3162
Sök

volvo 940 drar mycke bensin.(fortfarande)

243 Inlägg
5 december 2008
oppe_tallbarr skrev:
monterat ihop bilen nu och den starta och värka gå bra på tomgången har inte testkör ännu men hitta på ett annat fel som jag haft ett tag.bilen har vart svårstartad.har haft bilen på laddning nu i ca 2-3dagar å nu startar den direkt så batteriet är nog dåligt så startmotorn inte snurrat lika fort som den gör nu så batteriet ska bytas men är ett volvo orginal i nu men gård de att sätta i ett starkare eller tar nått skada? tänkte mej ett 90amp eller mer

vad har du får amp på generatorn? att ha ett batteri på 90 amp är meningslöst när man har en generator på tex 80 amp.

435 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
har kört en kväll med den nu å den drar fortfarande mycke bensin.kan de va lamdan då de va högt lamda värde när jag hade in den på felsökning? har även kollat felkoder i felkodsdosan å va 1-1-1 på båda uttagen så inge fel hittat.eller kan de vara dendära vakiumsaken uppe vid spridarna som ska släppa tebaks överflödig bensin?

1 867 Inlägg
7 december 2008
Ta och byt motortempsensorn till styrboxen, finns att köpa för en skitsumma på mekonomen.
När sensorn har gett upp tror motorstyrningen att bilen är iskall hela tiden och pytsar in bra med soppa.

Det är ett bra första steg.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

435 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
vart sitter motortempsensorn å har den nått annat nam då jag inte hittar på den på mekonomens hemsida

948 Inlägg
7 december 2008
tempgivare sitter under insuget OBS du har två stycken en för instrumenteringen och en för motorstyrningen men om den hade varit dålig så borde du fått en felkod på den, för när den var kass på min 940 så starta den inte när den var varm bara när den var kall
kanske räcker och göra en allmän service på den och bränslefiltret när var det bytt?

Entreprenör
1 784 Inlägg
7 december 2008
oppe_tallbarr skrev:
har kört en kväll med den nu å den drar fortfarande mycke bensin.kan de va lamdan då de va högt lamda värde när jag hade in den på felsökning? har även kollat felkoder i felkodsdosan å va 1-1-1 på båda uttagen så inge fel hittat.eller kan de vara dendära vakiumsaken uppe vid spridarna som ska släppa tebaks överflödig bensin?

Du kan ju kolla om den släpper tillbaka tillräckligt me soppa..stoppa slangen i en flaska å kör 10 sekunder..ska bli en halvliter om ja inte minns fel..! eller va de en liter..de säkraste är ju att mäta trycket på soppan..

Sök