Blir dessvärre ingen vinterbil i år... billigare att åka runt och knacka med dieseln... men kört några aga diffade bilar senaste vintrarna.
Och som AnderssonM säger så e fördelarna att du kan åka brett som bara den + att om du kör fast/det e så halt så du inte kommer iväg, så driver den på mycket bättre då du har 2 hjul som driver å inte ett.
Minusen som AnderssonM håller jag med om men vill även tillägga att vid ett jämt gaspådrag i en kurva när du inte alls vill åka på sladd så kan en diffad bakaxel medföra att det udnerstyr istället för överstyr... dvs du åker rakt fram och ner i diket, men ger du istället bara ordentligt med gas/kickar koppling så kommer han gå upp riktigt rart istället
Blir dessvärre ingen vinterbil i år... billigare att åka runt och knacka med dieseln... men kört några aga diffade bilar senaste vintrarna.
Och som AnderssonM säger så e fördelarna att du kan åka brett som bara den + att om du kör fast/det e så halt så du inte kommer iväg, så driver den på mycket bättre då du har 2 hjul som driver å inte ett.
Minusen som AnderssonM håller jag med om men vill även tillägga att vid ett jämt gaspådrag i en kurva när du inte alls vill åka på sladd så kan en diffad bakaxel medföra att det udnerstyr istället för överstyr... dvs du åker rakt fram och ner i diket, men ger du istället bara ordentligt med gas/kickar koppling så kommer han gå upp riktigt rart istället
Kompisen kör svetsdiffat, ett problem säger han är när man svänger in på en parkering tex, då vill man gärna rulla in, men med svetsdiffen måste han ha ha moment på drivlinan annars smäller det i hela bilen
kul som fan när de är halt o man vill leka, allmänt jobbigt annars, en kompis har en 240 me svetsdiff, skitjobbigt bil o åka i slår o darrar o låter konstigt mest hela tiden.
kul som fan när de är halt o man vill leka, allmänt jobbigt annars, en kompis har en 240 me svetsdiff, skitjobbigt bil o åka i slår o darrar o låter konstigt mest hela tiden.
Min låter inget bara när ja svänger sakta så låter det lite. annars funkar det jätte fint^^