Janne-K skrev:
fredriq skrev:
dieselknackare skrev:
www.xenonpower.se
billigt och snabb leverans.
Verkar ju inte som något vidare seriöst "företag"...
Bara en mailadress, inga kontaktuppgifter eller annan info om företaget och endast förskottsbetalning, dessutom till bankkonto.
Det tänds en stor varningslampa!
Näe, Fredik Johansson. Du kan lugnt släcka din varningslampa. Jag säljer så seriöst man kan för att vara en privatperson i hobbyerksamhetens värld. Jag har sålt till en hel del nu och Johan, alias dielselknackare, som så snällt rekommenderade mig till er är en av dom glada köpare jag sålt till. Nu har detta vuxit för mycket och jag bestämt mig för att starta företag på riktigt.
Företaget är på gång att registreras och blir färdig om ett par veckor.
Vad gäller kontaktppgifterna, så fungerar mail alldeles ypperligt! Vill man prata via telefon, om det känns bättre (vissa tycker det) så skickar folk mail och frågar om numret. Väldigt behagligt, då vissa kan ringa mitt i natten annars.
Förskottsbetalningen är ju lite av det negativa egentligen, håller med. Men jag har tyvärr lagt ut till en del kunder som sedan ångrat sig när jag meddelat dom att kitten finns hemma. Tyvärr håller det inte för en småstartare som mig. Men när firman kommit igång, ja då kan man betala på bättre sätt.
Ska bara ge en kommentar till TBOC-Razor med: Visst är det VVME:s xenonkitt..! Bra grejer och inga missnöjda kunder så långt ögat ser..
Och visst kan man köpa direkt från VVME själv, men det är ju det som är vitsen med Import och handel. Visa tar sig tid att bygga upp en relation men asiatiska företag, för att få bra priser och förmåner. Andra trivs med att beställa tryggt här hemma från någon som redan gjort allt jobbet. Och att betala via Internetbanken i sverige, ser jag säkrare än att sätta allt på ett kort och skicka sina kontokortsuppgifter till asien, till nån som man inte kan få tag på. Jag finns iaf i registren om någon skulle vilja få tag på det.
Billigare och enklare säger du. Ja och nej, säger jag, och det kan Fredrik Johansson säkert hålla med om, eftersom vi är i samma branch. ;-)
Aningen billigare blir det om någon vill sätta tiden till det, men enklare..näe.! Glöm inte internetaffär till kina med annat språk, betalning till annat land som man inte vet var det hamnar, fraktsätt, tullavgifter, moms, och papper som fylls i. Vill man ha det lättare, så köp från sverige, det är mitt råd. Sen om det är från mig eller från någon annan, det väljer var och en, men ärlig, det är jag!
Så.. det blev lite längre än vad jag tänkt mig. Tack för ordet.
Mvh//Janne-K
www.xenonpower.se