3208
Sök

Dumplock volvo 850 t5

21 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Tjennare! jag unndrar en sak, är det skadligt för turbo eller ngt annat om man ersätter orginaldumpen med ett dumplock och låter allt tryck åka ut i luftfiltret ist? polaren gjorde det och fick sånt sjukt skönt kvitter dump ljud!, jag funderar på att göra det samma om det är ofarligt för bilen, ngn som kan komma med bra och seriösa svar varför det inte skulle kunna vara bra eller ngt liknande vore jag mycket tacksam
Mvh marcus!.

MacGyver kan allt!

819 Inlägg
21 november 2008
Ja det är skadligt för turbon, så gör det inte..
Iochmed att du slår tillbaka luften på impellerbladen kommer dom ta mycket skada efter bara ett litet tag
Senast redigerat av andreasgustavsson (21 november 2008)

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

8 252 Inlägg
21 november 2008
Beror lite hur mycket man laddar och vilken turbo man har. Man förkortar ju livslängden på turbon lite grann, dessutom kan man få mindre bekymmer med att man tappar lite tryck som hastigast under hårt acceleration.

Turbon kommer ju inte rasa inom den närmaste veckan om den inte är tokslut ändå, men helt hälsosamt är det inte för en turbo i längden. Men hur skadligt det kan vara varierar mycket beroende på hur turbon är byggd, storleken på den och hur mycket man laddar.

21 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Beror lite hur mycket man laddar och vilken turbo man har. Man förkortar ju livslängden på turbon lite grann, dessutom kan man få mindre bekymmer med att man tappar lite tryck som hastigast under hårt acceleration.

Turbon kommer ju inte rasa inom den närmaste veckan om den inte är tokslut ändå, men helt hälsosamt är det inte för en turbo i längden. Men hur skadligt det kan vara varierar mycket beroende på hur turbon är byggd, storleken på den och hur mycket man laddar.

Orginal turbon fint skick laddar 1.1 (:

MacGyver kan allt!

Sök