2781
Sök

agadiff

24 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
#1
nån som kör med de agadiff ?? för och nackdela ?? tack på förhand
Senast redigerat av _mange_ (4 december 2008)


98 Inlägg
4 december 2008
#2
Jag gör,

fördelar:
Går att åka brett utav helvete..

Nackdelar:
Tuggar när du kör sakta.
Sliter mycket däck
Sliter på kardan och växellåda.
Drivaxlarna kan ge sig.


1 948 Inlägg
4 december 2008
#3
Blir dessvärre ingen vinterbil i år... billigare att åka runt och knacka med dieseln...
men kört några aga diffade bilar senaste vintrarna.

Och som AnderssonM säger så e fördelarna att du kan åka brett som bara den + att om du kör fast/det e så halt så du inte kommer iväg, så driver den på mycket bättre då du har 2 hjul som driver å inte ett.

Minusen som AnderssonM håller jag med om men vill även tillägga att vid ett jämt gaspådrag i en kurva när du inte alls vill åka på sladd så kan en diffad bakaxel medföra att det udnerstyr istället för överstyr... dvs du åker rakt fram och ner i diket, men ger du istället bara ordentligt med gas/kickar koppling så kommer han gå upp riktigt rart istället big_smile

587 Inlägg
4 december 2008
#4
har bara kört en bil med aga diff å det kan jag säga med en gång att det hade jag inte stått ut med i längden att göra


24 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
#5
baltis skrev:
Blir dessvärre ingen vinterbil i år... billigare att åka runt och knacka med dieseln...
men kört några aga diffade bilar senaste vintrarna.

Och som AnderssonM säger så e fördelarna att du kan åka brett som bara den + att om du kör fast/det e så halt så du inte kommer iväg, så driver den på mycket bättre då du har 2 hjul som driver å inte ett.

Minusen som AnderssonM håller jag med om men vill även tillägga att vid ett jämt gaspådrag i en kurva när du inte alls vill åka på sladd så kan en diffad bakaxel medföra att det udnerstyr istället för överstyr... dvs du åker rakt fram och ner i diket, men ger du istället bara ordentligt med gas/kickar koppling så kommer han gå upp riktigt rart istället big_smile

okej får se om man gör det då=)


Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
5 december 2008
#6
bryter sönder karossen med.

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

12 086 Inlägg
5 december 2008
#7
Kompisen kör svetsdiffat, ett problem säger han är när man svänger in på en parkering tex, då vill man gärna rulla in, men med svetsdiffen måste han ha ha moment på drivlinan annars smäller det i hela bilen tongue

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 december 2008
#8
Inget att köra på allmän väg med..plus att man bryter sönder hela bakvagnen..KUL.?  jojo ett tag alla fall.. ;-)

1 948 Inlägg
5 december 2008
#9
på en vinterbil av bakhjulsdriven typ är det ett måste... men ska du åka året runt med det då e det verkligen inget att rekommendera.

2 021 Inlägg
6 december 2008
#10
kul som fan när de är halt o man vill leka, allmänt jobbigt annars, en kompis har en 240 me svetsdiff, skitjobbigt bil o åka i slår o darrar o låter konstigt mest hela tiden.


258 Inlägg
14 december 2008
#11
agadiff = svetsdiff lr? tongue


Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 december 2008
#12
kaihaj skrev:
agadiff = svetsdiff lr? tongue

agadiff, esabdiff, svetsdiff same shit

Jonas

832 Inlägg
14 december 2008
#13
Volvo__Mannen skrev:
kaihaj skrev:
agadiff = svetsdiff lr? tongue

agadiff, esabdiff, svetsdiff same shit

Du glömde kempi!!! tongue

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Ugglan-racing
362 Inlägg
14 december 2008
#14
Jag kör med svets diff,, funkar jätte fint går as brett, men man kan få byta driv axlar lite då å då..tongue  men man blir inte missnöjd kan jag lova dig^^

How does dust taste sucker??

Ugglan-racing
362 Inlägg
14 december 2008
#15
Rille0 skrev:
kul som fan när de är halt o man vill leka, allmänt jobbigt annars, en kompis har en 240 me svetsdiff, skitjobbigt bil o åka i slår o darrar o låter konstigt mest hela tiden.

Min låter inget bara när ja svänger sakta så låter det lite. annars funkar det jätte fint^^

How does dust taste sucker??


Sök