3754
Sök

Köpråd: supra eller skyline?

7 120 Inlägg
25 november 2008
Siarnaq skrev:
Alecci skrev:
Jo, jag tackar jag!

Jodå varsegod, har bara tappat tillit eller ens tro för dom flesta av medlemmarna.

Aerodynamik, man behöver inte äga en bil bara för att meka med en, eller hur?
Såvidare du inte har något annat att försöka med och dra ner allt det här under sandlåde-nivå, så föreslår jag att du tar din tid och dra dig ifrån datorn för en gångs skull och försök hitta ett tidsfördriv eller bygg ett altare åt dina så kallade "super japsare".

Som sagt, jag har inget emot japan eller deras bilar, bara dom som både tillber bilarna som gudar, och agerar arrogant och dumdrygt.

Va du ska överdriva..

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 november 2008
Aerodynamik skrev:
Va du ska överdriva..

Jisses vad känslig du var då, är det den tiden på månaden?

Det tog dig ändå 10 minuter att komma på det DÄR. Hädanefter så kan du likagärna ta det över PM så slipper du sitta här och ta ut dig på att försöka förgäves vinna, och bara glida mer offtopic okej?

Som sagt, ta det över PM, jag tänker inte säga något mer i den här tråden eftersom jag har sagt mitt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

4 Inlägg
25 november 2008
Supra UTAN TVEKAN

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
25 november 2008
Tobiass skrev:
Supra UTAN TVEKAN

En motivation tycker jag vore på sin plats.. 

Vad jag personligen skulle valt mellan de 2 alternativen vet jag inte ... jag hade förmodligen valt supran och turbokonverterat hyffsat kvickt, fast automatlåda, nja... jag vet faktiskt inte.

hade ordet varit fritt, så hade jag som tidigare sagt köpt en Supa TT MKIV Automat för ca 100.000kr istället..

te.x denna som du borde få ner till 100.000 då den legat ute ett tag:

http://www.blocket.se/vi/18871931.htm?ca=22_s

Blockets försäkring på den också, alltid ett plus :-).

Lycka till med ditt köp!
Senast redigerat av Dawe_A (25 november 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Evolution Garage
1 299 Inlägg
25 november 2008
Siarnaq skrev:
Alecci skrev:
Jo, jag tackar jag!

Jodå varsegod, har bara tappat tillit eller ens tro för dom flesta av medlemmarna.

Aerodynamik, man behöver inte äga en bil bara för att meka med en, eller hur?
Såvidare du inte har något annat att försöka med och dra ner allt det här under sandlåde-nivå, så föreslår jag att du tar din tid och dra dig ifrån datorn för en gångs skull och försök hitta ett tidsfördriv eller bygg ett altare åt dina så kallade "super japsare".

Som sagt, jag har inget emot japan eller deras bilar, bara dom som både tillber bilarna som gudar, och agerar arrogant och dumdrygt.

Haha jaså du e igång igen ^^
Vad sägs om att framföra våra argument lite mindre aggressivt? smile

Sky´s the limit...

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 november 2008
Rushman skrev:

Jag har aldrig varit aggressiv. wink
Du kanske borde ta och hitta ett liv förutom forumet?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

AT Däck
501 Inlägg
25 november 2008
haha usch vad ni blir arga på varandra tongue

Jag tkr utan tvekan att du ska köra skylinen r32 för det e ett monster o dessutom mkt mer bil än en supra men det e bara vad jag tkr lycka till med köpet

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

Evolution Garage
1 299 Inlägg
25 november 2008
Siarnaq skrev:
Rushman skrev:

Jag har ett liv förutom forumet. Finns videos, köp&sälj å bloggar att läsa big_smile
Nejmen lugna dig lite, många som är korkade i mångas ögon, men ingen idé att hetsa upp sig.

Sky´s the limit...

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 november 2008
Rushman skrev:
Jag har ett liv förutom forumet. Finns videos, köp&sälj å bloggar att läsa big_smile
Nejmen lugna dig lite, många som är korkade i mångas ögon, men ingen idé att hetsa upp sig.

Som sagt jag har aldrig hetsat upp mig ens, säger bara sanningen, och det är underhållande något så jävulskt.

211 Inlägg
25 november 2008
Siarnaq skrev:
Och det vet du genom egen erfarenhet och trimning eller bara gissningar från någon som knappt har haft tid under huven på en av dom ens?

