2963
Sök

vilka bilar skulle ni köpa?

2 118 Inlägg
20 november 2008
om man ändå hade det så bra ställt......

D.i.l.l.i.g.a.f

499 Inlägg
20 november 2008
Ariel Atom V8, DUB Jaguar S-type R, En Mazda RX-7 type-r Grip preppad, Alfa Romeo 8C...mm

Låt killen ha sin lön och sluta Vänstra!

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
20 november 2008
cherylee :  så rätt !

Nissan Silvia

DFFL
9 020 Inlägg
20 november 2008
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:
Mirano skrev:
Ja det råder verkligen rättvisa i världen tongue Han jobbar ju säkert så bra så han är värd den lönen... Tycker det borde finnas en maxgräns på hur mycket man får tjäna, finns ju ingen mening att ha så mycket pengar när man endå aldrig kommer göra av med en bråkdel av dem.

Kommunist.

Moderat.

Men du kan väll då endå inte försvara hans lön? Du skrev att någon tycker han gjort sig förtjänt av lönen? Han är ju vd, det är han själv som satt lönen?

Jepp, jag är moderat.
Jo, jag försvarar hans lön.
Jag förnekar inte att det är sinnessjukt mycket pengar, men kan man så ska man är mitt motto.
Förövrigt så är det nog styrelsen som satt hans lön, inte han själv.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

348 Inlägg
20 november 2008
tias aka katten skrev:
hur mycket försvinner i skatt på en såndär lön?

närmare 280.000 i skatt :P

796 Inlägg
20 november 2008
Hörde precis på radion att posten inte har råd med julbord iår till sina anställda:)

Dom tyckte att han kunde skänka några procent av hans lön till de:)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 november 2008
Ja undrar hur en löneförhandling går till sådär. "Du, ska vi mötas på 900 papp i månan då å 5 mille i pension per år? Vill ha gymkort med" hehe tongue
Fan sinnes.

Skulle iaf köpa mig en Volvo S70 och sen en 740 utan säkerhetsbälten att ha som vinterbil.

DFFL
9 020 Inlägg
20 november 2008
mike_ford skrev:
tias aka katten skrev:

närmare 280.000 i skatt tongue

Närmare 400 000kr.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

bitter besserwisser
644 Inlägg
20 november 2008
Vilken jävla dubbelmorals tråd..
Ni tycker det är förjävligt att han har den lönen, men ni sitter och låter det vattnas i munnen av vad ni skulle köpa om ni hade den.
Alltså så är det inte ok så länge ni inte har den? bra där..

Vilket sossepack..

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

bitter besserwisser
644 Inlägg
20 november 2008
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:
Mirano skrev:
Ja det råder verkligen rättvisa i världen tongue Han jobbar ju säkert så bra så han är värd den lönen... Tycker det borde finnas en maxgräns på hur mycket man får tjäna, finns ju ingen mening att ha så mycket pengar när man endå aldrig kommer göra av med en bråkdel av dem.

Kommunist.

Moderat.

Men du kan väll då endå inte försvara hans lön? Du skrev att någon tycker han gjort sig förtjänt av lönen? Han är ju vd, det är han själv som satt lönen?

Du har inte riktigt full koll på verkligheten va?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

211 Inlägg
20 november 2008
niclas_swe skrev:
Mirano skrev:
Moderat.

Niclas det är garaget.org inte raketforskning. Man får ha lite överseende ibland... wink

263 Inlägg
20 november 2008
FireTraXX skrev:
mike_ford skrev:
tias aka katten skrev:

Närmare 400 000kr.

Hur räknar du?

niclas_swe skrev:
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:
Kommunist.

Moderat.

