3276
Sök

vart köper man xenon billigast??

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
19 januari 2010
www.xenonpower.se
billigt och snabb leverans.

Olika
907 Inlägg
19 januari 2010
dieselknackare skrev:
www.xenonpower.se

Verkar ju inte som något vidare seriöst "företag"...
Bara en mailadress, inga kontaktuppgifter eller annan info om företaget och endast förskottsbetalning, dessutom till bankkonto.

Det tänds en stor varningslampa!

Mvh
Fredrik

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 januari 2010
dieselknackare skrev:
www.xenonpower.se

Det där är ju bara någon som säljer vidare xenon-kit från VVME.

Ballasterna är märkta med VVME och det röda som man ser i locket på lådan är ju deras "installationsmanual".

Lika bra att bara köpa ifrån VVME.com direkt, både billigare och enklare...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 866 Inlägg
19 januari 2010
kolla www.stylingwebben.se
De är bra o seriösa o har bra priser....

739 Inlägg
19 januari 2010
kompisar till mig har Julas xenon lyse kostar 700kr? men fungera jävligt bra endå

1 749 Inlägg
19 januari 2010
http://www.jula.se/hid-xenon-kit-129561
899:- är Julas billigaste kit.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

2 982 Inlägg
716 Inlägg
19 januari 2010
Köp min 35w H7 10 000k mini ballast för 700. Eller 55w h7 10 000k för 650 eller min H3 mini ballast 35w 10 000k för 700.

Beställ från kina.
:p

3 Inlägg
24 januari 2010
fredriq skrev:
dieselknackare skrev:
www.xenonpower.se

Bara en mailadress, inga kontaktuppgifter eller annan info om företaget och endast förskottsbetalning, dessutom till bankkonto.

Näe, Fredik Johansson. Du kan lugnt släcka din varningslampa. Jag säljer så seriöst man kan för att vara en privatperson i hobbyerksamhetens värld. Jag har sålt till en hel del nu och Johan, alias dielselknackare, som så snällt rekommenderade mig till er är en av dom glada köpare jag sålt till. Nu har detta vuxit för mycket och jag bestämt mig för att starta företag på riktigt.
Företaget är på gång att registreras och blir färdig om ett par veckor.
Vad gäller kontaktppgifterna, så fungerar mail alldeles ypperligt! Vill man prata via telefon, om det känns bättre (vissa tycker det) så skickar folk mail och frågar om numret. Väldigt behagligt, då vissa kan ringa mitt i natten annars.
Förskottsbetalningen är ju lite av det negativa egentligen, håller med. Men jag har tyvärr lagt ut till en del kunder som sedan ångrat sig när jag meddelat dom att kitten finns hemma. Tyvärr håller det inte för en småstartare som mig. Men när firman kommit igång, ja då kan man betala på bättre sätt.

Ska bara ge en kommentar till TBOC-Razor med: Visst är det VVME:s xenonkitt..! Bra grejer och inga missnöjda kunder så långt ögat ser..
Och visst kan man köpa direkt från VVME själv, men det är ju det som är vitsen med Import och handel. Visa tar sig tid att bygga upp en relation men asiatiska företag, för att få bra priser och förmåner. Andra trivs med att beställa tryggt här hemma från någon som redan gjort allt jobbet. Och att betala via Internetbanken i sverige, ser jag säkrare än att sätta allt på ett kort och skicka sina kontokortsuppgifter till asien, till nån som man inte kan få tag på. Jag finns iaf i registren om någon skulle vilja få tag på det.
Billigare och enklare säger du. Ja och nej, säger jag, och det kan Fredrik Johansson säkert hålla med om, eftersom vi är i samma branch. ;-)
Aningen billigare blir det om någon vill sätta tiden till det, men enklare..näe.! Glöm inte internetaffär till kina med annat språk, betalning till annat land som man inte vet var det hamnar, fraktsätt, tullavgifter, moms, och papper som fylls i. Vill man ha det lättare, så köp från sverige, det är mitt råd. Sen om det är från mig eller från någon annan, det väljer var och en, men ärlig, det är jag!

