2280
Sök

Är det lätt att plocka bort panelen på Volvo V40?

20 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
tja gottfolk!

en liten fråga bara. är de lätt att plocka bort panelen i en Volvo v40 det är bara överdraget som vi snackar om de, de andra ska sitta där bara byta färg och lite sånt undrar om de är lätt att göra de eller om man ska låta nån annan göra de som grejar med bilar?
Senast redigerat av karlsson152 (27 november 2008)

9 108 Inlägg
27 november 2008
Läs rubriksanvisningarna innan nästa trådstart. Redigerade nu.

Rylander
27 november 2008
karlsson152 skrev:
tja gottfolk!

en liten fråga bara. är de lätt att plocka bort panelen i en Volvo v40 det är bara överdraget som vi snackar om de, de andra ska sitta där bara byta färg och lite sånt undrar om de är lätt att göra de eller om man ska låta nån annan göra de som grejar med bilar?

menar du med att ta bort panelen ?? själva skinnöverdraget lr ? panelerna vid reglage osv ?

20 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
tja aaa bara överdraget som sitter över allt om du förstår va ja menar?

Rylander
27 november 2008
karlsson152 skrev:
tja aaa bara överdraget som sitter över allt om du förstår va ja menar?

okok .. aldrig haft bort själva överdraget.. men panelen är inte svår att få bort om du inte har tummen mitt i handen wink

20 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
haha okej:P  ja får vell testa mej fram nee då de har ja inte cool  haha

1 634 Inlägg
27 november 2008
Menar du plasten som sitter runt alla knappar och reglage i mitten? Den övre delen sitter med clips, knäpp loss den försiktigt med en skruvmejsel resten är skruvat.

Mvh Andreas

*tips* Köp Haynes bok.

Numera Saab 9-5 Aero -00

20 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
nee inte de utan de som sitter uppe vid rutan typ den panelen där om du förstår?smile

1 634 Inlägg
28 november 2008
Menar du överdelen av intrumentbrädan? I sånna fall NEJ. Du måste lossa ALLT. och sedan skruva ur hela intrumentbrädan. Överdelen sitter i långa torx-skruv skruvade underifrån och innifrån och håller kvar överdelen. Roligt va? smile Så av med ratten paneler, intrumenthus osv osv.... JAg har en lös intrumentbräda som jag skruva ur en bil på skroten, sedan får jag även hem en reservdelsbil snart som jag skall bygga om och flytta över till min wink

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök