3044
Sök

Första sommarn med körkort - ett minne för livet?

V-Power
1 186 Inlägg
2 december 2008
Erikkk skrev:
"körde upp typ 13000 kr, blev tagen för fortkörning första dagen, racade med så många jag kunde, körde ibland hela natten, sket i skolan". Låter som du gick ner dig i ett knarkmissbruk ungefär wink

Haha ja med det har blivit något liknande för mig tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

455 Inlägg
2 december 2008
körde inte så mycket första sommaren men blev nog 1000mil vad jag kommerihåg gled nog runt i stan/ byn med corollan!

>syns man inte finns man inte<

Evolution Garage
1 299 Inlägg
2 december 2008
Körde runt å var allmänt livsfarlig inser jag nu, hade jämfört med nu, ingen koll alls på mina idiotiska omkörningar å sladdar hit å dit!!!
Nu har jag full koll på driftingen och sicksacka förbi bilarna...
Så om 5år kommer jag säkert inte sitta å säga vilken idiot jag var i dagens läge... big_smile

Sky´s the limit...

Försöker iaf
1 998 Inlägg
2 december 2008
_Glenne_ skrev:
Eftersom jag hade kört ospärrad och okapad a-traktor i 2år innan jag tog körkort så kändes det som vanligt när man tog körkort, så man gjorde väll inte så mkt första sommaren, man åkte runt och lekte lite som vanligt.

Va väl samma sak för mig. Kändes väl inge märkvärdigt mer än att man inte behövde oroa sig för polisen.
Fast ja körde ju med ryckis på mina.

Men första sommarn med traktorn va riktigt rolig. Körde inte som en idiot då för va inte nog erfaren att köra fort roll Men man åkte ut te båten. Gled på stan. Kunde åka vart som helst utan när man ville. Mor å far blev också ganska glada big_smile Mycke bättre än moped. Man slapp de där blöta när de regnade tongue

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
2 december 2008
dagen ja fick mitt körkort, drog jag av ca 50 mil runt omkring i skövde trakten. körde folk till kl 5 på morgonen ;D underbart som fan

sen så var ja på alla träffar och evenemang ja kunde komma iväg på.

körkort är sjukt underbart, frihet utan dess like smile

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Saabvilde!
1 708 Inlägg
2 december 2008
Ja vad gjorde ja? Körde runt med massa polare, skrek på tyska turister, åkte till våran underbart vackra skärgård mååånga gånger! Och bara njöt! smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sleeper
3 084 Inlägg
2 december 2008
har en polare som tog körkortet precis en timme efter mig så jag var först.. och ingen av oss visste om att den andre hade uppkörning. Så det var jävligt viktigt! Kommer ihåg att det första som hände var att man sket i allt vad trafikregler hette, och man kände sig bäst i världen på att köra bil.
men körde inte så långt då man tagit kortet, kände att man hade all tid i världen att köra bil. Men däremot MC så blev det mycket körning smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

ElectroRaggare
885 Inlägg
2 december 2008
Jag hade kul. Det var kul. Jättekul. -Ja. Ahh. Det var länge sen.. smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

998 Inlägg
2 december 2008
tog kortet 2002, i maj.. gjorde inte så mycket. Körde på LAN, det var kul. Sen blev bilen stulen och man köpte en ny, en 740. Rolig var den.
Som man sladdade runt i malmö med den haha.
Vi var 6 killar i bilen och åkte runt och tog kort på folk, var kul då.
Var kul att se hur folk reagerade. Man var ung och konstig.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

1 772 Inlägg
2 december 2008
Skulle vilja säga, "Första vintern med körkortet - ett minne för livet"

Själv lyckas man förhoppningsvis ta kortet i Januari big_smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
ZonaX skrev:
Fick körkortet efter sommarn (augusti), men det va fett nice ändå. Alla gratulerade och bilen kom hem efter några veckor på verkstaden samma dag som jag fick körkortet.  Man drog ut och körde som fan. Typ ska bara och handla sen "glömmer" man nåt och måste köra igen   tongue              Allt för att få njuta av friheten. 

