Ja happ. Får väll ta och starta en ny tråd om mitt blivande projekt. Det är den VW buss 1965 som är en föredetta polisbuss.
Bilder och text är taget från ett annat forum eftersom jag redan har kommit en bit in i renoveringen.
Bilderna jag fick av säljaren. Har stått still i 4-5 år och hqar faktiskt varit besiktigad senast 06.
Som synes på bilderna så är den ganska väl använd. Senaste åren har den gått som partybuss och div.
Update: 28 juli 2008
Var och kollade på den under Vwänerträffen. Det behöver ju bytas lite av varje på den, golvet fram osv men det är ju standard grej. När ja får hem skiten så ska ja plocka den ren och lämna den på blästring så jag får den ren under och i hjulhusen.
Update: 9 aug 2008
hemkommen från VWänerträffen så ringde jag upp coh sa att jag skulle ha den. Några dagar senare bar det iväg och hämta den i gräbbestad (Bor i ulricehamn)
Billyft
Update: 10 aug 2008¨
Garaget och så självklart bubblan.
Update: 11 Aug 2008
Hur fan får man loss stolen?
Den omtalade disco maskinen
1600
En blivande tuta..
Update: 14 Aug 2008
Lite fler bilder :roll:
Vänster hjulhus fram.
Spökbussen.
Update: 16 Aug 2008
En update om senaste mektiden.
Dörrarna är loss det mesta under, bara den där jävla elen kvar.
Rost?
Update: 17 Aug 2008
Update. Nu ä bussen nästan helt rensad från lösa delar. Bara några få saker kvar.
Idag lastade jag på bussen på kärra igen. Snart dax för blästring.
Och bruksbilen fick ett lagat avgasrör.
Update: 25 Aug 2008
Nu äntligen är bussen på blästring. Hoppas på att få tillbaka den inom 2 veckor.
Provstartade motorn me. Den gick fint.
Update: 26 Aug 2008
Eftersom bussen är inne på blästring så tänkte ajg laga upp framvagnen.
Denna borsten kan ja rekomendera, tror den köptes på verktygsboden. För jävla bra!
Update: 11 Oct 2008
Nu jävlar kommer de blider. Jag körde hem den idag detn blev lite blöt längstbak på sidorna bara men är ska de ju bytas så det är lungt. Sprayade på 5-56 lite överallt så det inte rostar direkt iaf.
Vilka profslagningar
Åket.
OBS: Det blöta är 5-56
Nu ska ja beställa plåt.
Update: 16 Oct 2008
Nu har jag kapat lite. Bilder från igår och idag.
Just nu står bussen på några lastpallar och väntar på att en annan bil ska bort från liften så att ja kan fortsätta.
Ne jag har inte gjort något med den på länge. Har inte haft tid för de har blivit massa vinterbilslagande osv. Så nu har ja tänkt grejja lite igen. Bara jag får tummen ur.