Har den här på prenumeration. Sjukt att du orkar vara så pedantisk med allt under bilen Det enda som glänser under min bil är de ny stabilisatorstagen. Blir till att ha speglar liggandes på golvet om denna ställs ut nån gång haha
Kul att höra nja man får väl skaffa hydraler och hoppa me bilen så syns kanske underredet lite iaf så lär besiktningen va nöjda hehe
Dagens motto och insats: "Ska man lika väl göra nått så är det lika bra att göra det ordentligt!" Rep sats med nytt gummi som tätar mot kolven kommer imorrn, byter bägge så vet man att de håller.
Wow.. Damn vilket polerande! Förstår inte att du orkar polera allt:P Jag gillar body kittet! Har försökt hitta firman men jag hittar den inte. Har du nå tips?
Wow.. Damn vilket polerande! Förstår inte att du orkar polera allt:P Jag gillar body kittet! Har försökt hitta firman men jag hittar den inte. Har du nå tips?
Jo snart dags o ta tag i sitt liv o fortsätta har ju inte uppdaterat på jättelänge nu... hehe
Hmm mitt kitt kommer från ett företag i japan sök på BSM så hittar du det dock så är allt på japanska
Har ju inte uppdaterat på ett tag nu kom precis hem från 3 veckors semester i florida så nu har man laddat upp batterierna lite, bilen måste ju ut på vägarna i sommar...
Sen har man uppdaterat garaget med en ny blästerkabin som gör allt MYCKET smidigare och framförallt bättre! ;)
Införskaffade även lite nya delar när man ändå var i bilarnas land så som blackout kit fram+bak, KN luftfilter, krängningshämmarbussning polyurethane, renoveringskit till bakbromsarna och lite annat smått o gott.
@dadde & jewe Jo ni e la inte dom första som säger så
Har iaf monterat väck ett par värmeplåtar fram till bromsrören som ska blästras samt målas med värmefärg (silver) samt börjat montera väck grenrören inför blästring/målning samt byta tändstift.
Har bara fått bort det högra grenröret än så länge och det var inte de lättaste fick ta bort alla tändstift samt röret till oljestickan för att kunna få bort grenröret, sen röret till AIR var också ett hvete att få bort...
Det vänstra grenröret kräver att jag lossar ac pumpen ev. generatorn och diverse stag så återkommer med detta...
Värmeplåt till bromsrör.
Skyddar passagerar golvet mot värmen från katalysatorn.
@Mattilacken Ska jag köpa grenrör så blir de long tube headers annars ger de ju inte mycke effekt
@robininfOCUS Har man inget o göra så skaffar man sig de hehe vad jag vet så e alla Robins bra på o putsa
Gjorde ett litet ryck idag igen... kom hem från jobbet, spottade igång musiken på datorn i garaget, rengjorde samt bytte från glaskulor till sand i blästerkabinen, plockade bort värmeköldarna från högra grenröret o började blästra, vilken skillnad! Tar ju sån himla tid då dom vart riktigt rostiga och det sitter hårt och djupt i porerna, vill ju få så bra yta som möjligt att applicera färgen på sen.
Efter att högra grenröret var klart var det dax att ta tag i det vänstra.. fick lossa drivremmen, ac pumpen, diverse stag och ta bort tändstiften innan bultarna till grenröret gick ta bort men löste sig till slut så nu har jag lite o blästra i helgen också
Jag blir imponerad. Hade jag haft ett garage att meka i nu i vinter så hade jag nog också gett mig på att putsa lite. Kanske inte för blingeffekten men för att rengöra och skydda.
Blir sugen på att se sluresultatet nu, det närmar sig!