3115
Sök

Romantiker: Tips på saker man kan göra.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 december 2008
pUs skrev:
Skrota dom här planerna medans du fortfarande kan, jag får dåliga vibbar rakt igenom när jag läser om hur du tänkt bära väskor, skräpa ner i trapphuset med egenhändigt klippta hjärtan etc.. jag hade fått samma onda aningar om du tänkt tatuera in hennes namn på din arm, eller nåt annat galet. Så mycket, så tidigt och så fel.

Poängen är att du aldrig skulle orka hålla den där välregisserade nivån i längden i vardagen. För en vardag kommer att komma, om ni mot förmodan blir tillsammans.

Det var nog det bästa svaret i den här tråden hittills. Visst, man kan vara romantiskt och charmig, men man bör väl hålla det på en mänsklig nivå, så att dejten i fråga verkligen får se vem du är, istället för någon som bara överöser henne med gåvor, presenter, middagar, o.s.v. Även om man känner så i början så kommer man inte att hålla på så för evigt.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
8 december 2008
tingvall skrev:
ichibon skrev:
Usch vad jag hatar romantik. hmm

Ju mer en kille har ansträngt sig desto mer känns det som att han tycker man är skyldig något tillbaka. Jag hatar det. Tycker inte ens om att få blommor. :S

Och det där med att bära väskan etc. Jag blir helt tokig på såna killar, som försöker hjälpa en med allting. Om jag ber om hjälp är det en annan sak men jag är inte handikappad!

Jag tror det har att göra med att vi "hästtjejer" är såå jävla självständiga! För jag är precis likadan!

Det tror jag absolut! På gott och ont. "Kan själv!"

/ichi

403 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Nu är jag trött å har ont i ryggen så de bara skriker om de  JAG HAR RITAT OCH KLIPPT 26 hjärtan har tagit 1,5 timme och jag har enbart 324st kvar :S så jag räknade ut hur länge de skulle ta
HÅLL I ER 20 timmar och 18 minuter  !
Blir nog till att ringa lite tjejkompisar som gillar att pyssla imorgon  ghaaa va tråkigt de e

// Victor

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

945 Inlägg
11 december 2008
LartiC skrev:
Nu är jag trött å har ont i ryggen så de bara skriker om de  JAG HAR RITAT OCH KLIPPT 26 hjärtan har tagit 1,5 timme och jag har enbart 324st kvar :S så jag räknade ut hur länge de skulle ta
Blir nog till att ringa lite tjejkompisar som gillar att pyssla imorgon  ghaaa va tråkigt de e

// Victor

Dom kanske kan komma på en bättre idé annars.
Med all den ansträngningen måste du fan få ligga.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 december 2008
Sir_x skrev:
LartiC skrev:

// Victor

Agree, får du inte trycka på na så är hela upplägget ett stort fiasko tongue Hehe

Nej men skämt o sido, du får berätta sen hur det gick smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

403 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Sir_x skrev:
LartiC skrev:

// Victor

Haha  Det det jag att jag kommer få ändå xD

403 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Måste bara säga att det gick Kalasbra vi har vart med varandra hela  julen (10 dagar) .
Nu vill jag att tråden ska leva vidare , berätta vad ni har gjort för romantiskt för någon

Avstängd
1 714 Inlägg
25 december 2008
en brud som ser ut sådär och med det tillvägagångssättet för att få henne, och det funkar?
allt handlar tydligen om utseende..

801 Inlägg
26 december 2008
Emilius skrev:
en brud som ser ut sådär och med det tillvägagångssättet för att få henne, och det funkar?

Word!

Byggare Behm
562 Inlägg
27 december 2008
Emilius skrev:

Nu ska jag inte vara negativ här men tjejer som VET att dom är snygga alt
attraktiva kan utnyttja det där ganska skapligt.
En snygg tjej på krogen behöver aldrig köpa en drink för egna pengar
om hon inte vill, killarna ( åsnorna ) betalar så gärna.
Samma sak med kläder och smycken men då är det ju på en annan nivå.
Tror inte att det är speciellt smart att lära dom att du kan betala allt
redan från början, har tjejen inga känslor för dig så dumpar hon dig ändå
och du blir onödigt fattig som någon tidigare skrev.

Nog om det.
Romantik är i grunden medmänsklig omtanke , inte det du ser i OC med fina fester..
Hjälpa till att laga mat / duka , massage om hon känner sig sliten , se till att hjälpa
henne med saker som hon har svårt att hinna med samt , inte minst
prata med henne när hon är ledsen, många killar klarar inte det.
Tyvärr verkar det som att många tjejer i min egen ålder har glömt
bort vad romantik egentligen är.. dom tittar för mycket på TV.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
27 december 2008
LartiC skrev:

// Victor

Fast nu måste jag fråga.. HUR FAN kan det ta sån jävla tid? Rita en mall, vik ihop papprena och klipp alla på en gång. Tar max 20 min.

