För att komma åt att svetsa ordentligt så insåg jag att jag var tvungen att plocka ner framvagnen. Rosten hade krupit upp under infästningen till den.
Lossade alla 6 muttrar och började lossa de två bultarna..
Här började min första riktiga motgång med dynamicen. De satt fast som sten! Fastrostade i sina infästningar innuti balken.. Kul! Hade ingen gas att värma med och även med gas så hade jag varit lite försiktig för att inte förstöra bussningarna.
Det fick bli en 17:s krafthylsa och en 80cm järnrör som förlängningsskaft.
-Började med vänster sida och lyckades långsamt dra bulten ett kvarts varv i taget. Man är inte så stöddig när man ligger under en upppallad bil med ett jätte förlängningsskaft som får bilen att gunga till lite ibland.. Efter ca 20min och helt slut i armarna och nacken så var bulten lös..
Måste ändå berömma karossen.. En av mina pallbockar var 1cm kortare än de andra. Detta gjorde så att en av de främre pallbockarna inte hade någon kontakt med karossen.. Den kunde jag lika gärna ha tagit bort. Det räcker allså med bara tre pallbockar under hela bilen för att den ska vara stum.
-Då var det bara Höger sida kvar då.. Lite godis och cola senare så lade jag mig på betonggolvet och började slita. Helstumt... Provade att kasta mig lite bakåt utan att rasa bilen från pallbockarna..
-KNAK sa det och bulten gick lätt. FAN! trodde att bulten hade gått av.. Men den satt fortfarande kvar i bussningen.. Drog runt skaftet och bulten gick att snurra utan större problem..
Inte så mycket mer att göra än att ta ner framvagnen och inspektera hur illa det var..
En närmare inspektion visade att det var hela infästningen som hade lossnat ur balken! JIPPIE!
Jaha då var det bara att tillverka ett nytt fäste då.. Här satt den fast.
Det är nu man ändå blir glad att man ändå lossade framvagnen. Det saknas ganska mycket plåt som man inte ser med framvagnen på plats.
Det jobbiga var att jag nu var tvungen att kapa upp torpedväggen igen för att komma åt och svetsa uppe på fästet..
Jag gruvade mig ett tag och sysselsatte mig med annat.
Före på vänster sida.
Efter.
Svetade även resten av golvet på vänster sida
Grundfärg.