volvo 740 turbo

Nirvo
27 november 2008 · 39 Inlägg

tja har en fel på min volvo 740 turbo när jag gasar och kollar på btr:en så sjunker soppa trycket och när jag släpper gasen så stiger trycket igen kan det va pumpen som är dåligt? Mvh niko

DusanMandick Random Hero
27 november 2008 · 4 047 Inlägg

fixa rubriken o se över texten så får du nog hjälp

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
XeptiQ Whatever :)
27 november 2008 · 1 652 Inlägg

DusanMandick skrev:
fixa rubriken o se över texten så får du nog hjälp

hmm okej kan hålla med om rubriken men tänk efter lite nu.. killen kan vara dyslektiker????
kan väl åtminstånde tänka lite innan man trackar ned på folk hur dem skriver.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
XeptiQ Whatever :)
27 november 2008 · 1 652 Inlägg

Nirvo skrev:
tja har en fel på min volvo 740 turbo när jag gasar och kollar på btr:en så sjunker soppa trycket och när jag släpper gasen så stiger trycket igen kan det va pumpen som är dåligt? Mvh niko

Kolla filter och sen kan du testa med att koppla loss ena pumpen och ut och leka lite och se vart de kan fela. om inte så har du en pump över från en annan 740 eller 240 så montera på och kolla.. bara att trixa sig fram.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
DusanMandick Random Hero
27 november 2008 · 4 047 Inlägg

XeptiQ skrev:

DusanMandick skrev:
fixa rubriken o se över texten så får du nog hjälp

hmm okej kan hålla med om rubriken men tänk efter lite nu.. killen kan vara dyslektiker????
kan väl åtminstånde tänka lite innan man trackar ned på folk hur dem skriver.

ja de e sant, men de va lite dåligt förklarat serru

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
MulleTurbo1990
27 november 2008 · 143 Inlägg

Håller med "DusanMandick" , Ordna till stavfelen och ordval så får du säkert mer hjälp..

Den som ingen Turbo har, Han får åka utan bar..
Volvo 740 GLT "Farfars pärla" (1989)
BMW M3 Cab (2002)
påsen If your not out of control, your not in control
27 november 2008 · 686 Inlägg

Byt soppafiltret, hjälper inte det så kan det nog vara pumpen i tanken som börjar bli lite sliten.

/påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
XeptiQ Whatever :)
27 november 2008 · 1 652 Inlägg

Hmm okej.. ser lixom inte vart felet är i texten ? han förklarar ju att " När han ger gas så sjunker bensin flödet " och " När han släpper gasen återfår han bensin trycket igen " ser inget fel i de..

Btw " tja har en fel på min volvo 740 turbo " menar du att du inte förstod frågan bara för att han skrev " en " istället för " ett " ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Nirvo
27 november 2008 · 39 Inlägg

oj sorry skrev ett fel hmm men det är nå konstigt fel för när jag står stilla o varvar så gåre bra men direkt när jag ska köra så smäller det som fan värkar precis som att den inte får tillräckligt mä bensin har typ bytt allt förutom soppa pump.  du DusanMandick du kanske ska sluta mä bilar och bli svenska lärare iställe?? big_smile

DusanMandick Random Hero
27 november 2008 · 4 047 Inlägg

Nirvo skrev:
oj sorry skrev ett fel hmm men det är nå konstigt fel för när jag står stilla o varvar så gåre bra men direkt när jag ska köra så smäller det som fan värkar precis som att den inte får tillräckligt mä bensin har typ bytt allt förutom soppa pump.  du DusanMandick du kanske ska sluta mä bilar och bli svenska lärare iställe?? big_smile

du ska kanske lägga ner spydigheten ? ja stavar iaf rätt pojk

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
pimpad740
27 november 2008 · 812 Inlägg

tror mer på att de e regulatorn det är fel på om du har ställbar. va så på min oxå å lika så (klorin_elvis) har samma fel på sin.. prova å byt så tror jag de blir bätre

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
DusanMandick Random Hero
27 november 2008 · 4 047 Inlägg

DusanMandick skrev:

Nirvo skrev:
oj sorry skrev ett fel hmm men det är nå konstigt fel för när jag står stilla o varvar så gåre bra men direkt när jag ska köra så smäller det som fan värkar precis som att den inte får tillräckligt mä bensin har typ bytt allt förutom soppa pump.  du DusanMandick du kanske ska sluta mä bilar och bli svenska lärare iställe?? big_smile

du ska kanske lägga ner spydigheten ? ja stavar iaf rätt pojk

det här är ingen stavarättsvenska sida, men vill man ha hjälp får man skriva ordentligt, jag hade svårt o förstå vad han mena, inte att han stava fel, men nån annan kanske tkr olika än ja?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
cheffer
27 november 2008 · 1 422 Inlägg

DusanMandick skrev:

DusanMandick skrev:

Nirvo skrev:
oj sorry skrev ett fel hmm men det är nå konstigt fel för när jag står stilla o varvar så gåre bra men direkt när jag ska köra så smäller det som fan värkar precis som att den inte får tillräckligt mä bensin har typ bytt allt förutom soppa pump.  du DusanMandick du kanske ska sluta mä bilar och bli svenska lärare iställe?? big_smile

du ska kanske lägga ner spydigheten ? ja stavar iaf rätt pojk

det här är ingen stavarättsvenska sida, men vill man ha hjälp får man skriva ordentligt, jag hade svårt o förstå vad han mena, inte att han stava fel, men nån annan kanske tkr olika än ja?

Tillbaka till topic istället för att klaga på varandras språk wink

Möjligt att det skulle kunna vara pumpen, hur länge har du haft problemet?

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang