3471
Sök

Moderat? Hur tänker en sån?

263 Inlägg
31 oktober 2007
#101
Digital_Kicker skrev:
Fattar inte varför folk gnäller... - Tänk på dom som har det sämre.

Vadå dom som har det sämre, ni hade det lika när sossarna var i makten, hur kan det då bli sämre??, vadå M höjer lite här och där, men tänk på att dom även sänker!!
Nej det var bättre när sossarna hade makten, exakt vad är det moderaterna sänker och vilka gynnar detta? Fastighetsskatter m.m som enbart gynnar höginkomsttagare. Sänker så att det blir billigare att ha städhjälp hemma, men det kostar fortfarande endel så vilka har råd med detta? Höginkomsttagare...


285 Inlägg
31 oktober 2007
#102
Digital_Kicker skrev:
Fattar inte varför folk gnäller... - Tänk på dom som har det sämre.

Vadå dom som har det sämre, ni hade det lika när sossarna var i makten, hur kan det då bli sämre??, vadå M höjer lite här och där, men tänk på att dom även sänker!!
dom sänker det som gynnar dom själva & höjer det som drabbar dom som har det lite sämre.
och vad jag märkt är höjningarna mer än sänkningarna.

en satans jävla Volvo.

3 722 Inlägg
31 oktober 2007
#103
Inga kommmmentarer.

Makaronborrare
993 Inlägg
31 oktober 2007
#104
Maizer skrev:
jinxen skrev:
Alex, jag säger som min samhällskunskapslärare sade till oss (Mycket uppsatt inom politiken i värmland) "Vänstern röstar man på när man är ung och inte förstår hur livet och verkligenheten fungerar, men bara ni växer upp och mognar till så kommer ni se att den politiken inte funkar och ni kommer ändra er" Och kom nu inte med att en lärare får inte uttrycka sig politiskt. För det är det mest löjligaste som finns.
Han får inte uttrycka sig politiskt. Men han säger sin åsikt och bara för att han är lärare så tror du att han har rätt? Om han säger att det är rätt att rösta på NSF så är det de som gäller också eller?
Moderaterna är ju bara skit, men det är ju sossarna också nu när de inte har egen majoritet. Det är de där jävla miljöpartisterna som ställer till med allt.
Lite ot men åsikter kan ändras mycket på 1 1/2 år tongue


Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#105
Mirano skrev:
Digital_Kicker skrev:
Fattar inte varför folk gnäller... - Tänk på dom som har det sämre.

Vadå dom som har det sämre, ni hade det lika när sossarna var i makten, hur kan det då bli sämre??, vadå M höjer lite här och där, men tänk på att dom även sänker!!
Nej det var bättre när sossarna hade makten, exakt vad är det moderaterna sänker och vilka gynnar detta? Fastighetsskatter m.m som enbart gynnar höginkomsttagare. Sänker så att det blir billigare att ha städhjälp hemma, men det kostar fortfarande endel så vilka har råd med detta? Höginkomsttagare...
var i helvete har du fått det i från att fastighetsskatten bara gynnar dom rika ???
och det där med städhjälpen  (har själv städerska hemma ) , hallå eller det är ju skit bra att det skatte subvenionerat , då kan man stanna några timmar extra på jobbet och göra lite nytta istället för att putsa fönster hemma ..


du vet även om du skulle bo i en hyresrätt så gynnas du av sänktfastighetsskatt.
geom lägre skatt på fastigheten du bor i så kan hyresvärden sänka hyran .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Maizer
31 oktober 2007
#106
calibra1992 skrev:
Maizer skrev:
jinxen skrev:
Alex, jag säger som min samhällskunskapslärare sade till oss (Mycket uppsatt inom politiken i värmland) "Vänstern röstar man på när man är ung och inte förstår hur livet och verkligenheten fungerar, men bara ni växer upp och mognar till så kommer ni se att den politiken inte funkar och ni kommer ändra er" Och kom nu inte med att en lärare får inte uttrycka sig politiskt. För det är det mest löjligaste som finns.
Han får inte uttrycka sig politiskt. Men han säger sin åsikt och bara för att han är lärare så tror du att han har rätt? Om han säger att det är rätt att rösta på NSF så är det de som gäller också eller?
Moderaterna är ju bara skit, men det är ju sossarna också nu när de inte har egen majoritet. Det är de där jävla miljöpartisterna som ställer till med allt.
Lite ot men åsikter kan ändras mycket på 1 1/2 år tongue
Nej allt är skit.
Det håller jag fast vid. Nya moderaterna framförallt är skit.