Åkte upp till "bryggareberget" och satt där med en prilla/cigg och kikade på utsikten och kände det varma vädret  smile   Sen åkte man hem när man kände för det.

Fan va jag är stolt att jag har driving license  smile

något jag måste göra... bor ju i karlskrona också och bryggareberget är verkligen fint, speciellt framåt kvällningen!

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

4 299 Inlägg
2 december 2008
Jaa du, jag jobbade hela sommarn o framförallt alla helger så jag missade ju allt. Och dessutom pajade bilen så den bara stog i typ 3 veckor... Kul sommar va wink

Nää men då jag ändå va ledig va de helt ok, för jävligt o inte ha nån AC då roll
Men då va de bara ner me rutorna, vrida upp musiken o på me brillorna cool haha

Börjar ju längta till nästa sommar redan tongue

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 december 2008
samma dag som körkortet var klarat så fick jag skjuts hem av en polare för att hämta min bil! och upptäcker till min stor förtvivlan att jag har nycklarna kvar i den lägenheten jag lånat! som var en mil hemifrån, där bilen stog då! så va bar att låna mossans bil å åka å hämta dom, sen bar det av till dåvarande flickvännens skola för att överraska! sen minns jag inte så mycket mer! händer inget mer spec den dagen iaf, å första äventyret man var iväg på var Lysekils crusingen på midsommardagen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 963 Inlägg
2 december 2008
Jag sladdade lite med min pappas merca och satte den i en mur..eller ja gled på sidan av bilen på muren, typ boardslide haha=) Den blev liiite skev, däcken åkte rakt fram men bilen stod åt sidan..
Sen köpte ja en civic esi hb som ja körde runt med och de är fan ett fint minne=)

Men are not born - Men are made

646 Inlägg
2 december 2008
Brände alla löner man fick på bensin på att bränna fram och tillbaka till sin flickvän! Dock en mycket fin sommar med många minnen! smile Många roliga resor i den gamla högen man hade då!

189 Inlägg
3 december 2008
Jag voltade min Saab 93aero en vecka innan jag gick på semester smile fick försäkringspengar sista helgen innan jobbet började igen, så det var inte så mycket körande denna sommaren ^^

https://www1.garaget.org/archive/79/78618/119676/119676-1126505.jpg
Senast redigerat av jocket4 (3 december 2008)

8 Inlägg
3 december 2008
den första sommarn... klockren!
man tog med en kompis och åkte upp till ett flertalet brudar som var bosatta utanför Göteborg.
Brudar som man lärt känna/träffat tack vare internet (thank god for internet).
Man liksom gjorde sin grej för att sedan åka vidare till nästa två bruda big_smilebig_smilebig_smile

ge mig sommar igen!

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
3 december 2008
Tog körkort i Januari 2004... Första dagen så åkte jag och handlade med min flickvän på Maxi.
Sen åkte jag runt lite med några polare...
Körde givetvis som ett svin med morsans skoda felicia.

Sen köpte jag en toyota camry på sommaren och körde skiten ur den.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 december 2008
Skulle ta körkort i april 1993.
Köpte en '68 Mustang måndagen innan och på onsdagen, dan innan uppkörningen piper personsökarna jag, morsan och farsan haft en nära fem år.
= Jag skulle in på hjärt&lungtransplantation! NEEJ!! Inte just då liksom.. sad
Men jo... Nyinköpt jänkejärn och lappen mer eller mindre fixad så händer det just DÅ! Typiskt... Kunde bara tänka på den svarta besten som stod hemma på gården.

Fick vänta tills september innan jag fick en chans till med kortet, då var inte säsongen lång. Men jag är tacksam i alla fall. Fick ju chansen till ett nytt liv istället. smile
Tyvärr var man tvungen sälja bilen hösten därpå. Sjukpensionerad och försöka äga två bilar är inte nån bra idé.. hmm

Bilen:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6659/9553/6659-44125.jpg

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 december 2008
skulle inte påstå att första somman med körkortet va nå specielt känndes lite mer specilet när de va första sommarn med turbo bil när man kört 2½ år utan turbo=D

Sök