3423
Sök

Laddtrycksfrågor kring Saab og900 T8

Darth Vader
1 644 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#21
Nu tack vare Aaaaaaalms projekttråd vet jag vad p-poten skall vara på, den som saknas.
47000 ohm. Den som styr f-poten, ligger endast på 1000, därav endast grundladd. Jag hade ingen laddtryckhöjning alls wink.
Så jag byter ut original f-pot med, så jag har båda ställbara.

Blir att fara till Kjell & Co idag och slösa bort ytterligare 19 kronor wink

Braaaaap?

584 Inlägg
9 december 2008
#22
DoWahDiddy skrev:
Nu tack vare Aaaaaaalms projekttråd vet jag vad p-poten skall vara på, den som saknas.
47000 ohm. Den som styr f-poten, ligger endast på 1000, därav endast grundladd. Jag hade ingen laddtryckhöjning alls wink.
Så jag byter ut original f-pot med, så jag har båda ställbara.

Blir att fara till Kjell & Co idag och slösa bort ytterligare 19 kronor wink

Skönt att du hittade felet smile Dock tror jag att det var 50kOhm som poten skulle vara på, men 47 lär ju fungera hyffsat det med, är lite svårt att få tag på 50kOhm om man inte vill beställa från elfa elr dyl.

Saab 4 Life!

Darth Vader
1 644 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#23
Har nu lött dit mina potentiometrar, men jag får inte till det riktigt, sen går motorn lite skumt med
Om man lossar oljelocket så tappar motorn varv i några sekund, samt ökar när man sätter tillbaka det, vad kan detta bero på? Tjuvluft?

Braaaaap?

584 Inlägg
11 december 2008
#24
DoWahDiddy skrev:
Har nu lött dit mina potentiometrar, men jag får inte till det riktigt, sen går motorn lite skumt med
Om man lossar oljelocket så tappar motorn varv i några sekund, samt ökar när man sätter tillbaka det, vad kan detta bero på? Tjuvluft?

Njasså? Jag har ju inte testat min box än men så jag kan inte direkt säga nått, Men angående det med oljestickan så tror jag det ska vara så, läste det någon annan stans har jag för mig..

Saab 4 Life!


Sök