NismoP11 skrev:
Nivius skrev:
NismoP11 skrev:
Tycker inte att det kan ha betydelse att du har grövre jord än + för jag och flera av mina polare kör med grövre jord än plus å har kört så i flera månader/år.
Har du så att du kan prova att ta bort sista säkringen och koppla kabeln rätt till slutsteget med bara säkringen nära batteriet kvar.
jo, han förklarade så att el är ju som el är, man vet fortfarande inte helt hur det funkar ibland så kan det komma el in via jordkablen istellet till slutsteget och då är det lite trågt att komma därifrån för elen, vilke inte är så bra
Ok. Får se om jag vågar koppla med grövre jord nån mer gång nu
Vilket stjärnpucko, man vet EXAKT hur el funkar, vi kan för helvete klyva atomer.
varför skulle du inte våga koppla med grövre jord? räknar du på jordmotståndet genom karossen till batteriet med eller?
Edit: klarar du av att starta bilen och ha fläkt, helljus på så är det knappast batteri/generator som är problemet, ifall det hade börjat "klippa" och blinka något jävulskt i lysena när du spelar så hade det kunnat vara nåt sånt.
Senast redigerat av kolvas (1 december 2008)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må