2745
Sök

elfel, BMW e36 drar ström

36 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
Har ett problem med min e36 då den blir tom på ström väldigt väldigt fort, har 2st batterier i bilen där de ena är nytt sen förra julen å de andra gammalt!
Nu till problemet
Om jag laddar bilen och far å kör den så går det bra, rör jag sen inte bilen på 1max2dar så är bilen tom på ström! upptäckte också nu att laddar jag bilen med batteripolerna på så får den ingen ström alls utan den är fortfarande tom, men då ja tog av polerna å laddade så fick jag ström så fort polerna var på plats igen!
har inga lampor som ligger på heller.
tips på vad som kan vara den felande orsaken?
tack

908 Inlägg
24 november 2008
Det är antingen det gamla som drar ur all ström.. ? 

eller så har du en stereo som ligger å drar ström t.ex ?

36 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
tjaa få ta å kolla dom sakerna dÅ! förstå ba int varför de sku kunna va sterion, tycks int ha koppla nått fel=)

9 108 Inlägg
24 november 2008
Tänk på rubriken i fortsättningen. Rubriksanvisningar.

21 761 Inlägg
24 november 2008
Guti_14 skrev:
upptäckte också nu att laddar jag bilen med batteripolerna på så får den ingen ström alls utan den är fortfarande tom, men då ja tog av polerna å laddade så fick jag ström så fort polerna var på plats igen!

Jag antar att du menar batteripolskorna, inte batteripolerna. Batteripolerna sitter ju fast på batteriet. wink

Ger laddaren någon ström när du laddar med polskorna på?

Antingen blir det dålig kontakt när du ansluter laddkablarna på polskorna eller så är det någonting som drar så mycket tjuvström att laddaren inte orkar ge laddström till batteriet. Koppla loss båda batterierna och ladda upp vardera batteri för sig själv.

När båda batterierna är fulladdade så sätter du bara in det som är i motorrummet, sedan mäter du med en multimeter ifall det finns någonting som drar ström fastän bilen är avslagen. Koppla alltså in multimetern mellan pluspolen och batteripluskabelsko.

Sök