3729
Sök

Hjälp med en b230f konverterad till Turbo

68 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Tänkte hör om någon hade tips på vad som kan hänt med min kära bil!
Den har krånglat lite med bränslet, ja har pillat lite med de, sen när man dragit lite på starten så rätt som de var så pissa han ut alla olja från motorn på backen =/ vet inte vad som kan vara felet har inte kollat s¨mycket heller, bättre att höra sig för så man vet vart man ska börja gräva!!

Tacksam för svar mvh Mike
Senast redigerat av sirmiky (2 december 2008)

volvo 745 tic =)

264 Inlägg
2 december 2008
på din bak lr på bilens bak?

Whatever :)
1 652 Inlägg
2 december 2008
sirmiky skrev:
Den har krånglat lite med bränslet, ja har pillat lite med de, sen när man dragit lite på starten så rätt som de var så pissa han ut alla olja på baken =/ vet inte vad som kan vara felet har inte kollat s¨mycket heller, bättre att höra sig för så man vet vart man ska börja gräva!!

hände likadant på min 16 taggare. bakaxel tongue trodde först att de var läckage från tråget men de var det inte.
så de ylade rätt bra ifrån bilen och när jag hade parketat så " splat " sa de så tryckte den ut de mesta av oljan på backen big_smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

68 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
XeptiQ skrev:
sirmiky skrev:
Den har krånglat lite med bränslet, ja har pillat lite med de, sen när man dragit lite på starten så rätt som de var så pissa han ut alla olja på baken =/ vet inte vad som kan vara felet har inte kollat s¨mycket heller, bättre att höra sig för så man vet vart man ska börja gräva!!

hände likadant på min 16 taggare. bakaxel tongue trodde först att de var läckage från tråget men de var det inte.
så de ylade rätt bra ifrån bilen och när jag hade parketat så " splat " sa de så tryckte den ut de mesta av oljan på backen big_smile

Oj skrev lite fel de var från motorn menade ja hehe

volvo 745 tic =)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
2 december 2008
Är det inte enklare att du lägger dig på knä o glor under vartifrån på motorn oljan kommer?? Istället för att folk ska sitta här o gissa varifrån oljan har kommit o varför..

Whatever :)
1 652 Inlägg
2 december 2008
turbotompa skrev:
Är det inte enklare att du lägger dig på knä o glor under vartifrån på motorn oljan kommer?? Istället för att folk ska sitta här o gissa varifrån oljan har kommit o varför..

Håller med där! Men gör en ordentlig tvätt på motor med så blir det 3x lättare att hitta läckaget ^^

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
2 december 2008
kolla så att oljereturen och oljetillförsel till turbon sitter fast. annars är det nog hål i blocket, eller hål i toppen, eller hål i sumpen, eller så har du glömt sätta tillbaka oljepluggen. listan kan göras lång, bättre att du kollar vart oljan kommer ifrån wink

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Sök