2233
Sök

problem pga slutsteg?

9 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
hej igår monterade jag ett slutsteg. när allt var inkopplat startade jag stereon och steget gick i gång. men sen när jag skulle starta bilen hände det inget motorn gick inte ens runt:mad:. stod där och klurade en stund, efter en massa pillande tog jag bort slutstegets plus och bilen gick i gång:/. hängde på plusen igen för att se om det var den men det var det inte tydligen inte för den startade:). sen tog jag en liten sväng till min flickvänn, när jag gick ut till bilen igen startade inte steget, fick inte i gång det så jag sket i det och skulle åka hem men då dog den efter 200 meter. tog bort stegets plus och bytte batteri till ett bättre som jag hade med mig och då funkade det att åka där i från big_smile. men när jag var 400 meter från mitt hem tvär dog den mad och plus polen var stek het. kopplade in det andra batteriet med startkablar och startade bilen. men då fick jag se att batteri lampan lyste och sen senare en lampa som ser ut som en växellåda med en blixt i. men jag tog mig hem tongue.
det var min dag, alla teorier är bra och vad jag ska göra.wink

hjälp mig smile

Bessewisser
556 Inlägg
26 november 2008
Verkar inte som om din generator laddar som den ska...

//SkyNard

How low

9 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
SkyNard skrev:
Verkar inte som om din generator laddar som den ska...

//SkyNard

blir pluspolen stekhet då?

Sök