3265
Sök

Hjälp med val av japs bil för runt 120k

360 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
#1
Hej
Skulle vilja skaffa mig lite mer information om följande bilar
Nissan Skyline GTS-t R33
Toyota Supra MKIV TT
Mitsubishi 3000gt
Nissan Silvia S15
Jag är inne på att skaffa en ny bil inom en kort framtid och jag skulle vilja veta lite mer om dom därn modellerna, eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet utav dom.
Som det står i rubriken får bilen kosta ungefär 120 000 och den kommer förmodligen att importeras.
Den effekt jag skulle vilja uppnå är runt 400-450hk.
Så vilken är lättast att trimma?
Billigast att trimma?
Lättast att hitta reservdelar m.m. till?
Osv...
Vilken bil hade ni valt? Och varför?
Skriv så mycket ni kan och orkar smile
/Victor

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

430 Inlägg
6 december 2008
#2
kompisen hade en 3000gt det var en ruskig bil, gick som faaaaaaaaaaaan men allt specialbyggt för högfartstester osv, men det måste ändå vart en bra bil för den kördes runt 13000mil innan den kvaddades...rätt ok med tanke på effekten i den...annars vet jag inte så möe om japsbilar då jag själv aldrig haft el skruvat särskilt mycket med dem, men du kan aldrig slå en riktigt go v8 med möe pulver!!
både ljud och effekt blir bättre men det är bara min åsikt, ta tex en gammal caprice el nova etc å stoppa i en crate motor på runt 5-600hk så åker du ju ifrån de flesta år ut å år in...

Mopar or no car!

En gång till nu
760 Inlägg
6 december 2008
#3
skyline å s15 är högerstyrda, e du verkligen okej med det?. nissan 200sx s15 är exakt samma bil i chassiet, typ spridare å lite bar som skiljer åt åt s14, s14a.

mitsubishi 3000 e ju knökad med grejer, 4ws, dubbelturkbo å massa elektronik. fin bil men mycket el enligt min mening.

vänsterstyrd supra kostar ju pengar, mycket bättre om du köper en s14 å konverterar den till  s15om du ska ha en ekonomiskt försvarnar bil.

om du vill trimma mest utan å göra nått så satsa på supra, klarar riktigt mycket skit

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Lastbilschaffis
811 Inlägg
6 december 2008
#4
Evo 3/4/5 eller skyline hade jag valt smile


Evon är ju ett par hundra kg lättare än 3000 GT men det är ingen tråkig bil för det en 3000 GT

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
6 december 2008
#5
(lånar tråden lite om det är okej)
vad sitter det för motorer i EVO 3 /4  och vad skiljer bilarna åt förutom utseendet?


mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

360 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
#6
Högerstyrning spelar ingen större roll. Tror man vänjer sig rätt så fort vid det. Någon som har lite mer info om de här bilarna? smile

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

Meister
6 763 Inlägg
360 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
#8
camaro67 skrev:
Jag hade tagit s15 eftersom att den är urjävligt snygg och sen är de ju en riktig driftbil tongue Annars kanske man kan få lägga till r32 gtr?

S15 tycker jag också är jävligt snygg smile Sen verkar dom inte vara lika vanliga som skyline och supra.
Men dom verkar inte ligga på lika hög prestanda som de andra bilarna org. Spec inte supra eller 3000gt.
Fronten är hur grym som helst, baken är kanske inte den snyggaste, men det går att ordna med vita baklysen och en vinge enligt min smak. R32 är lite för gammal för mig. Skulle vilja ha en med ett schysst utseende också. Tycker inte riktigt att r32an uppfyller mina krav utseende mässigt tongue
Någon som vet vilken bil som har rymligast baksäten föresten? Så som jag har sett på bilder så har alla 4 bilar trånga baksäten. Det spelar egentligen ingen större roll, jag ska ju inte sitta där wink. Men vore kul att veta

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 december 2008
#9
Silvia S15 skulle jag välja iaf. Dom är hyfsat ovanliga samt att dom ser råa ut/går rätt hårt.

Sen finns det ju alltid trimpotential.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

864 Inlägg
6 december 2008
#10
Fritzeen skrev:
camaro67 skrev:
Jag hade tagit s15 eftersom att den är urjävligt snygg och sen är de ju en riktig driftbil tongue Annars kanske man kan få lägga till r32 gtr?

S15 tycker jag också är jävligt snygg smile Sen verkar dom inte vara lika vanliga som skyline och supra.
Men dom verkar inte ligga på lika hög prestanda som de andra bilarna org. Spec inte supra eller 3000gt.
Fronten är hur grym som helst, baken är kanske inte den snyggaste, men det går att ordna med vita baklysen och en vinge enligt min smak. R32 är lite för gammal för mig. Skulle vilja ha en med ett schysst utseende också. Tycker inte riktigt att r32an uppfyller mina krav utseende mässigt tongue
Någon som vet vilken bil som har rymligast baksäten föresten? Så som jag har sett på bilder så har alla 4 bilar trånga baksäten. Det spelar egentligen ingen större roll, jag ska ju inte sitta där wink. Men vore kul att veta

Har suttit i baksätet på en r33, visst jag är bara 1.74 men jag hade inga som hellst problem med utrymmet. Två personer av normallängd kan sitta helt okej. Tänkte rekomendera mazda rx7 ända tills du nämde baksätet, i mazdan så är det obefintligt. Bilen är dock helt fantastisk.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 december 2008
#11
Tuffhaggman skrev:
Har suttit i baksätet på en r33, visst jag är bara 1.74 men jag hade inga som hellst problem med utrymmet. Två personer av normallängd kan sitta helt okej. Tänkte rekomendera mazda rx7 ända tills du nämde baksätet, i mazdan så är det obefintligt. Bilen är dock helt fantastisk.