285 Inlägg
31 oktober 2007
#107
r-ted skrev:
Mirano skrev:
Digital_Kicker skrev:
Fattar inte varför folk gnäller... - Tänk på dom som har det sämre.

Vadå dom som har det sämre, ni hade det lika när sossarna var i makten, hur kan det då bli sämre??, vadå M höjer lite här och där, men tänk på att dom även sänker!!
Nej det var bättre när sossarna hade makten, exakt vad är det moderaterna sänker och vilka gynnar detta? Fastighetsskatter m.m som enbart gynnar höginkomsttagare. Sänker så att det blir billigare att ha städhjälp hemma, men det kostar fortfarande endel så vilka har råd med detta? Höginkomsttagare...
var i helvete har du fått det i från att fastighetsskatten bara gynnar dom rika ???
och det där med städhjälpen  (har själv städerska hemma ) , hallå eller det är ju skit bra att det skatte subvenionerat , då kan man stanna några timmar extra på jobbet och göra lite nytta istället för att putsa fönster hemma ..


du vet även om du skulle bo i en hyresrätt så gynnas du av sänktfastighetsskatt.
geom lägre skatt på fastigheten du bor i så kan hyresvärden sänka hyran .
mm har man gott om pengar kan man nu spara lite extra när man tar städhjälp, dom som har det svårt har inte råd trots subventuioner.
fastighetskatten .. ja den gör mest för dom med stooora dyra hus.. för mååånga med små hus gör det ingen skillnad.

en satans jävla Volvo.

Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#108
Mirano skrev:
Maizer skrev:
Ravestream skrev:

för att ?  vore ju bra med ett belägg bakom det.

du tänker på att det var så att dom som hade det svårt inte behövde ha det lika svårt ?
Nej jag är moderat, jag tänker att de kan gott ha det lite sämre utan att gnälla.
HAHA

Dom som har det lite bättre bårde sluta gnälla istället, dom som har det sämre betalar också skatt, det är inte bara de som har det bättre som gör det. Så då tycker jag nog att man har rätt att gnälla. Ska ju vara rättvist i sammhället, ska ju inte vara every man for himself, då kan vi likväl slopa regeringen helt å hållet.
Jag gnäller itne utan anser att jag har ett bra liv.
det som stör mig är att skattepengarna skall gå till bidragsfuskande parasiter å anant löst folk som är livrädda för att jobba.

var och en får klara sig själv.
jag är för privatisering av sjukvård, skola å allt som finns i vårat samhälle.

Jag tackar sjukvården för vad dom har gjort för mig men , jag skulle gärna köpa mig förbi vissa köer.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Illustratör
826 Inlägg
31 oktober 2007
#109
Jag skulle hells av allt vilja rösta blankt men tänker så här ist. Att rösta på något annat parti än det man inte villse vid makten.. Hatar både socialdemokrater o moderater m.f. Då det i slutändan bara handlar om att ställa för sig själva. Är så svårt att se till vad partiet står för då de gör allt för att smussla o fiffla åt sig.

Men skulle jag välja något av M eller soc. så väljer jag utan tvekan soc då det gynnade oss "medelsklass/undeklass" människor mer. Har inte ett dugg samtycke för hur moderaterna tänker.

Tänker...

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
31 oktober 2007
#110
street skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Jag tycker att alla politiker och annat borde gå ihop och göra något bra. Alltså att det bara skulle finnas ett enda parti. Och sedan lägger dem ihop alla bra idéer och bara kör.

