud ifall man har chansen att köpa en helt ny Mazda för 160 kr, eller vad den var uppe i inatt.

Mvh Tommy

RS
886 Inlägg
19 november 2008
te_wik skrev:
JapMax skrev:

Smarta jävlar... tongue

Mvh Tommy

Exakt..det är så dom tjänar pengar. Står ganska tydligt i villkoren för sidan. Om nåt verkar för bra för att vara sant brukar det också vara så! cool

Focus RS

7 100 Inlägg
19 november 2008
sak samma om dom tjänar på de,huvudsaken är att vi får dyra saker till ett billigt pris smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
19 november 2008
bmw: det är ditt resonemang som gör att MrSvensson himself är skitrik! Du kan ju säkert tänka dig att buda på en sprillans ny bil ca 100gr, då du köpt dina bud "billigt" för säg så lite som 10kr/st. Då gör du av med 1000 kr, och vad du ger som mest.
På en annan tråd i nätet sitter 10 till som dig, och där lägger vi till 100 som slöbjuder på olika grejer.

Oddsen här känns sämre än att ta ut ett V75-system till helgen... Men svenskar (eller även andra?) är tokigt sjukt intresserade av att göra "klipp". Kan man säga till alla polare/granne och skriva i bloggen här på Garaget att man köpt en pryl värd 100 000kr för 5 879kr så känner "man" sig övercool.... Suck smile

Ju fler som ser MrSvensson och börjar bjuda på grejerna, desto rikare blir MrSvensson himself. Och desto fler blir lurade. Fortfarande blir bara EN snubbe glad per pryl som säljs....

/Mattias

9 108 Inlägg
27 november 2008
Smart affärsidé må jag säga smile Har reggat mig och använt dom buden man får gratis (fick 2 direkt och 3 efter en dag) och det är inte lätt big_smile Det bästa är nog att bjuda flera gånger i rad (med någon emellan givetvis) på en auktion så att folk blir trötta på en och ger upp, men likt förbannat kommer det in någon annan när det är ett par sekunder kvar smile

615 Inlägg
27 november 2008
Mr. Svensson är inget fuffens men dom tjänar aset på det där har jag sett.
Dom budade ut något kök för ett tag sedan för 150k, men eftersom varje bud kostar 20kr så räknade jag ut att alla buden på köket hade skänkt Mr. Svensson ca 450k, och då var köket långt ifrån färdigbudat.

Tänkt om JAG kunde kommit på en sådan sida

Let's stance!

Sök