Så.. det blev lite längre än vad jag tänkt mig. Tack för ordet.

Mvh//Janne-K
www.xenonpower.se

Olika
907 Inlägg
24 januari 2010
Janne-K skrev:
fredriq skrev:
dieselknackare skrev:
www.xenonpower.se

Näe, Fredik Johansson. Du kan lugnt släcka din varningslampa. Jag säljer så seriöst man kan för att vara en privatperson i hobbyerksamhetens värld. Jag har sålt till en hel del nu och Johan, alias dielselknackare, som så snällt rekommenderade mig till er är en av dom glada köpare jag sålt till. Nu har detta vuxit för mycket och jag bestämt mig för att starta företag på riktigt.
Företaget är på gång att registreras och blir färdig om ett par veckor.
Vad gäller kontaktppgifterna, så fungerar mail alldeles ypperligt! Vill man prata via telefon, om det känns bättre (vissa tycker det) så skickar folk mail och frågar om numret. Väldigt behagligt, då vissa kan ringa mitt i natten annars.
Förskottsbetalningen är ju lite av det negativa egentligen, håller med. Men jag har tyvärr lagt ut till en del kunder som sedan ångrat sig när jag meddelat dom att kitten finns hemma. Tyvärr håller det inte för en småstartare som mig. Men när firman kommit igång, ja då kan man betala på bättre sätt.

Ska bara ge en kommentar till TBOC-Razor med: Visst är det VVME:s xenonkitt..! Bra grejer och inga missnöjda kunder så långt ögat ser..
Och visst kan man köpa direkt från VVME själv, men det är ju det som är vitsen med Import och handel. Visa tar sig tid att bygga upp en relation men asiatiska företag, för att få bra priser och förmåner. Andra trivs med att beställa tryggt här hemma från någon som redan gjort allt jobbet. Och att betala via Internetbanken i sverige, ser jag säkrare än att sätta allt på ett kort och skicka sina kontokortsuppgifter till asien, till nån som man inte kan få tag på. Jag finns iaf i registren om någon skulle vilja få tag på det.
Billigare och enklare säger du. Ja och nej, säger jag, och det kan Fredrik Johansson säkert hålla med om, eftersom vi är i samma branch. ;-)
Aningen billigare blir det om någon vill sätta tiden till det, men enklare..näe.! Glöm inte internetaffär till kina med annat språk, betalning till annat land som man inte vet var det hamnar, fraktsätt, tullavgifter, moms, och papper som fylls i. Vill man ha det lättare, så köp från sverige, det är mitt råd. Sen om det är från mig eller från någon annan, det väljer var och en, men ärlig, det är jag!

Så.. det blev lite längre än vad jag tänkt mig. Tack för ordet.

Mvh//Janne-K
www.xenonpower.se

Då får jag hälsa dig välkommen in i företagsvärlden när din registrering är klar, först då är vi i samma bransch smile

Hoppas du inte blir besviken när du inser att marginalerna krymper drastiskt när du både ska betala tull och moms när du köper prylarna och sedan bara få behålla 80% av det du säljer för...

Mvh
Fredrik

3 Inlägg
24 januari 2010
Trevligt, fredrik, trevligt.  Det är bra med konkurrens.

Jodå, jag har allt på det klara vad gäller tull och moms. Annars startar man inget om man inte vet vad som väntar.

Så, då får man ju uppdatra sin profil lite med bilbilder också, nu när man äntligen fick tummarna loss att aktivera ett medlemskap härinne.. smile

Vi ses lite överallt härinne då, allihop.

//Janne
www.xenonpower.se

409 Inlägg
25 januari 2010
får se hur ett bi-xenon kitt från humanhabit funkar ska koppla in det i morgon fått syn på att det står att det har blivigt levererat nu....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

LillNaisarn
26 januari 2010
Janne-K skrev:
fredriq skrev:
dieselknackare skrev:
www.xenonpower.se

Mvh//Janne-K
www.xenonpower.se

Vet hur det känns det dära då man även pysslar på med som privat person och "hobby" att beställa hem eftermarknads prylar till folk sen då det väl är hemma "nej jag har inte råd, nej jag har köpt av annan" eller dyl kommentarer.

