Hej igen, såg inte ditt svar...men svarar nu ändå.
Hammare mot metall säger du? Det där låter riktigt dåligt! Har du otur kan det vara vevlagerras. Har du kört med bilen mycket efter det började banka, kan vevaxeln vara slut!
Calibror ska inte knacka, vet inte vart du hört det ifrån, men om det knackar så är det fel på motorn.
Är det vevlagerras så kan du nog tyvärr inte hålla nere kostnaderna. Byta dem själv är nog inget man kan rekommendera om du är grön på bilar. Som jag ser det så har du 3 alternativ:
1. Bogsera bilen på släp till en bra verkstad och ber dem kolla. Se till så de faktiskt kan byta lagren. Detta kommer kosta.
2. Köp en annan motor, helst med samma motornummer, och byt den gamla. Detta är nog billigast om du vill ha bilen kvar. Annars...
3. Skrota eller sälj bilen i delar. Inte nått man vill höra...men på detta sätt så kanske du kan köra bilen tills motorn är helt rasad, och sen sälja av bilen i delar. Med lite tur kan du få ihop några lappar på detta sätt...
Symbolen ( ! ) har med bromsarna att göra, om jag inte minns fel. Se till så att du har nog med bromsvätska och det inte är några läckage. Kan även vara så att handbromsen ligger på.
Lycka till, jag lider med dig!