Nej jag har ingen koll på något, men de som har 900 000 i månaden har full koll på hur allt fungerar i verkligheten wink

Ja jag är väll en idiot då som tycker att postens vd inte är värd nästan 9 gånger så mycket som stadsministern tongue

Jaja det är tur inte alla i världen enbart tänker på sig själva iaf, eller kanske alla skulle göra det, enbart låta de starka överleva? tongue

DFFL
9 020 Inlägg
20 november 2008
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:
mike_ford skrev:

Närmare 400 000kr.

Hur räknar du?

...

Jag kan ha fel, men jag räknar såhär:
30% upp till 380 000kr
50% på de resterande 500 000 kronorna.

Eftersom att jag inte vet exakt hur mycket det är så är det runda siffror.
130+250=380 000kr.

Russel Crowe, Gladiator.

Hijo de puta
113 Inlägg
20 november 2008
Audi Q7 diesel v12 6.0L och en bakhjulsdriven tramsbil typ bmw m3

263 Inlägg
20 november 2008
FireTraXX skrev:
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:
Närmare 400 000kr.

Hur räknar du?

...

30% upp till 380 000kr

130+250=380 000kr.

Jaha okej, tänkte inte på att de blir mer skatt om man tjänar mer. Då finns det iaf lite rättvisa i världen lol

DFFL
9 020 Inlägg
20 november 2008
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:
Mirano skrev:

Hur räknar du?

...

30% upp till 380 000kr

130+250=380 000kr.

Jaha okej, tänkte inte på att de blir mer skatt om man tjänar mer. Då finns det iaf lite rättvisa i världen lol

Skulle knappast kalla det rättvisa att bli bestraffad för att man lyckats.

Russel Crowe, Gladiator.

Forummoderator
26 349 Inlägg
20 november 2008
cherylee skrev:
tycker det e fan fel att någon tjänar en mille nästan i månaden för att va vd för posten. alltså allvarligt..
då tycker jag allas löner borde höjas betydligt mkt mer!
alla har viktiga jobb.. va fan..
diskriminering.. blir förbannad.. riktigt förbannad..

men jag hade köpt mig en impreza gt, gjort typ världens bästa impreza av den.. och sen flyttat till en lyxkåk och levt lyckligt resten av mitt liv.. o aldrig behövt oroa mig för ngt..

fuck nu sitter man här hemma och blivit bestulen på vinterjackan och SNÖN har kommit... och man har inte ens råd att nästan köpa en jacka för 1999 kr, bara för att man lagt undan sparpengar denna månad inför sommarbilen och skulle man köpa jackan skulle man leva på 2 tusen spänn en hel månad :S muuuh..

...vänta nu...vinterjacka för 1999 spänn? Jisses..vad är det för Nasa-kläder du handlar? tongue

För dom pengarna..jisses vad man hade kunnat rusta upp de bilar man har big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

263 Inlägg
20 november 2008
FireTraXX skrev:
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:

30% upp till 380 000kr

130+250=380 000kr.

Så man blir inte belönad om man då har utbetalt 500 000 i månaden? ^^

DFFL
9 020 Inlägg
20 november 2008
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:
Mirano skrev:

Läs igen vad jag skrev, läs rätt denna gången.
Visst, han får 500000kr, men han blir bestraffad med extra skatt för att han tjänar så bra.
Det är enligt mig inte rätt.

Russel Crowe, Gladiator.

263 Inlägg
20 november 2008
FireTraXX skrev:
Mirano skrev:
FireTraXX skrev:

Läs igen vad jag skrev, läs rätt denna gången.
Visst, han får 500000kr, men han blir bestraffad med extra skatt för att han tjänar så bra.
Det är enligt mig inte rätt.

Jag förstod vad du menar, men jag menar att han blir väll belönad för att ha lyckats i form av sin lön? Nej det är synd om honom som får skatta så mycket, vi kanske skulle sänka skatten hos folk som tjänar över 380 000 och höja den hos dom som har under 20 000? Låter mer rättvist, straffa dem som har dålig lön istället för de har ju inte lyckats i livet smile

Sök