Vi vann i 3 av 7 SQ klasser, kom 3a i en. Vi vann Best of Sound delat med en norrman. Vi kom 2a i bassrace 129.9, och vann EMMA Racing.
"Spela högst" finns en herrans massa klasser i. Så det beror på vilken du menar?
mvh Jonas
ni kan billjud N-CORE med andra ord , får ta ett snack med er i januari ang framsystem 3vägs till bilen
när är emma net uppdaterat ? kul och se allt som hänt i år
Börjar med grattis till er alla... Själv hade jag absolut inte möjlighet att vara med på finalen, tyvärr..
Sedan till TRANSPORT: Det handlar inte bara om att köpa "rätt" högtalare, det är minst eller mera viktigt med kunskap hur allt skall tweekas och installeras i bilen.
Jepp den är bara twekad lite snabbt och Processorn kommer det uppraderingar till. Grattis på dig! Börjar bli lite sugen nu när det är slut på tråkskivan.
Jag tänker själv skaffa en sån processor, och det ganska snart. Måste testa den!
Bilen hans var mer tweakad än min. De hade ju ställt en hel dag
Mina diskanter hade gått exakt 3 timmar, och, EQn till hela systemet var nollad 4 speltimmar innan finalen....
mvh Jonas Ps. För den som tror att jag är oseriös så vill jag bara nämna att veckan som gick var inte den vanligaste, i måndags gick en nära vän till mig och min fru bort i cancer, så det har sin förklaring varför jag ägnat så kort tid åt systemet; diskanterna åkte i bilen i tisdags. Jag skulle egentligen inte heller ha varit på finalen...
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Jepp den är bara twekad lite snabbt och Processorn kommer det uppraderingar till. Grattis på dig! Börjar bli lite sugen nu när det är slut på tråkskivan.
Jag tänker själv skaffa en sån processor, och det ganska snart. Måste testa den!
Mina diskanter hade gått exakt 3 timmar, och, EQn till hela systemet var nollad 4 speltimmar innan finalen....
mvh Jonas Ps. För den som tror att jag är oseriös så vill jag bara nämna att veckan som gick var inte den vanligaste, i måndags gick en nära vän till mig och min fru bort i cancer, så det har sin förklaring varför jag ägnat så kort tid åt systemet; diskanterna åkte i bilen i tisdags. Jag skulle egentligen inte heller ha varit på finalen...
man ska väll ha spela in minnst 12h innan man kan prata om bästa möjliga ?
vad är det för audioson processor som det snackas om exakt?
tt avant : ja självklart har ju allt med tweakningen att göra. samt att grejjorna är inspelade flera timmar innan man ska tveaka ens. för de ändras , och hur man tätat och byggt dörrsidorna oftast oxå, mm, mm , mm
jag vill själv tävla i framtiden , våre skoj , lära sig av proffsen på plats i tävlingar osv, komma ut bland tävlande och få erfarenhet
vad är det för audioson processor som det snackas om exakt?
tt avant : ja självklart har ju allt med tweakningen att göra. samt att grejjorna är inspelade flera timmar innan man ska tveaka ens. för de ändras , och hur man tätat och byggt dörrsidorna oftast oxå, mm, mm , mm
jag vill själv tävla i framtiden , våre skoj , lära sig av proffsen på plats i tävlingar osv, komma ut bland tävlande och få erfarenhet
Gå in på forum.lazzat.nu så hittar du där en tråd om enbart processorn.
Sen räcker det inte på långa vägar med att spela in en högtalare på 12timmar. Mina gamla diskanter slutade ändra värden och började låta riktigt bra först efter 100tim.
jag vill själv tävla i framtiden , våre skoj , lära sig av proffsen på plats i tävlingar osv, komma ut bland ävlande och få erfarenhet
Jo, diskanterna hade mått bra av lite mer tid. Men de är ganska ok redan rätt ur kartongen.
Klart du skall tävla. Det är ett skönt gäng, från kräsna hifi-folk till dB jagare.
mvh Jonas
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
nån som vet va de blev för rekord i värsta dbklassen??
Värst i sverige just nu är Tony Josefsson med sin Cheva van. Han sköt dock ett steg dagen innan finalen såa han lirade bara 160dB nånting i SS 3-4. ingen svensk kör extreme för närvarande tyvärr..
Senast redigerat av Naughty Tee (25 november 2008)
låter som en lyckad tillställning.. vore skoj å lyssna i era bilar någon gång.. ska ta å släpa arslet till något event i framtiden
Bor du i norr, söder, mellan, öst, väst?
mvh Jonas