3338
Sök

Moderat? Hur tänker en sån?

Maizer
31 oktober 2007
gorre skrev:
rösta SD och kom nu inte bara med att dom är rasister och vad mer alla tror utan kolla lite på deras andra planer lite.
så ser ni att dom inte är så j###vla dåliga som så många tror.

Saken är ju den att de är ett missnöjesparti. De är dåliga. Jävligt dåliga. De har en enda fråga.
Titta på deras andra planer? Nej, det är inte deras planer. De har sin invandrarfråga, sen har de snott partiprogram från andra partier, möjligtvis omformulerat vissa saker. Så jo, de är så jävla dåliga.

8 156 Inlägg
31 oktober 2007
gamlingen skrev:
stäng tråden... är ju fan sandlåde nivå.. ...min pappa är starkare än din pappa,,,,min pappa är polis å kan bura in din pappa... Jag har fått jobb ,men inte är det den nuvarande regeringen som sett till det,,, snarare den gamla..och fakcet ja är frivilligt,, men det är INTE den avgiften som höjts.. det är den blivande OBLIGATORISKA akassan som höjts,, eller har jag fel ?

Så länge ingen går över gränsen så kommer tråden att förbli öppen. Jag kommer att försöka hålla koll på tråden, men eftersom jag är en av "debattörerna" så kommer jag ta upp med de andra moderatorerna om jag anser att något inlägg bryter mot reglerna.

Censur är nog inte rätt väg att gå.
Ibland så är det bara bra att vädra sina åsikter, även om generell politik kanske ska diskuteras på ett annat ställe. Saker som hör till bilpolitik hör helt klart hemma här dock.

Det är förövrigt så att akassehöjningen redan har införts och att det än så länge bara diskuteras om att göra a-kassa obligatorisk.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

263 Inlägg
31 oktober 2007
Maizer skrev:
gorre skrev:
rösta SD och kom nu inte bara med att dom är rasister och vad mer alla tror utan kolla lite på deras andra planer lite.

Saken är ju den att de är ett missnöjesparti. De är dåliga. Jävligt dåliga. De har en enda fråga.
Titta på deras andra planer? Nej, det är inte deras planer. De har sin invandrarfråga, sen har de snott partiprogram från andra partier, möjligtvis omformulerat vissa saker. Så jo, de är så jävla dåliga.

Precis, detta håller vi iaf med varandra om fullständigt tongue Hörde att 1996 infördes uniformsförbud på deras möten, tycker de säger rätt mycket om partiet. Självfallet driver de andra frågor för att lura till sig röster. SD har fått otäckt många röster vid valet, skrämmande..

Entreprenör
1 286 Inlägg
31 oktober 2007
Tur för sverige att moderaterna fick komma in och styra och ställa allt i ordning efter fet-persson och dom andra socialdemokraterna.

Alla som gnäller är bara "låtsas-sjukskrivna", arbetslösa eller på annat sätt lata människor. ut och jobba med er och njut med oss andra av ett Sverige som utvecklas frammåt!

// Röstat på moderaterna sedan jag var 18 år. Och tänker fortsätta göra det.
* Född rik? Inte en chans.
* Cheffsjobb? Knappast, fd industriarbetare och numera taxichaufför.
* Trött på lata jävla bidragsmänniskor - ABSOLUT

*lätt editerat pga brott mot netikett.
/Moderator
Senast redigerat av NiKeMaN (31 oktober 2007)

// Niklas Johansson

8 883 Inlägg
31 oktober 2007
GrebyAxel skrev:
Jo, men inte där jag bor och så har de inte varit så hög "prioritet" på dom.

Men det kan väll inte vara regeringens fel? Att starta en privatskola ska vara lönsamt det kanske inte finns underlag för att bedriva skola där du bor. Privatskolor drivs som vilket företag som helst. dvs vinstsyfte. Tillgång och efterfrågan du vet.

Fotograf på tierpidag.se

Sleeper
3 084 Inlägg
31 oktober 2007
Maizer skrev:
gorre skrev:

Precis den där jimmi eller vadfanskapet heter med hans kåkpolare är bara sura för att en "blatte" hällde lite salt i gröten när dem gick i dagis. Kolla när dem argumenterar haha såå roligt! Bara nötter som inte ens vet vad politik betyder som röstar på sånt "slödder".

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

study
772 Inlägg
31 oktober 2007
fråga 1 tråd skapare varför flyr företagen??????
kan det varar för att arbetsgivaren ska betala 200% i skatt och de anstäldla ska sedan ha 6h's pass.
fråga 2 vad hände vid makt byte????????
nej om ojdå då komm alla jobben och det är ju inte takvare vill du inte jobba okej då får du 9000kr i månaden i stället. detta kommer du nog att må bättre av.

men visst tror man på ett land där 50% av befolkninge jobbar och har samma lön som resten av de som går hemma så rösta på sossarna då.
eller där alla har en röd 740 glt så att ingen blir avundsjuk på någon annan. ett land där företagen flyr.

en polare fick jobb besked dagen efter valet beroende de på att sossarna hade gjort ett så bra jobb tidigare troligtvis inte.
Senast redigerat av moose46019 (31 oktober 2007)

8 156 Inlägg
31 oktober 2007
Hamilton skrev:
GrebyAxel skrev:

Men det kan väll inte vara regeringens fel? Att starta en privatskola ska vara lönsamt det kanske inte finns underlag för att bedriva skola där du bor. Privatskolor drivs som vilket företag som helst. dvs vinstsyfte. Tillgång och efterfrågan du vet.

