Var nere och besiktade min Bmw 325 IX -89 i onsdags. Det som är konstigt tycker jag det är att dom körde den i bromsbänken. Får dom göra så, håller grejerna eller klarar Bmw's 4x4 av det?
Min bil har dom aldrig kört i bromsbänken, brukar provbromsa på planen utanför bara. Men har för mig att vissa besiktningsstationer har bromstestare för 4wd också.
Ja, dom har det inte på stationen i Rättvik ialla fall. Tråkigt om dom kör sönder 4kraffset bara för att dom ska prova bromsarna när dom inte kör upp Volvos bilar i bänken!
Den kanske inte har skadats, men slitit kanske den har gjort! Saken är den att jag fick 2:or jag ska åtgärda. Så bromsbänken kommer ju komma igen. Fast den här gången säger jag att dom inte får köra den i bänken!
Den kanske inte har skadats, men slitit kanske den har gjort! Saken är den att jag fick 2:or jag ska åtgärda. Så bromsbänken kommer ju komma igen. Fast den här gången säger jag att dom inte får köra den i bänken!
Ja om de va bromsarna som skulle åtgärdas, annars inte iår iaf...
Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Hej såg att du fåt din bil testad i bromsbänken.! De skall du alldrig alldrig alldrig göra.!! det kvittar om dom kör sakta eller fort alldrig alldrig.!! dom skall endast kolla bromsarna på väg inget annat..!!
Det är väl endast de bilar som har konstant fyrhjulsdrift, typ Mazda 323 GTX som inte får testas i bromsbänk hos SBP. De med mellandiff bör ju klara av det.
Det är väl endast de bilar som har konstant fyrhjulsdrift, typ Mazda 323 GTX som inte får testas i bromsbänk hos SBP. De med mellandiff bör ju klara av det.
Mellandiff = konstand 4wd. finns även 4wd-bilar utan mellandiff =omöjliga att köra i bromsrullarna
min kör dom inte i bromsbänk på SBP, Legacy SW har urkopplingsbar framshjulsdrift genom att sätta i en hängsäkring i en klen liten kabel som hänger i motorrummet, medans sedanen har permanent 4WD