För jag fattar inte varför dem står i tex varsin talar stol och bara står och kastar skit på varandra. Dem kan väl göra något vettigt av det hela i stället.


Min idé bara.
du verkar inte förstå detta med demokrati. olika partier för att folk ska kunna rösta på vad dom tycket är viktigt.
Hur kan du veta det? har du någonsin levt när det varit så? HAR det någonsin varit så?

I do it my way

Maizer
31 oktober 2007
#111
BadGirl_854T5 skrev:
street skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Jag tycker att alla politiker och annat borde gå ihop och göra något bra. Alltså att det bara skulle finnas ett enda parti. Och sedan lägger dem ihop alla bra idéer och bara kör.

För jag fattar inte varför dem står i tex varsin talar stol och bara står och kastar skit på varandra. Dem kan väl göra något vettigt av det hela i stället.


Min idé bara.
du verkar inte förstå detta med demokrati. olika partier för att folk ska kunna rösta på vad dom tycket är viktigt.
Hur kan du veta det? har du någonsin levt när det varit så? HAR det någonsin varit så?
Haha, ja?

263 Inlägg
31 oktober 2007
#112
r-ted skrev:
Mirano skrev:
Maizer skrev:

Nej jag är moderat, jag tänker att de kan gott ha det lite sämre utan att gnälla.
HAHA

Dom som har det lite bättre bårde sluta gnälla istället, dom som har det sämre betalar också skatt, det är inte bara de som har det bättre som gör det. Så då tycker jag nog att man har rätt att gnälla. Ska ju vara rättvist i sammhället, ska ju inte vara every man for himself, då kan vi likväl slopa regeringen helt å hållet.
Jag gnäller itne utan anser att jag har ett bra liv.
det som stör mig är att skattepengarna skall gå till bidragsfuskande parasiter å anant löst folk som är livrädda för att jobba.

var och en får klara sig själv.
jag är för privatisering av sjukvård, skola å allt som finns i vårat samhälle.

Jag tackar sjukvården för vad dom har gjort för mig men , jag skulle gärna köpa mig förbi vissa köer.
Har inte sagt att just du gnäller och ja bidragsfuskare är klart att man är emot, men det finns många människor som faktiskt behöver bidrag, som inte hade överlevt annars. Och alla kan inte köpa sig förbi köer osv, hur fungerar det i usa? Sjukvården fungerar ju inte särkillt bra där, iaf inte för dom som inte har gott om pengar när försäkringar inte täcker. Varför är det fel att man hjälps åt i ett samhälle? Om vi nu skall vara så mycket smartare än djuren så bårde vi ju försöka bevisa det? Är det inte mänskligt att tänka på sin medmänniska? Om man tycker att var och en får klara sig själv så tänker man ju bevisligen inte på sin medmänniska, eller har jag fel?


8 156 Inlägg
31 oktober 2007
#113
Kanske inte så nödvändigt att tända eld på en så här gammal tråd igen... wink
Iaf.

Den nya regeringen har iaf lyckats med en hel del saker. Det blir färre fattiga i Sverige. Fler får jobb och det finns fler jobb att välja på. Folk börjar byta jobb och färre går arbetslösa. Sjukfrånvaron har minskat.

Till skillnad från många så anser jag att höjningen av kostnaden i A-kassan är helt ok.
Det är rätt att den ska bära sina egna kostnader. Om man söker sig till en bransch med stor arbetslöshet så får man väl betala högre premier, eller byta bransch?

Jag tycker att man borde sänka taket i a-kassan, men ha kvar en relativt hög ersättningsnivå dom första månaderna. T.ex. 90%. Har man inte hittat ett nytt jobb efter ett år så kanske man får se efter sin livssituation lite? Har man ett välbetalt jobb så kan man faktiskt ta en inkomstbortfallsförsäkring. Den försäkringen ska inte staten behöva stå för. Staten ska garantera att dom svaga i samhället för tillräckligt med stöd.
Jag anser även att rika människor ska kunna köpa sig förbi vissa köer, då dessa pengar kan användas till att minska köerna. Varför låta "regeln" lika för alla göra så att dom svaga får det sämre för att dom rika inte ska kunna få det bättre? Kanske inte helt rättvist, men så länge det ger en bättre för de svaga så tycker jag att det är ok.

