Hexenhammer skrev:
Jag har kört igenom diverse Acer, HP, Sony, Apple, Fujitsu Siemens o.s.v det senaste året. Och
den enda jag fastnade för är helt ärligt HP. Även deras 15" för runt 5 - 6.000kr är väldigt trevliga.
De känns bra, de funkar bra o.s.v
Numera har jag en Sony Vaio, som jag spyr på varenda dag. Det är så illa så att man kan gråta.
Den ska, enligt specifikationerna (minne processor o.s.v), vara i princip dubbelt så "bra"/"snabb".
Men inte då. Så Sony är enligt mig inte att rekommendera.
Acer och Asus funkar väl rent generellt. Men de är oerhört plastiga, har inte alla de där finesserna,
o.s.v. Så ska du ha en laptop som är ful som stryk men som funkar bra så köp en Asus eller en Acer.
Dock skulle jag aldrig göra det själv. HP känns helt ärligt som det enda rätta, om man ska ha en laptop.
De känns oerhört säkra, de har asbra support, de funkar bra, de är relativt snabba o.s.v. De har väldigt
ofta riktigt bra ljudsystem (för att vara laptop... min HDX9130EO hade grymt ljud), de har nästan alltid
HDMI på datorer över 5.000kr, de har ofta väldigt bra webbkameror som genererar förvånansvärt bra
ljud/bild, och sedan börjar dom att bli väldigt flitiga på att trycka in Blu Ray-spelare i datorerna också.
Och Blu Ray är mycket mums...
Jag ska ta mig fan göra mig av med min pissdåliga Sony Vaio (köp den av mig för 5.000kr, har garanti,
originalkartong och hela köret kvar... har haft den i ca två månader). Eller ja.. den är väl inte dålig, men
jag gillar den inte alls. Inte ens lite. Jag ska köpa en HP eller en Mac igen.