Ett tips : funderat på att skaffa payson ? Då vet du att du får pengar samt att kunden vet att han får det han betalar för smile Har själv skaffat det utöver PG konto .

3 Inlägg
28 januari 2010
Jag har Paypal, och det är väl liknande Payson..? Tyvärr är det ju lite fördröjningar då pengarna ska fram och tillbaka, och kunden vill oftast ha kittet "igår", så det förlänger ledtiderna ganska avsevärt. Samma med Internetgirot. Men jag slänger nog ut dom möjligheterna med i annonsen så länge, så folk kan själv välja.
Men, faktiskt, så är det ytterst få som varit oroliga över direköverföringarna hittils. Är man bara ärlig i kontakten i mailen och folk får infon dom vill ha, så har det inte varit några problem alls.

LillNaisarn
28 januari 2010
Janne-K skrev:
Jag har Paypal, och det är väl liknande Payson..? Tyvärr är det ju lite fördröjningar då pengarna ska fram och tillbaka, och kunden vill oftast ha kittet "igår", så det förlänger ledtiderna ganska avsevärt. Samma med Internetgirot. Men jag slänger nog ut dom möjligheterna med i annonsen så länge, så folk kan själv välja.
Men, faktiskt, så är det ytterst få som varit oroliga över direköverföringarna hittils. Är man bara ärlig i kontakten i mailen och folk får infon dom vill ha, så har det inte varit några problem alls.

Snarlikt men inte samma, Paypal då sätter du över pengar på köparens konto.

Payson är att kunden sätter in pengar på ett konto säljaren får veta att pengarna finns, säljaren skickar varan kunden godkänner varan och säljaren får pengarna. Ska fungera tydligen bra, har inte ännu hunnit pröva det då det lilla man säljer använder man oftast Postgiro (Postförskott) eller förskottsbetalning.

Roligt i vilket fall som helst att det tycks fungera för dig smile

409 Inlägg
5 februari 2010
fick mitt bi-xenon och kollade i de och såg att jag hadde fått slim balaster trode jag skulle få vanliga balaster me i paketet...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

1 265 Inlägg
5 februari 2010
nån som testat http://www.lbstore.se/ ?
35watt xenon för 600kr och 55watt för 750kr   
billigt som fan är de iallafall

719 Inlägg
5 februari 2010
joakim89 skrev:

Nej det är inte billigt som fan

Fick hem mina kit till evon för nån vecka sen, monterade idag efter jobbet.
4300k 35w i halvljuset
4300k 55w i helljuset. Mina lyktor är anpassade för xenon (finns färdiga fästen under)
Lyser helt sjukt starkt och fint wink

Förstår inte varför man köper annat än 4300-5000k

*edit beställde från vvme såklart 960kr för allt och levererade hem till dörren
Senast redigerat av Vitamin (5 februari 2010)

1 265 Inlägg
5 februari 2010
Vitamin skrev:
joakim89 skrev:

4300k 35w i halvljuset
4300k 55w i helljuset. Mina lyktor är anpassade för xenon (finns färdiga fästen under)

nog var de billigt på http://www.lbstore.se/ .
inte så farligt dyrt på vvme men då är de svårare med garantier

719 Inlägg
5 februari 2010
joakim89 skrev:
Vitamin skrev:
joakim89 skrev:

4300k 35w i halvljuset

nog var de billigt på http://www.lbstore.se/ .
inte så farligt dyrt på vvme men då är de svårare med garantier

Nej det är inte billigt på lbstore, dubbla priset och lite till mot vvme.
Inga som helst problem  med garantier från vvme. Bara skicka ett mail så skickar dom nya prylar med dhl.
En lampa gick sönder för mig för nått år sen, fick 2st nya.

Sök