Förarsätet är ingen höjdare heller om du är 1.80+ samt bredaxlad. sad

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

428 Inlägg
6 december 2008
#12
Supra is the shit!
Grymt rolig bil som pallar mycket. Går bra orginal och behövs inte pillas med onödigt mycket för 450 hk.
Dock lite vanligare än typ s15. Men det är det värt när du provkört wink

Japs :)
775 Inlägg
6 december 2008
#13
åk till j-spec el ngn anna firma o provkör, dock kmr du nog älska alla bilar men finns nog en som är lite extra

88 Inlägg
6 december 2008
#14
det gjorde jag. åkte till j.spec. blev bemött på ett otroligt trevligt sätt.
allt slutade med att jag hade skrivit papper på en mitsubishi evo-4 för 100.000 jämt

1 661 Inlägg
6 december 2008
#15
Polara skrev:
kompisen hade en 3000gt det var en ruskig bil, gick som faaaaaaaaaaaan men allt specialbyggt för högfartstester osv, men det måste ändå vart en bra bil för den kördes runt 13000mil innan den kvaddades...rätt ok med tanke på effekten i den...annars vet jag inte så möe om japsbilar då jag själv aldrig haft el skruvat särskilt mycket med dem, men du kan aldrig slå en riktigt go v8 med möe pulver!!
både ljud och effekt blir bättre men det är bara min åsikt, ta tex en gammal caprice el nova etc å stoppa i en crate motor på runt 5-600hk så åker du ju ifrån de flesta år ut å år in...

Hehe, ok?

Har under 4 olika blackrace raceat mot de flesta USA bilar ink en trimmad nova. Den gick sjukt bra men jag var marginellt snabbare. Även dratt ett par BPU supror, Skyline och lite auotech osv.

Och alla andra som tjabbar om vikt:
Jag körde 201m@7.64s och 153km/h

Så en 3000GT är mkt potent och du kan lätt få upp den över 400hk för ca 10 000:-
Sen kan du behöva byta koppling med.
Jag har tillochmed trimprylar tillsalu om det skulle behövas.
mvh

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
6 december 2008
#16
Fritzeen skrev:
camaro67 skrev:
Jag hade tagit s15 eftersom att den är urjävligt snygg och sen är de ju en riktig driftbil tongue Annars kanske man kan få lägga till r32 gtr?

S15 tycker jag också är jävligt snygg smile Sen verkar dom inte vara lika vanliga som skyline och supra.
Men dom verkar inte ligga på lika hög prestanda som de andra bilarna org. Spec inte supra eller 3000gt.
Fronten är hur grym som helst, baken är kanske inte den snyggaste, men det går att ordna med vita baklysen och en vinge enligt min smak. R32 är lite för gammal för mig. Skulle vilja ha en med ett schysst utseende också. Tycker inte riktigt att r32an uppfyller mina krav utseende mässigt tongue
Någon som vet vilken bil som har rymligast baksäten föresten? Så som jag har sett på bilder så har alla 4 bilar trånga baksäten. Det spelar egentligen ingen större roll, jag ska ju inte sitta där wink. Men vore kul att veta

stirra dig inte blind på effekten i dom bara,, kolla hur mkt effekt dom har, men kolla även sen vad dom väger så ser du hur mkt effekt/kilo du får wink

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Lastbilschaffis
811 Inlägg
6 december 2008
#17
kan varmt rekomendera jspec oxå, köpte mina båda skylines där smile  nåt som kan va nåt är oxå att köper man bil där har man ju 3 månaders garanti samt du får rabatt på prylar där om man köper sin bil av dem smile  bra kundservice & de är rätt tillmötes gående.

men för 120k får man inte mkt till supra mkiv iaf inte i bra skick eller med prylar... alternativt kan du ju ta en automat för de pengarna men inte lika roligt smile englands importer är la lite si & sådär i skick men det går att hitta fina där oxå men det blir svårt. Supror kan man ju trimma rejält smile

Skyline r32 gtr kan man tvinga att bara gå RWD om man vill smile  och trimma rejält med, själv föredrar jag R33 pga designen.

870 Inlägg
Almännt tokig
481 Inlägg
6 december 2008
#19
Nismo89 skrev:
Kan du ens hitta en S15 för 120k?

Tror knappast det.....

Om 120k är max hade jag satsat på Skyline R32 GTR eller Lancer EVO 3.

Inline sixes ist sie scheisse.......

870 Inlägg
6 december 2008
#20
LoFET skrev:
Nismo89 skrev:
Kan du ens hitta en S15 för 120k?

Tror knappast det.....

Om 120k är max hade jag satsat på Skyline R32 GTR eller Lancer EVO 3.

Ne inte jag heller, den billigaste på pistonheads kostar ca 112k och den har gått 93.000 miles. Sen kan man ju räkna en 15k till innan den e hemma och reggad...



Sök