I själva batteriet har man ca 12,7-12,8 V när det är fulladdat och inte belastas med någonting, med motorn påslagen så ska spänningen från generatorn ligga på åtminstone 14-14,4 V. Man kan alltså bara få till såna spänningar när motorn är påslagen, inte när motorn är avslagen.
En del tillverkare anger effekten vid 14,4 V och en del vid 13,8 V. Det är mer realistiskt att ange effekten vid 13,8 V med tanke på att generatorns laddspänning kan sjunka litegrann när den belastas ordentligt, dessutom har inte alla bilar 14,4 V i laddspänning fastän man inte har en massa saker igång som drar ström och då kan man inte utnyttja den effekt som tillverkaren anger.
MT4001R ger 300 WRMS vid 4 Ohm enligt dbakuten, i manualen till steget står det 240 WRMS vid 4 Ohm. Däremot finns inte angivet vid vilken spänning man har mätt, fast Mutant utgår ofta ifrån 14,4 V vad jag har sett iaf.
Senast redigerat av Drönirettab (26 november 2008)