/ichi

21 761 Inlägg
27 december 2008
Det ska ju inte vara för enkelt, sedan känns det väl extra bra när man har lagt ner sån tid på sakerna. smile

Får nästan en liten känsla av att tålamod inte är din starkaste sida, ichibon. winkwink

383 Inlägg
27 december 2008
ichibon skrev:

Ju mer en kille har ansträngt sig desto mer känns det som att han tycker man är skyldig något tillbaka. Jag hatar det. Tycker inte ens om att få blommor. :S

Och det där med att bära väskan etc. Jag blir helt tokig på såna killar, som försöker hjälpa en med allting. Om jag ber om hjälp är det en annan sak men jag är inte handikappad!

Håller med dej till 100%!!

öppna bildörr..dra ut stol etc kan jag ju för bövelen göra helt själv, behöver ju inte ha en karl för sånt ;P

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Avstängd
1 714 Inlägg
27 december 2008
_Jonex_ skrev:
Emilius skrev:

Nu ska jag inte vara negativ här men tjejer som VET att dom är snygga alt
attraktiva kan utnyttja det där ganska skapligt.
En snygg tjej på krogen behöver aldrig köpa en drink för egna pengar
om hon inte vill, killarna ( åsnorna ) betalar så gärna.
Samma sak med kläder och smycken men då är det ju på en annan nivå.
Tror inte att det är speciellt smart att lära dom att du kan betala allt
redan från början, har tjejen inga känslor för dig så dumpar hon dig ändå
och du blir onödigt fattig som någon tidigare skrev.

Nog om det.
Romantik är i grunden medmänsklig omtanke , inte det du ser i OC med fina fester..
Hjälpa till att laga mat / duka , massage om hon känner sig sliten , se till att hjälpa
henne med saker som hon har svårt att hinna med samt , inte minst
prata med henne när hon är ledsen, många killar klarar inte det.
Tyvärr verkar det som att många tjejer i min egen ålder har glömt
bort vad romantik egentligen är.. dom tittar för mycket på TV.

du har helt rätt, fast jag vet inte om de va riktat mot mig för det kändes som de inte va de jag snacka om,
inte helt och hållet iaf. jag hade ingen tanke på pengar så,
jag menade på att han hade konstigt sätt att få henne men det lyckades ändå,
så han måste ju vart snygg, för hon va snygg. känns som utseendet spelar mest roll nuförtiden.
jag ser alltid till att vara en gentleman men inte överdriva, hålla upp dörrar gör jag, men jag behöver inte insistera på att bjuda på allt, tjejer brukar inte gilla det allt för mkt ändå. men tjejer har en tendens att gå efter såna där supersnygga killar även om de är skitstövlar har jag märkt. jag har tänkt att prova att vara skitstövel ett tag och se om det är det som gör det. vem vet, jag kanske nämner resultatet här iaf wink
snygg kan man ju inte prova att vara på det sättet..

Avstängd
1 714 Inlägg
27 december 2008
cutlass skrev:
ichibon skrev:

öppna bildörr..dra ut stol etc kan jag ju för bövelen göra helt själv, behöver ju inte ha en karl för sånt ;P

sånt känns ju bara töntigt, liksom man är ju inte limochaffis, man behöver inte låtsas som det heller.
o jag fattar att tjejen måste kännas handikappad om man drar ut stolen åt henne..

men hålla upp dörren när man ändå går in genom samma dörr e väl helt ok?
trevligt att få dörren slängd i ansiktet tongue då är det väl lite som att man inte tänker på tjejen alls

383 Inlägg
27 december 2008
Emilius skrev:
cutlass skrev:
ichibon skrev:

sånt känns ju bara töntigt, liksom man är ju inte limochaffis, man behöver inte låtsas som det heller.
o jag fattar att tjejen måste kännas handikappad om man drar ut stolen åt henne..

trevligt att få dörren slängd i ansiktet tongue då är det väl lite som att man inte tänker på tjejen alls

haha..nu menade jag ju iof om en karl som öppnar passagerar dörren åt en...det där s k töntiga Gentlemannastuket...roll

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Avstängd
1 714 Inlägg
27 december 2008
cutlass skrev:
Emilius skrev:
cutlass skrev:

haha..nu menade jag ju iof om en karl som öppnar passagerar dörren åt en...det där s k töntiga Gentlemannastuket...roll

jo det va det jag menade, jag la ba till undra om ni tjejer anser att hålla upp en vanlig dörr funkar?

2 665 Inlägg
27 december 2008
haha kul att läsa vad tjejerna skriver. Inte konstigt ni håller till på garaget med det resonemanget.
Ni har väl aldrig kjol, klänning eller skor med klack antar jag.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 december 2008
Rickard-v skrev:
haha kul att läsa vad tjejerna skriver. Inte konstigt ni håller till på garaget med det resonemanget.
Ni har väl aldrig kjol, klänning eller skor med klack antar jag.

Ta om de där, för du uttrycker dig som en idiot.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 december 2008
Har fått höra att vi män brukar glömma skorna när vi ska klä upp oss, och det är därför det första en tjej tittar på för att få sig en bild av en tongue Vete fan om det är sant men har sett till att ha snygga skor sen dess

Så tips: Skaffa snygga skor

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök