2916
Sök

Kicker eller Rockford fosgate system??

125 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
jonash skrev:
Xsport skrev:
Vart inne på Brl en sväng... smile

Träffade en som heter Christian (På nordby om någon vet vart det är..)

tjötade i lite över 2 timmar om ljud hit och dit och vi blev bra vänner så nu kanske jag får sponsring från Brl.. smile

Lutar åt Rockford hållet nu...men har inte bestämt mig ännu smile

P.S Sponsring på första ljudbygget och inte fyllt 18 år...är det bra? big_smile D.S

Eh...jag är rätt säker på att du inte får "sponsring" Däremot kanske han ger dig nån rabatt, men anse dig inte sponsrad för det...Det krävs lite mer än att man springer in och blir polare med nån på 2 timmar....speciellt hos BRL!

mvh Jonas

Neeeej...för jag känner han...bor i samma kommun som mig, typ grannar. (skrev att vi "blev" vänner pga vi har möts lite här och där å pratat...men inte vart direkt "vänner"  smile

och ja..han sa att jag kan bli sponsrad, beror sig på vad jag vill ha. (ingen helsponsring...har jag inte sagt heller smile )
Senast redigerat av Xsport (30 november 2008)

16 197 Inlägg
30 november 2008
Xsport skrev:
jonash skrev:
Xsport skrev:
Vart inne på Brl en sväng... smile

Träffade en som heter Christian (På nordby om någon vet vart det är..)

tjötade i lite över 2 timmar om ljud hit och dit och vi blev bra vänner så nu kanske jag får sponsring från Brl.. smile

Lutar åt Rockford hållet nu...men har inte bestämt mig ännu smile

P.S Sponsring på första ljudbygget och inte fyllt 18 år...är det bra? big_smile D.S

Eh...jag är rätt säker på att du inte får "sponsring" Däremot kanske han ger dig nån rabatt, men anse dig inte sponsrad för det...Det krävs lite mer än att man springer in och blir polare med nån på 2 timmar....speciellt hos BRL!

mvh Jonas

Neeeej...för jag känner han...bor i samma kommun som mig, typ grannar. (skrev att vi "blev" vänner pga vi har möts lite här och där å pratat...men inte vart direkt "vänner"  smile

och ja..han sa att jag kan bli sponsrad, beror sig på vad jag vill ha. (ingen helsponsring...har jag inte sagt heller smile )

men då e de inte sponsring.. då e de rabatt.. en STOR skillnad.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

125 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
jonash skrev:
TT-Avant skrev:
[Både RF och Kicker är 2 bra märken som går att spela högt med, det tror jag både JonasH, Tokken och Goli kan hålla med om.
När man väljer saker för dessa pengar, så handlar det åter igen om hur man bygger och installerar sakerna. Jag har själv inte mycke erfarenhet jämfört med tex. JonasH eller Tokken, men under de senaste åren har jag lyssnat mycke på vad olika domare och erfarna människor har att säga,har även till viss del bevisat på tävlingar att jag kan lite iaf.Det tycker jag kanske att du oxå skall göra.

Dem system som det diskuterades om i början är så snarlika, att man kan välja det som ser snyggast ut!

Eller den butik man har närmast till som säljer det. Prestandamässigt ger dem likvärdiga resultat!

mvh Jonas

Närmsta "riktiga" kicker affär ligger 45 mil från mig och närmsta rockford affär ligger typ 5 mil ifrån mig + att jag kan få hjälp av christian privat (Han är väldigt duktig)

Så jag tror jag nog kör på rockford i alla fall!

Dom hadde inte dom basarna jag ville ha så jag kunde lyssna på dom, men dom hadde p3 i sluten låda.

Är det stor skillnad på dom så man kan förvänta sig bättre tryck? smile)) (Lådan blir perfekt, han ritar en åt mig.)

16 197 Inlägg
30 november 2008
Xsport skrev:
jonash skrev:
TT-Avant skrev:
[Både RF och Kicker är 2 bra märken som går att spela högt med, det tror jag både JonasH, Tokken och Goli kan hålla med om.
När man väljer saker för dessa pengar, så handlar det åter igen om hur man bygger och installerar sakerna. Jag har själv inte mycke erfarenhet jämfört med tex. JonasH eller Tokken, men under de senaste åren har jag lyssnat mycke på vad olika domare och erfarna människor har att säga,har även till viss del bevisat på tävlingar att jag kan lite iaf.Det tycker jag kanske att du oxå skall göra.

Dem system som det diskuterades om i början är så snarlika, att man kan välja det som ser snyggast ut!

Eller den butik man har närmast till som säljer det. Prestandamässigt ger dem likvärdiga resultat!

mvh Jonas

Närmsta "riktiga" kicker affär ligger 45 mil från mig och närmsta rockford affär ligger typ 5 mil ifrån mig + att jag kan få hjälp av christian privat (Han är väldigt duktig)

Dom hadde inte dom basarna jag ville ha så jag kunde lyssna på dom, men dom hadde p3 i sluten låda.

Är det stor skillnad på dom så man kan förvänta sig bättre tryck? smile)) (Lådan blir perfekt, han ritar en åt mig.)

P3 spelar MYCKE högre i portad låda bara så att du vet.

125 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
Xsport skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

En T112 power spelar väll högre än en p3 i samma storlek? smile

16 197 Inlägg
30 november 2008
Xsport skrev:
evilaudio skrev:
Xsport skrev:

stämmer INTE.. iaf inte efter de tester vi gjort i en db bil..

125 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
Xsport skrev:
evilaudio skrev:

Vilken ger bäst bas dunk då? smile

16 197 Inlägg
30 november 2008
Xsport skrev:
evilaudio skrev:
Xsport skrev:

kör på P3..