Siarnaq skrev:
Ironiska är att det är mer skottsäkert än något som sitter på GTS / GT-T.
Haha, skrattretande.

Hur mycket erfarenhet har du då?
De svagheter jag har erfarit om man ska trimma en GTS-T är turbon & kopplingen behöver bytas runt 1bar alt runt 350hk.. Sen behöver självklart mer bytas allt eftersom men vill ha mer motor, men det behöver man ju på supran med.

Till trådskaparen: Du vill inte importera en bil istället ? För de pengarna kan du köpa en R32 GT-R t ex i japan eller UK.

677 Inlägg
25 november 2008
Nu har jag iofs en Supra även om den är en Mk3 
Visst supran såg fin ut men fan.... vet du hur tung suprorna e? att åka ut turbo i en sån är fan somm att sitta o uggla i en gammal sheten voyger.
Köp skyline i sånt fall

Thedriftking
25 november 2008
Trådstartare
Fel_xi skrev:
Siarnaq skrev:
Och det vet du genom egen erfarenhet och trimning eller bara gissningar från någon som knappt har haft tid under huven på en av dom ens?

Siarnaq skrev:
Ironiska är att det är mer skottsäkert än något som sitter på GTS / GT-T.
Haha, skrattretande.

De svagheter jag har erfarit om man ska trimma en GTS-T är turbon & kopplingen behöver bytas runt 1bar alt runt 350hk.. Sen behöver självklart mer bytas allt eftersom men vill ha mer motor, men det behöver man ju på supran med.

Till trådskaparen: Du vill inte importera en bil istället ? För de pengarna kan du köpa en R32 GT-R t ex i japan eller UK.

vill inte importera en själv, vill göra "affären" så bra och så lite krångel som möjligt... slippa registrera den och sånt.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 november 2008
Fel_xi skrev:

Dock så håller Supra drivlinan bättre. Med orginal delarna alltså.

@ Bergkuist, Japspec tjänstevikten för en TT med manuell låda är 1460kg.

Refined
1 770 Inlägg
25 november 2008
Siarnaq skrev:
Rushman skrev:

Varför ens säga en sådan sak? Borde du inte också skaffa dig ett liv utan för forumet? Jag tycker du deltar i en massa trådar över allt, och ursäkta mig när jag säger det, men du e faktiskt ganska otrevlig och aggresiv!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 november 2008
Zwudda skrev:
Varför ens säga en sådan sak? Borde du inte också skaffa dig ett liv utan för forumet? Jag tycker du deltar i en massa trådar över allt, och ursäkta mig när jag säger det, men du e faktiskt ganska otrevlig och aggresiv!

Och det säger du, jag har inte ens stött på dig så hur kan du uttala dig om hur jag är, när du endast har observerat inlägg från idag. wink

Tänkte väl det. tongue

97 Inlägg
25 november 2008
Jag hade utan tvekan valt skylinen (utav de där 2) pga att det finns turbo i den. Beroende på att när det kommer till prestanda så finns det enklare möjligheter att plocka ut hk ur turbon, men är det enbart utseende man är ute efter finns det inga tvivel om att jag skulle ta supran. Men för 80,000 skulle jag hellre ha tittat på nissan s14, skyline r33 gts-t eller en äldre rx7, men smaken är som baken....

Refined
1 770 Inlägg
25 november 2008
Siarnaq skrev:
Zwudda skrev:

Och det säger du, jag har inte ens stött på dig så hur kan du uttala dig om hur jag är, när du endast har observerat inlägg från idag. wink

Tänkte väl det. tongue

Ne, bara för att jag aldrig skrivigt till dig behöver det inte betyda att jag inte läser olika forum, eller hur?
Jag tänker inte heller skriva mer i denna tråden OT.
Har du något moget att svara så ta det via PM.

Och till trådskaparen, satsa slantarna på en Skyline, de hade jag gjort smile

CarCass
627 Inlägg
25 november 2008
toycrew skrev:
Jag hade utan tvekan valt skylinen (utav de där 2) pga att det finns turbo i den.

Sitter väl ändå inte turbo på gts:en?

Ska vara gts-t i så fall smile

Join the Evolution

Trucker
30 Inlägg
25 november 2008
Skyline!  fan så mycke snyggare

Avstängd
77 Inlägg
25 november 2008
Siarnaq skrev:
Zwudda skrev:

Tänkte väl det. tongue

Hel idiot?

Sök