2349
Sök

Första sommarn med körkort - ett minne för livet?

109 Inlägg
7 januari 2009
#41
brännde gummi med 528an (86a) som förstabil.. var oxå jävligt kul å köra ifrån alla dessa stylade volvos (kjolkit, neon, 3tums utblås, volvoperformance dekaler överallt, 18 tums fälgar, 15 wunderbaums.. och till det = 115hk)big_smile (fast tog tic med)

796 Inlägg
8 januari 2009
#42
Fixade lappen, gick ut till parkeringen där farsan väntade i min precis nybesiktigade 323i e30! Körde hem farsan o åkte runt o plockade upp alla polare, som inte visste att jag kört upp:)

Åkte o svinade/gled tills slavcylindern gav upp och kopplingen tog i botten... Hem med bilen fort som faan o hämta morsans astra o körde hela natten tills man fick kramp i benen!

De va tider de:)




https://www1.garaget.org/gallery/archive/70314/538332_o10paw.jpg

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Permanently Banned
343 Inlägg
8 januari 2009
#43
6000mil behöver jag säga mer? tongue
Och så kör man lastbil om dagarna.. så det blir lite mil... smile

jocket4 skrev:
Jag voltade min Saab 93aero en vecka innan jag gick på semester smile fick försäkringspengar sista helgen innan jobbet började igen, så det var inte så mycket körande denna sommaren ^^

http://www1.garaget.org/archive/79/7861 … 126505.jpg

Det där kallar jag orutinerat wink

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!

2 337 Inlägg
8 januari 2009
#44
Första sommaren med körkort gjorde gjorde jag min värnplikt, så det blev inte mycket bilkörande förutom hem då.

Däremot sommaren efter, den första lediga sommaren med körkort, då körde jag och en polare Europa runt smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 januari 2009
#45
Så speciellt var det nog inte.

Kände ingen större frihet, före körkortet hade man annat att åka på.

Största fördelen var att jag blev erbjuden jobb i Järvsö vilket är 7 mil enkel resa, det var första sommaren med körkortet. Blev många mil i jobbet då.

Just att köra bara för att man hade möjligheten blev det inget av.
Efter andra dagen så frågade föräldrarna varför jag inte kört en meter nu när jag får. Enkelt svar: Jag behöver inte åka någonstans så varför åka då.
Blev dock en resa på 5 mil helt i onödan, passade på att testa nya kartmaterialet i en GPS iaf smile

Lika när jag fick hem Saaben efter 71 dagars väntan. Min allra första bil så stod den ett par dagar på gården, gick ut ibland och satt mig några minuter.
Sen blev det en resa till macken och tankade den vilket var 7km totalt, sen stod den på gården en vecka kanske. Översnöad blev den också.

Känns rätt onödigt att köra i onödan smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 982 Inlägg
8 januari 2009
#46
TurboTias skrev:
6000mil behöver jag säga mer? tongue
Och så kör man lastbil om dagarna.. så det blir lite mil... smile

6000mil här med första sommarn med körkort.


12 086 Inlägg
8 januari 2009
#47
Första vintern med körkort va ett minne för mig iaf, snö i drisvis från 1 jan till i början på maj smile

Jag tog iofs mitt första körkort när jag va 17, från att åka moppe i 100 till att åka 125a i 150 va ett lyft big_smile
Senast redigerat av JapMax (8 januari 2009)

BrEEze
8 januari 2009
#48
Nog var det ett minne allt, fick kortet 23 april 08 5 dagar efter jag fyllt 18, blev väll rätt mycke köranden inom jobbet. Jobbade 9 av 10 veckor.

EDIT: Köpte min första bil den 8 november krockade den 23 november, undersommaren körde jag med farsan 740 tongue
Senast redigerat av BrEEze (8 januari 2009)

Dieselgypsy
538 Inlägg
8 januari 2009
#49
Första sommaren med körkort var verkligen inte speciell måste jag säga. Jag tog lappen 31/12/2003. Köpte senare under våren min första bil: en Golf III VR6 syncro med allt, som enbart hade gått 13700 mil. Den sommaren var inget minne för livet måste jag säga. Det var enbart en sommar som alla andra!

