2539
Sök

Hur fixar lackerare skruvhål i bagageluckan?

125 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Tjena! Jag ska inte hålla på o gå in på detaljer, men personen X var tvungen att skruva en tunn skruv på insidan av bagageluckan för att få fast en grej, och utan försiktighet så råkade skruven tyvärr gå igenom bagageluckan och göra ett litet hål som nu syns från utsidan.

Hålet är litet men syns tydligt, men hur tror ni en lackeringsfirma skulle kunna fixa problemet? Vad skulle dom göra och vad kommer det kosta?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
22 november 2008
Förmodligen svetsa igen det, slipa och sen spackla å lacka.. det hade iaf den firman jag jobbar på gjort..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

125 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
speedfreak racing skrev:
Förmodligen svetsa igen det, slipa och sen spackla å lacka.. det hade iaf den firman jag jobbar på gjort..

Vad tror du ett sånt jobb skulle kunna kosta?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
22 november 2008
Hmm.. Det vet ja faktiskt inte! Brukar bara göra jobbet:)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 november 2008
Stoxoz skrev:
speedfreak racing skrev:

Jag tror inte det skulle kosta mer än någon hundring.

Jag hade nog inte ens svetsat, hade nog spacklat eller plastat igen hålet underifrån och sedan slipat lite
på ovansidan och använt bättringsfärg.

Nu beror det ju lite på hur stort hål det är, men jag förstod det mer som att man dragit en självborrande skruv lite för långt, så det har blivit ett typ 1mm hål på utsidan.

Sen beror de ju oxå på vad det är för bil, skicket på den osv osv.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
22 november 2008
Jo det beror ju lite på de också.. Vi sysslar med försökringsjobb och då gör vi så iaf..

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 november 2008
Stoxoz skrev:
speedfreak racing skrev:

Det tar säkerligen några timmar... Så gratis blir det nog inte

Rock'n Roll

125 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Så olika på vad folk kan tänka sig för pris och så... jag vill bara inte att det ska segla upp över tusenlapparna! De hade vart himla tråkigt!

872 Inlägg
22 november 2008
sådant blir alri bra bara köpa ny bil. hehe ne då men jag skulle lacka hela luckan, kanske 1200 - 2000 cirklus

If its too loud you are too old!

driver with style
800 Inlägg
22 november 2008
som "te_wik" skrev, så hade jag nog oxså ba spacklat elr nåt... men hade nog tagit kemiskmetall te de och sen bara gått å köpt färg med samma färgkod och lagt över det.

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 november 2008
Opel16V skrev:
som "te_wik" skrev, så hade jag nog oxså ba spacklat elr nåt... men hade nog tagit kemiskmetall te de och sen bara gått å köpt färg med samma färgkod och lagt över det.

Joo just, Kemisk metall tänkte jag oxå på, men glömde skriva det.

JAg hade iaf försäkt med det först, kostar inte mkt att fixa det själv, lyckas det inte.. då kan amn lämna in den.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

125 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Grejen är denna att redan nu på Måndag ska jag lämna in bilen till en lackeringsfirma som ska fixa en parkeringsskada som min granne lyckades ge mig. Så jag tänkte om man kanske kan be dom att fixa det lilla hålet på bagageluckan på en separat faktura.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 november 2008
Stoxoz skrev:
Grejen är denna att redan nu på Måndag ska jag lämna in bilen till en lackeringsfirma som ska fixa en parkeringsskada som min granne lyckades ge mig. Så jag tänkte om man kanske kan be dom att fixa det lilla hålet på bagageluckan på en separat faktura.

Men då så, ska du ändå dit så kan du ju be om en prisuppgift. Så slipper vi spekulera i vad det kan kosta och hur de går till väga.

Sen när du hört prisuppgiften så kan du överväga om det är värt det eller om du ska ge dig på att försöka fixa det själv.

Mvh Tommy

198 Inlägg
22 november 2008
Det kan vara bra att göra det samtidigt som en annan skada för då slipper du ställavgiften som de flesta tar ut när de börjar på ett nytt jobb.

1332 - Överjävlig

125 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Habobo skrev:
Det kan vara bra att göra det samtidigt som en annan skada för då slipper du ställavgiften som de flesta tar ut när de börjar på ett nytt jobb.

Det var faktist vad jag fick höra hemifrån också! Att passa på att göra detta samtidigt för att slippa den avgiften! Så jag får välse till o göra det då... iaf höra med dom om priset. Jag tror nog dessutom att jag låter en professionell firma sköta sånna saker. Ja känner mig inte bekväm me o göra halvdana jobb på en så pass fin bil med fin lack. Det får räcka med att ja vart vårdslös och oförsiktig som straff, sen får proffsen ta hand om mina misstag! cool

Sök