3691
Sök

Golf IV - Epc + avgasrening

1 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Hej, Jag har en Golf 4, -01  2,8L V6..
Men Har nu dykt på ett problem, har letat över hela intenet efter svar men sökt utan resultat.
Min EPC och Avgasreningslampan lyser, När man precis startar bilen, så slocknar EPC lampan, men inte avgasreningslampan, Men sen så fort du nuddar gasen Eller, ja kommer över 1100 varv, så tänts lampan, och det går inte att gasa över huvud taget..

Har haft bilen nydligen inne på service där jag berätta om detta felet. Men dom visste inte vad det kunde vara, Kunde göra en felsökning men skulle kosta Massor.. Har läst av felminnet, Och fick upp

- Givare 1/2 för gaspedalläge -G79+G185
  Orimlig signal
  Sporadisk

- Rad 1 - sond 1
  Ingen aktivitet
  Sporadisk

Lambda sonden kan vara paj, men kan även visa så pga annat avgassystem.
Givare 1/2 för gaspedalläge, ska inte ha någon betydelse för detta.

Alltså bilen kan funka HUR bra som helst, i nån vecka, sen kommer detta.. detta problemet håller på i cirka 3-4 dagar sen funkar det en vecka igen.. Så värkar som det är glapp någonstans..

Har sprutat kontaktspray i alla kontakter som går till gasspjället. Så inget där..
Även kopplat bort - kabeln på batteriet och väntat, men funkar inte heller.
Skummt att det funkar ibland och ibland inte.

Tack för svar

Buggy-fantast
19 Inlägg
30 mars 2009
Lyckades du fixa det någon gång? Hur gjorde du isåfall?

Supraman
2 300 Inlägg
30 mars 2009
hjälper inte det att rengöra kontakterna så e det ju bara att byta givarna kvar.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök