Att diskussionen fortfaronde lever
Själv planerar jag att byta till FWD, Visst RWD är skitkul... Men bara i halka...
Jar börjar bli allmänt trött på att bilfan understyr när man har bättre däck bak, och att man kan köra fast på plan mark bara för att det är lite lera där...
Enda riktiga fördelarna jag hittat med RWD hittils är att det är bra dragbilar och att det är kul att sladda...
För att RWD är bättre än FWD på bilar som man drar släp med kan jag gå med på, sålänge det handlar om enaxlat. FWD blir lätta i fronten när folk lastar fel, och då driver det dåligt + att bilen blir instabil då viss friktion som ska hålla bilen i sidled går till drivningen istället.
Men att det skulle gå snabbare med RWD på grusväg går jag inte med på...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!