När det gäller löner så ska den baseras på hur man presterar, inte på hur länge man jobbat i ett företag, eller om man är vd. Har man skapat många jobb för andra så är man värd en högre lön.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

118 Inlägg
31 oktober 2007
#114
Konstigt endå att så många hära endå är blåa, med tanke på att det är "vi" som drabbats hårdast av alla skatter, på skatter. Exempelvis, 32% skatt på försäkringen, bensinskatt, m,m.

Känner någon att dom har "Mer" pengar nu, med ny regering?
Senast redigerat av 242RR (31 oktober 2007)


Maizer
31 oktober 2007
#115
Jag känner mig inte speciellt drabbad.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 oktober 2007
#116
Nästa val blir det röda. Det kan jag då gott säga, jag har inte märkt av så mycket av detta men privatisering av sjukvård och skola är nog det sämsta jag kan tänka mig.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

RE-雨宮
481 Inlägg
31 oktober 2007
#117
calibra1992 skrev:
Haha det var det dummaste. Var i Garagets regler har du hittat detta påstående någonstans? Tror nog det finns andra sidor som du kan söka dig till i såfall om det är det du letar efter tongue
Det var väl inte några stadgar på Garaget han menade utan mer att folk brukar sätta likhetstecken mellan dyr fin bil och snobb/moderat.

Lite onödigt inlägg kan tyckas.

Sen till detta eviga tjat om hur synd de blivit om alla utom dom rika. Är det inte så att alla har fått mer pengar, å beroende på vad ni väljer att lägga era pengar på så kostar det mer eller mindre.
Facken å då framförallt LO är ju ett stort skämt, att ha ett fack för alla arbetare där du "tvingas vara Socialdemokrat för att ens få vara med. Är man moderat är man inte välkommen å det har uppmärksammats åtskilliga gånger i media.

Vad gäller privatisering av sjukvård så är det nog ganska omöjligt att komma ifrån med tanke på hur bra Socialdemokraterna (Läs er favoritregering) skött pengar och dess utveckling. Att få sitta åtskilliga timmar på Akuten för att det inte finns tillräckligt med personal är ju skrattretande när det finns så många läkare som är arbetslösa och eller sticker här ifrån. Och det gör dom för att det skötts fruktansvärt dåligt.
Att reparera allt som hänt under 12 år, å fruktansvärt mkt längre om man räknar totala tiden av 1900 talet som Socialdemokraterna suttit vid makten. På en mandatperiod är tyvär omöjligt. Och som jag har sagt förut. Det kommer göra ont för många just nu. Som hamnar på fel sida om besluten som fattats för att den tidigare regeringen låtit folk utnytja ALLAS pengar, oavsett partifärg och eller generell livsåskådning. Att folk kan ligga hemma och spela dator och fiska in full akassa, sen jobba så mkt som dom behöver för att kunna fortsätta att stämpla osv osv osv. Är bara ett av många exempel som har pågått under väldigt väldigt många år. Varje gång jag tänker på det blir jag vansinnig. Och nu går det inte under lika stor utsträckning att hålla på med det.
Att man får ut så lite pengar som man får är ju bara ett direkt led i att Socialdemokraterna har slösat bort dom under dom tidigare åren vid makten.

En rik blir inte fattigare eller rikare av en lönehöjning/sänkning på nån procent. Men för oss som inte tjänar 50k i månaden så gör 1k mer.

