3572
Sök

Hjälp kmr inte in i bilen (Bmw525 91a)

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Hejhej, har precis köpt min första bil en bmw e34 alltså 525a.
Så jag har suttit i bilen o lyssnat på musik och så.
Och nu ere så att batteriet är helt dött, Så jag kmr inte inn i bilen ens med nyckel.
Ringde nyss en kompis o frågade hur jag ska göra om jag ska slå sönder en ruta eller inte. Men då sa han att man kan ladda batteriet genom dragkroken men jag måste veta vad det är för stift så strömmen kmr till batteriet.
Så hur ska jag göra? Snälla hjälp mig någon.
Jag måste inn i bilen för o kunna få upp huven o byta batteri.
// Mvh Alex

337 Inlägg
28 november 2008
AaalexandeR skrev:
Hejhej, har precis köpt min första bil en bmw e34 alltså 525a.
Så jag har suttit i bilen o lyssnat på musik och så.
Och nu ere så att batteriet är helt dött, Så jag kmr inte inn i bilen ens med nyckel.
Ringde nyss en kompis o frågade hur jag ska göra om jag ska slå sönder en ruta eller inte. Men då sa han att man kan ladda batteriet genom dragkroken men jag måste veta vad det är för stift så strömmen kmr till batteriet.
Så hur ska jag göra? Snälla hjälp mig någon.
Jag måste inn i bilen för o kunna få upp huven o byta batteri.
// Mvh Alex

Ring en låskille!
typ 400kr så öppnar han den åt dig smile
Min kompis gjorde samma sak i lumpen:P

Arg Snickare
875 Inlägg
28 november 2008
det är väl bara o testa dig fram. antar att du har centrallås också va?

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
28 november 2008
Testa att lyfta handtaget på förasidan och håll det uppe medan du vrider om nyckeln. Det kan vara lite trögt med BMW brukar ha en sån nödlösning.

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
28 november 2008
fyfan va surt tongue har också oroat mig om/när såna saker händer big_smile

~Andy~

Försöker iaf
1 998 Inlägg
28 november 2008
Sitter rutorna som på e30 eller ä de limmade? Ä de som på e30 pma mig

Sitter batteriet i skuffen eller under sätet? Sitter de i skuffen så ska den väl gå å öppna.
Om batteriet inte sitter i skuffen men du får upp den så anlita en liten person å krypa genom skidluckan å låsa upp lol

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
28 november 2008
men prova att lyfta handtaget först! det har hjälpt mig många gånger. så sabbar du inget heller

908 Inlägg
28 november 2008
hahaha synd för dej :p

Har alltid rätt!
689 Inlägg
28 november 2008
haha! gör som min farsa gjorde en gång!  Han råkade låsa in nycklarna i bilen på en bensinmack.. Frågade nån i kassan om de hade nå tips.

De sa att de brukade komma lite skumma ibland (biltjuvar) och tyckte att farsan skulle fråga dem.

efter ca 15 min så kom de en sunkig 745:a som såg en aning mysko ut, farsan gick ut o frågade om han kunde hjälpa honom öppna bilen tongue  Killen kollade konstigt på farsan o bilen..

Frågade lite om modellen o ringde sen ett samtal.. big_smile  Därefter så plockade han fram ett hemmagjort verktyg (gissa till vadå)   Och öppnade bilen smile  Dock så blev de lite repor på insidan av dörren och karossen.

Tjuvar kan va bra de också big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Hahaha tack för alla sköna svar.
Men har fan försökt med allting. ja jag har centrallås men dörren går ändå inte o öppna batteriet i bilen är ju helt slut ;S;S går inte ens med nyckel.
Och jag ringde både assistans kåren och en låssmed. låssmeden sa att om dom skulle fösöka dyrka låset till bilen så är det risk för att hela bilen går i baklås o massa skit. och assistanskåren ville ha 2000 kr för o göra det men dom va inte ens säkra på om dom kunde ordna det så om dom bara skulle komma till platsen så skulle dom ha 2000kr för ingenting bara för att dom kom lixom, hellre spelar jag på jackvegas.
För då äre bara 50/50 på att dom skulle fixa det så hellre sket jag i dom.
Och jag tänkte slå sönder sidorutan ringde nämligen till en skrot o frågade vad dom skulle ha för en ny ruta till en e34 o då skulle dom ha 450kronor för det.
Men då måste jag hålla på med fönstret sen och det pallar jag inte nu när jag beställt solfilm till bilen för nästan 2000 kr.
sen kmr jag ändå va tvungen att byta batteri i den.
Så hur fan ska jag göra? sad måste flytta min bil till garaget så jag kan fixa solfilmen och annat jag beställt. men då måste jag komma in i bilen.

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Men egentligen så är väll det bästa som min kompis sa, att ladda batteriet genom dragkroks kontakten?
Kom med förslag måste komma in i bilen o få upp huven så jag kan köra med startkablar sen slänga i ett nytt batteri. Annars så säljer jag den för 15000 till den som vill.
Pallar inte hålla på så hellre säljer jag den. Ingen rost går as bra när man kmr in i bilen o allt. M5 stolar o ratt. Mvh

1 534 Inlägg
28 november 2008
ta en plattmejsel och sätt den i övre kanten imellen listen och rutan
sedan vrider du den

rutan blir helt vit

tryck in rutan, allt lossnar, lås upp bilen

köp rutan för 450kr

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
sedan vrider du den

rutan blir helt vit

köp rutan för 450kr

Okey menar du i den övre kanten lr den undre?
jo det e ju fan värt det för 450kronor.

1 534 Inlägg
28 november 2008
AaalexandeR skrev:
Iam2fast4U skrev:
sedan vrider du den

rutan blir helt vit

köp rutan för 450kr

övre rut kanten

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
sedan vrider du den

rutan blir helt vit

köp rutan för 450kr

Haha jo du skrev övre sorry wink XD

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
AaalexandeR skrev:
Iam2fast4U skrev:
sedan vrider du den

rutan blir helt vit

köp rutan för 450kr

övre rut kanten

Okey tack för svar. men är du säker på att det funkar? smile
För annars så ere ju ba slå inn rutan helt, men du kanske menar med ditt sätt att hela rutan lossnar så jag slipper bök med den nya rutan sen? // Mvh

2 665 Inlägg
28 november 2008
ladda genom kontakten låter smart!!

Du behöver bara en kopplings schema på kontakten. Eller så mäter du fram spänning på något stift.
Minus i draget och mät plus på stiften. Borde gå bra att hitta rätt för du har säkert några volt kvar i batteriet så du kan hitta rätt sladd.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Rickard-v skrev:
ladda genom kontakten låter smart!!

Du behöver bara en kopplings schema på kontakten. Eller så mäter du fram spänning på något stift.
Minus i draget och mät plus på stiften. Borde gå bra att hitta rätt för du har säkert några volt kvar i batteriet så du kan hitta rätt sladd.

Haha asso seriöst jag e fan noob på det här så om du förklarar lite enklare tack? ;D hehe

321 Inlägg
28 november 2008
Haha, ladda genom dragkroks kontakten låter ju ganska roligt...
Kanske går att få in lite ström den vägen.
Bryt rutan är mitt tips lätt värt 450:-

dARKiE
5 031 Inlägg
28 november 2008
Varför inte ta en svetstråd och böj till i änden och stick in mellan listen och runt dörrknoppen och dra upp, (öppet) och färdig. ? Vad jag vet hade jag Dörrknoppar på min gamle E34  med centrallås ialf..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Sök