2255
Sök

volvo 740 startar ej

40 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Ja nu sitter jag här å känner mej faktiskt ganska dum.
Nu handlar de inte om min bil, men bilen ja snackar om är jallefall en volvo 740 från 88 som inte vill starta.
Bilen bara tvärdog mitt upp i allt och eftersom att jag är rätt sysslolös under dagarna så tänkte jag att ja skulle ta mig en titt, så jag tog med mig 5-56 ut och gick igenom motorrummet, tänkte att de kanske skulle vara nå fukt i fördelarn eller så men det var det ju uppenbarligen inte!

bilen tände inte överhuvudtaget så de ledde bara till en massa gnuggande. fick ett tips om att de nog var bränslepumpsrelät så ja fick ett tips av en bilelektriker om hur man kunde kolla de och vips så tände bilen, så vi köpte ett relä och satte dit å nu går hon igång, fast ruggigt kasst går hon ju ca 3-4 sekunder tills hon dör..

Vad tror ni?
som sagt, ja känner mig lite lost. Jag behöver er hjälp nu smile

JessieJames

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 december 2008
finns det tillräkligt med soppa i bilen?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

587 Inlägg
4 december 2008
köpte du ett nytt relä? är rätt vanligt med trasiga relän annars...

40 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
bilen tankades full dagen innan hon dog, så de saknas väl ca 10 liter i tanken.. så de är nog inte soppatork så att säga.. å relät e helt nytt nu då.. sad skitjobbigt när bilen står på gatan å man jobbar från att de e mörkt tills det blir mörkt.. 10-22 från och med imorgon liksom. ha inte orken att stå där mitt i natta smile slaskigt, mörkt å jävligt smile Så de e ju kul att ¨några  jallefall kan ge en tips ! skitbra smile

JessieJames

Sök