Det finns en hel del andra upplägg också, typ föräldrakooperativ. Det hela går iaf ut på att skolorna själva beslutar om sin egen budget (man får en peng för varje elev) istället för att kommunernas bildningsnämnd (eller motsvarande) styr saker och ting. Det är förresten inte många skolor som går med speciellt stor vinst.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

524 Inlägg
31 oktober 2007
Hamilton skrev:
GrebyAxel skrev:

Jo självklart. Men de brukar ju oftast hålla en högre standrard. En av sex personer klarar inte de nationella proven i svenska som hålls i årskurs nio. De tycker jag säger en hel del.
Ska då dom andra som klara de och inte har några problem med sånt hållas tillbaka tills de andra lär sig? Så va det när jag gick i grundskolan. Alltid vänta på de som inte klarade det istället för att under tiden få fördjupa sig mer i ämnet...

8 156 Inlägg
31 oktober 2007
Niklas1987 skrev:
Säger som en moderat här i Åtvi sa

-Nä vi har inge pengar till att reparera vägen

En vecka senare

Politikerna höjer sina löner!!
-Det ä ja värd!

I landstinget gjorde dom en liknande sak. Det socialdemokratiska landstingsrådet höjde landstingschefens lön med 21% eftersom denne var tvungen att ta så svåra nedskärningsbeslut och sparka en massa folk...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

study
772 Inlägg
31 oktober 2007
Phaetoon skrev:
Niklas1987 skrev:

En vecka senare

-Det ä ja värd!

I landstinget gjorde dom en liknande sak. Det socialdemokratiska landstingsrådet höjde landstingschefens lön med 21% eftersom denne var tvungen att ta så svåra nedskärningsbeslut och sparka en massa folk...

ja för politiker är dom ju 24h det är ju inget jobb på brukat 9h sedan är man jobbar man inte.
så självklart ska de ha högrelön.

Maizer
8 883 Inlägg
31 oktober 2007
Phaetoon skrev:
Hamilton skrev:
GrebyAxel skrev:

Det finns en hel del andra upplägg också, typ föräldrakooperativ. Det hela går iaf ut på att skolorna själva beslutar om sin egen budget (man får en peng för varje elev) istället för att kommunernas bildningsnämnd (eller motsvarande) styr saker och ting. Det är förresten inte många skolor som går med speciellt stor vinst.

Sant men likväll är det tillgång och efterfrågan som är det första kriteriet som måste uppfyllas. Inga ungar ingen skola wink Privat/Kommunal/Kooperativ spelar ingen roll

Sen att det ska delas ut skattepengar eller "skolpeng" är fel enligt mig. Låt dom som inte vill gå i kommunal skola betala vad det kostar... Tror det blir annat ljud i skällan då wink
Senast redigerat av Hamilton (31 oktober 2007)

Fotograf på tierpidag.se

Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
en sak kan vi väll alla hålla med om ..

Det skall löna sig att arbeta! ! !

och som någon undra innan ang att det bara var a-kassan som hadde gått upp så e det fel .
men självklart så skall ju a-kassan vara själv försörjande, och hadde det varit lägre arbetslöshet så hadde a-kasse avgiften varit lägre.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

8 883 Inlägg
31 oktober 2007
Håller med dig r-ted.

Finns många som vill slopa skatterna som inte inser att det inte kommer att fungera.
Kostnaderna för den enskilde skulle bli helt orimliga oavsett om man har hög eller låg inkomst.

Fotograf på tierpidag.se

VW-nörd?
4 332 Inlägg
31 oktober 2007
Ne vadå, de funkar ju sååååå bra i USA... tongue

2 182 Inlägg
31 oktober 2007
moose46019 skrev:
Phaetoon skrev:
Niklas1987 skrev:

En vecka senare

-Det ä ja värd!

ja för politiker är dom ju 24h det är ju inget jobb på brukat 9h sedan är man jobbar man inte.
så självklart ska de ha högrelön.

Men var fan kom pengarana ifrån? jo från skattebetalarna, alltså jag,min pappa,du å alla andra betalar deras löner, vägarna här i Åtvi är fan sämre än grusvägar! men prioriteras det nej. Det handlar ju om säkerhet, det borde dem väl prioritera högre än sina löner!

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

380 Inlägg
31 oktober 2007
r-ted skrev:
en sak kan vi väll alla hålla med om ..

Det skall löna sig att arbeta! ! !

och som någon undra innan ang att det bara var a-kassan som hadde gått upp så e det fel .
men självklart så skall ju a-kassan vara själv försörjande, och hadde det varit lägre arbetslöshet så hadde a-kasse avgiften varit lägre.

Håller med dig om att det ska löna sig att arbeta,men som du skrev tidigare att "den som vill jobba kan få jobb, det handlar om vilket jobb man är villig att ta, hur långt man är villig att åka osv" är väll ändå inte riktigt sant,kanse om man är ensamstående eller bor i storstan men vad gör den som sitter med sambo å ungar i villa på landsbygden? är ju inte liksom bara att sälja villan å flytta,å pendla långväga lönar sig många gånger inte.

Å nej,jag är varken arbetslös eller har ungar smile

9 108 Inlägg
31 oktober 2007
Tänker inte ge mig in i någon diskussion då jag är på väg hemifrån men en sak är ständigt återkommande och det är att "moderaterna höjer minsann sina löner" osv men seriöst, har aldrig en sosse tagit något liknande beslut? Eller är det bara illa när det är en moderat som gör det wink

Hur tänker till exempel denna Socialdemokrat?

http://www.youtube.com/watch?v=HE6VXnScmC4

2 182 Inlägg
31 oktober 2007
Mona gills inte, hon ä ju korkad.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök