3487
Sök

Alla mina t-shirtar har blivit snea!

Hemmasittare
241 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Ja hur sjukt det än låter så har dom flesta av mina t-shirtar blivit lite "snea". Jag tänkte på det idag när jag vek min tvätt, dom gick inte att vika rakt, dvs båda sömmarna på sidan parallella med varandra. Tvingade man sömmarna parallella blev det veck någon stans i stället, typ längst uppe vid kragen eller så. Först trodde jag att en t-shirt var felsydd, men sen märkte jag ju att de flesta t-shirtarna var likadana. Vad kan det bero på? Är jag sned i kroppen eller vad är det för fel? smile Eller är det så att alla t-shirtar jag har är felsydda? smile
Senast redigerat av C-Douglas (3 december 2008)

1 814 Inlägg
3 december 2008
fel temperatur i tvätten? torkat de med fel metod?

Hemmasittare
241 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
det är ju möjligt. har inte kollat på lapparna på de t-shirtarna, det går nog inte att tyda vad som står ens, dom är så pass gamla.. Men det är ändå skumt att dom vrider sig..
Senast redigerat av C-Douglas (3 december 2008)

Avstängd
519 Inlägg
3 december 2008
hahaha mm tongue alla har vi olika bekymmer tongue hehe

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
3 december 2008
Stretcha till dem när de är blöta efter tvätt.

/ichi

Hemmasittare
241 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
ichibon skrev:
Stretcha till dem när de är blöta efter tvätt.

Det tar ju massa tid smile Så gärna vill jag inte ha dom raka wink

Kanon..
1 473 Inlägg
3 december 2008
De vrider sig pga att tråden har krympt.
Tvättat i över 40?
Prova häng dem på tork på lina rakt över i mitten så att säga utan torkrum/skåp.
Torka dem långsamt o låt gravitationen sköta stretchandet med andra ord.

Om de e så gamla så tvättlappen inte syns o dem är snea så kaaanske du ska slänga dem o köpa nya om inte annat?

Mästare
2 947 Inlägg
3 december 2008
Häng fast den snea siden med bogserlina i dragkroken och den andra sidan hänger du med klädnypa eller balaband i torkvinden eller ev. en påle och sen drar du på allt vad mulorna i din bil orkar med så får vi se vad som händer!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 703 Inlägg
4 december 2008
Billiga kläder får ofta förstörd passform i torktumlaren.
Torktumlaren ska inte användas till mer än fula underkläder, sockar samt handdukar.

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
henkebenke skrev:
Billiga kläder får ofta förstörd passform i torktumlaren.
Torktumlaren ska inte användas till mer än fula underkläder, sockar samt handdukar.

ja precis, tänkte inte ens på att endel kör sina kläder de använder i tumlaren yikes

263 Inlägg
4 december 2008
Dagens i-lands problem

Sök