RE-Amemiya Kitted FD3S

8 156 Inlägg
31 oktober 2007
#118
Ravestream skrev:
mm har man gott om pengar kan man nu spara lite extra när man tar städhjälp, dom som har det svårt har inte råd trots subventuioner.
fastighetskatten .. ja den gör mest för dom med stooora dyra hus.. för mååånga med små hus gör det ingen skillnad.
Nja. Nu blir det ju en fastighetsavgift och så höjs reavinstskatten. Så när man väl säljer sitt hus så blir det dyrare. Det finns vissa saker som jag anser att man inte beskatta. Boendet är ett sådant. Mat är en annan sådan sak.
Iaf. Man köper sitt hus. Ofta tar man lån. Varför ska man betala skatt varje år då?
Huset ger inga intäkter förrän man säljer det.
Det finns en hel del fattiga pensionärer som tvingats flytta från sina hus i skärgården för att deras fastighetsskatt har varit hög. Hus som dom ofta byggt helt själva och där dom använt sina livsbesparingar för att bekosta det hela. Bättre att man betalar en mindre rimlig avgift varje år.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
31 oktober 2007
#119
242RR skrev:
Konstigt endå att så många hära endå är blåa, med tanke på att det är "vi" som drabbats hårdast av alla skatter, på skatter. Exempelvis, 32% skatt på försäkringen, bensinskatt, m,m.

Känner någon att dom har "Mer" pengar nu, med ny regering?
När det kommer till kritan så har min familjs ekonomi förbättrats med ett par tusenlappar per månad.
Jobbavdraget betyder en del och fastighetsskatten betyder en hel del.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Makaronborrare
993 Inlägg
31 oktober 2007
#120
chrno skrev:
calibra1992 skrev:
Haha det var det dummaste. Var i Garagets regler har du hittat detta påstående någonstans? Tror nog det finns andra sidor som du kan söka dig till i såfall om det är det du letar efter tongue
Det var väl inte några stadgar på Garaget han menade utan mer att folk brukar sätta likhetstecken mellan dyr fin bil och snobb/moderat.

Lite onödigt inlägg kan tyckas.

Sen till detta eviga tjat om hur synd de blivit om alla utom dom rika. Är det inte så att alla har fått mer pengar, å beroende på vad ni väljer att lägga era pengar på så kostar det mer eller mindre.
Facken å då framförallt LO är ju ett stort skämt, att ha ett fack för alla arbetare där du "tvingas vara Socialdemokrat för att ens få vara med. Är man moderat är man inte välkommen å det har uppmärksammats åtskilliga gånger i media.

Vad gäller privatisering av sjukvård så är det nog ganska omöjligt att komma ifrån med tanke på hur bra Socialdemokraterna (Läs er favoritregering) skött pengar och dess utveckling. Att få sitta åtskilliga timmar på Akuten för att det inte finns tillräckligt med personal är ju skrattretande när det finns så många läkare som är arbetslösa och eller sticker här ifrån. Och det gör dom för att det skötts fruktansvärt dåligt.
Att reparera allt som hänt under 12 år, å fruktansvärt mkt längre om man räknar totala tiden av 1900 talet som Socialdemokraterna suttit vid makten. På en mandatperiod är tyvär omöjligt. Och som jag har sagt förut. Det kommer göra ont för många just nu. Som hamnar på fel sida om besluten som fattats för att den tidigare regeringen låtit folk utnytja ALLAS pengar, oavsett partifärg och eller generell livsåskådning. Att folk kan ligga hemma och spela dator och fiska in full akassa, sen jobba så mkt som dom behöver för att kunna fortsätta att stämpla osv osv osv. Är bara ett av många exempel som har pågått under väldigt väldigt många år. Varje gång jag tänker på det blir jag vansinnig. Och nu går det inte under lika stor utsträckning att hålla på med det.
Att man får ut så lite pengar som man får är ju bara ett direkt led i att Socialdemokraterna har slösat bort dom under dom tidigare åren vid makten.

En rik blir inte fattigare eller rikare av en lönehöjning/sänkning på nån procent. Men för oss som inte tjänar 50k i månaden så gör 1k mer.
Nej missförstod vad han menade. Men Men nu orkar jag inte med denna debatt mer. Som alltid så är det dödläge och alla håller såklart på sin sak och konstigt vore ju annat



Sök