125 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
Xsport skrev:
evilaudio skrev:

kör på P3..

yoo folket, en liten uppdatering för dom som undrar.

Har nu äntligen köpt mitt ljud.. big_smile Köpt i måndas.

Det blev Brl's paket, men blev lite mera grejer så det blev högre pris än det som står i början.

Alltingen är i Powerserien, slutsteg och högtalare, kommer en bild på allt när jag får dom.

Körde på power istället för P3 för att T1'orna är helgjutna och har alukon, det har inte P3.

2st 12" T1'or i en portad låda med en 6" port.

Om det är något ni undrar över så fråga på!! Ha det gött!! smile)
Senast redigerat av Xsport (10 december 2008)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
10 december 2008
Xsport skrev:
evilaudio skrev:
Xsport skrev:

kör på P3..

Det blev Brl's paket, men blev lite mera grejer så det blev högre pris än det som står i början.

Alltingen är i Powerserien, slutsteg och högtalare, kommer en bild på allt när jag får dom.

Körde på power istället för P3 för att T1'orna är helgjutna och har alukon, det har inte P3.

Dämpa lådan ordentligt då alukonen har en förmåga att låta lite plonkig genom porten..
Hur konstigt det än må låta.. Annars är dom kanon.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 663 Inlägg
10 december 2008
vad slutade priset på da ? big_smile
mvh robin

125 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Tokken skrev:
Xsport skrev:
evilaudio skrev:

kör på P3..

Dämpa lådan ordentligt då alukonen har en förmåga att låta lite plonkig genom porten..
Hur konstigt det än må låta.. Annars är dom kanon.

yes, jag har köpt dämpull som jag skall ha på väggarna big_smile

Skogsfan
649 Inlägg
10 december 2008
grattis till köpet!! Ska bli kul att följa detta och se hur det blir! har själv ett projekt i nästan precis samma prisklass som dig, därför jag fastnade för tråden från början:) fast själv landade mitt beslut till sist på kicker;)
Dock har de fockfordsystem jag lyssnat på spelat galet fräsigt! Har inte hört kicker så mycket i verkligheten så ska bli kul att experimentera lite nu.

Kommer du lägga upp någon projekttråd?
Senast redigerat av Faniskogen (10 december 2008)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

125 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Faniskogen skrev:
grattis till köpet!! Ska bli kul att följa detta och se hur det blir! har själv ett projekt i nästan precis samma prisklass som dig, därför jag fastnade för tråden från början:) fast själv landade mitt beslut till sist på kicker;)
Dock har de fockfordsystem jag lyssnat på spelat galet fräsigt! Har inte hört kicker så mycket i verkligheten så ska bli kul att experimentera lite nu.

Kommer du lägga upp någon projekttråd?

Precis vad jag tänkte!

Jag har hört detta systemet /Rockford) och jag vet hur det spelar m.m..

Men kicker paketet har jag inte hört någon av komponenterna men hört att det spelar väldigt bra.

Eftersom jag är kräsen och vill höra hur det låter..och inte bara ha hört att det låter bra så körde jag på rockford istället,.

Japp, jag kommer att lägga upp en projekttråd! Kommer att lägga en länk till den här. smile

125 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Xsport skrev:
Saab_Robin skrev:
vad slutade priset på da ? big_smile
mvh robin

42.000kr utan rabatt tongue

238 Inlägg
10 december 2008
Xsport skrev:
Tja!smile

Vilka av dessa paket spelar bäst i min Volvo 855 (T-gul om det har någon betydelse...)
Det jag är ute efter är djup bas och ljudtryck då jag lyssnar på endast typ Hardstyle.

Paket 1: Rockford fosgate (Från Brl)

Högtalare:
5,25" power serien (T152S) fram och bak.
2st 12" power basar (T112D2)

Slutsteg till detta:
Fram & baksystemet: Power P400-4
Basarna: Power T1500-1bd

Sen 2 kondensatorer, 1 till framsystemet och 1 till basarna.

+ lite annat godis

rockford är skit..
pröva dls:D

Listpris: 35.000kr.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Paket 2: Kicker (Från dbakuten)

Högtalare:
5,25" RS fram & bak.
2st l7 12"

Slutsteg till detta:
Fram & baksystemet: Kicker ZX350.4
Basarna: Kicker ZX1000.1  (Ändrat mig till ZX1500.1 istället.)

Han sa att jag inte behöver några kondensatorer till detta, vad tycker ni?

+ lite annat godis.

Listpris: 31.000kr

793 Inlägg
10 december 2008
42.000kr!? Oj! För det priset hade jag stoppat in allt jag kunde och även installerat åt dig. hehe

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Team dBakuten
3 453 Inlägg
10 december 2008
Goli skrev:
42.000kr!? Oj! För det priset hade jag stoppat in allt jag kunde och även installerat åt dig. hehe

Sicken tur att han nu har köpt det han behöver då rå.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

125 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Tokken skrev:
Goli skrev:

Sicken tur att han nu har köpt det han behöver då rå.. wink

Yes, tror detta blir bra till mig.. big_smile

Priset är lite högt...men men..smakar det så kostar det antar jag, inga budget högtalare här inte.. smile

Om det är någon i grebbestad till sommaren och ser en Volvo 855 T-gul som basar högt, you know who it is big_smile

125 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Goli skrev:

Sorry att jag inte tog erbjudandet du gav mig...men som sagt tidigare..vill lyssna på högtalarna.

Om jag kunde lyssna på det systemet du gav mig innan jag köper det, så skulle jag nog välja det.. big_smile

Sök