calibra1992 skrev:
Haha det var det dummaste. Var i Garagets regler har du hittat detta påstående någonstans? Tror nog det finns andra sidor som du kan söka dig till i såfall om det är det du letar efter
Det var väl inte några stadgar på Garaget han menade utan mer att folk brukar sätta likhetstecken mellan dyr fin bil och snobb/moderat.
Lite onödigt inlägg kan tyckas.
Sen till detta eviga tjat om hur synd de blivit om alla utom dom rika. Är det inte så att alla har fått mer pengar, å beroende på vad ni väljer att lägga era pengar på så kostar det mer eller mindre.
Facken å då framförallt LO är ju ett stort skämt, att ha ett fack för alla arbetare där du "tvingas vara Socialdemokrat för att ens få vara med. Är man moderat är man inte välkommen å det har uppmärksammats åtskilliga gånger i media.
Vad gäller privatisering av sjukvård så är det nog ganska omöjligt att komma ifrån med tanke på hur bra Socialdemokraterna (Läs er favoritregering) skött pengar och dess utveckling. Att få sitta åtskilliga timmar på Akuten för att det inte finns tillräckligt med personal är ju skrattretande när det finns så många läkare som är arbetslösa och eller sticker här ifrån. Och det gör dom för att det skötts fruktansvärt dåligt.
Att reparera allt som hänt under 12 år, å fruktansvärt mkt längre om man räknar totala tiden av 1900 talet som Socialdemokraterna suttit vid makten. På en mandatperiod är tyvär omöjligt. Och som jag har sagt förut. Det kommer göra ont för många just nu. Som hamnar på fel sida om besluten som fattats för att den tidigare regeringen låtit folk utnytja ALLAS pengar, oavsett partifärg och eller generell livsåskådning. Att folk kan ligga hemma och spela dator och fiska in full akassa, sen jobba så mkt som dom behöver för att kunna fortsätta att stämpla osv osv osv. Är bara ett av många exempel som har pågått under väldigt väldigt många år. Varje gång jag tänker på det blir jag vansinnig. Och nu går det inte under lika stor utsträckning att hålla på med det.
Att man får ut så lite pengar som man får är ju bara ett direkt led i att Socialdemokraterna har slösat bort dom under dom tidigare åren vid makten.
En rik blir inte fattigare eller rikare av en lönehöjning/sänkning på nån procent. Men för oss som inte tjänar 50k i månaden så gör 1k mer.