Dock så har jag ännu kvar den där bilen, lite mer än 4,5 år senare. Nu har pärlan gått 21200 mil smile
Senast redigerat av TheDeadDorkster (8 januari 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

huh?
10 427 Inlägg
8 januari 2009
#50
Speciellt man kommer minnas.. jaaa ..

Varvstoppet på min mors gamla Suzuki Swift 1,6 GLX 16V var ju fint big_smile
Rätt så pigg, men toppade bara 140km/h lol Fick stordäng av polaren som
nyss skaffat räserbil, Saab 900 T16 -84.. roll Men man lär ju försöka!


IT-Tekniker
376 Inlägg
8 januari 2009
#51
Ablazed skrev:
ja körde skiten ur morsans lilla fartmonster, en skoda felicia på 68 spinkiga hästar.

men kul hade ja

jag körde skiten ur morsans gamla audi.. wink


188 Inlägg
8 januari 2009
#52
Första sommaren då jag hade tagit kortet så tog jag och en polare och körde ner oldsen till power meet och sen sthlm efter det...kul som fan var det


925 Inlägg
8 januari 2009
#53
första sommaren me körkort glömmer man inte hade precis köpt min 855 t5r t-gul och körde skiten ur det e den som jag har mitt hastighetsrekord 245km/h

Feel The Difference

huh?
10 427 Inlägg
8 januari 2009
#54
billy skrev:
Ablazed skrev:
ja körde skiten ur morsans lilla fartmonster, en skoda felicia på 68 spinkiga hästar.

men kul hade ja

jag körde skiten ur morsans gamla audi.. wink

Varför är det alltid mödrarnas bilar som får lida? big_smile


2 283 Inlägg
8 januari 2009
#55
Första sommaren med körkort var minnen det, körde runt med audin överallt smile

Här är en bild 3 månader efter 18 årsdagen, några dagar efter jag fått körkort med dessutom smile

https://www1.garaget.org/archive/39/38435/64511/64511-829066.jpg

R.I.P. Michael Jackson!

964 Inlägg
8 januari 2009
#56
Eftersom jag fick mitt körkort den 1 April 2008 så var det fortfarande ganska nytt under sommaren! Det gjorde väl det inte tråkigare direkt tongue Flängde en hel del ut till kusten och olika badställen och körde en himla massa äre-varv i stan big_smile Hann även med 2400 kronor i fortkörningsböter under sommaren!


OEM <3
6 957 Inlägg
8 januari 2009
#57
De första som hände mig va att kylet paja på min 740..fast då va de vinter tongue

När sommarn kom så bytte ja bil till en Golf 2:a, snygga till den en aning.
Den hade ju taklucka så de va gött tongue + att den gick billigt så de blev många mil.

Åkte till kusten 2 ggr, X antal resor mellan Fkp-Thn, många strög.
Åkte å bada bland många ställen utanför stan.
Vi drog även till Mantorp Park, pressa den hårt på motorvägen tongue

OEM <3

Finlirare
478 Inlägg
8 januari 2009
#58
Första sommaren var kul, men inget slår första vintern nu. Har inte haft roligare i snön med bakhjulsdrift


375 Inlägg
8 januari 2009
#59
Fick körkortet 2 dagar efter jag fyllde 18, så den 15 maj 2006 10.40 hade jag mitt älskade körkort i handen. Det var verkligen ett minne! Kunde äntligen åka själv till öland där vi hade våran husvagn. Kunde åka runt o kolla på öland, åka runt i kalmar osv osv! Riktigt roligt. Blev också någon resa vill varberg. Mkt åkande med vänner eftersom jag var den som var först med körkort bland vännerna. Det var riktigt roligt smile Körde då min 244 med musiken på högsta volym. smile


Chef
41 Inlägg
8 januari 2009
#60
1a sommaren med kortet maj -96 var väl ingen höjdare farsan är tokpedant så hans bil kunde jag ju glömma att få låna inga pengar till bil hade jag heller men gjorde inte så möe för spriten var roligast just då


Sök