3937
Sök

Garrett T04e- 19t?

113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#1
Jag har tänkt att sätta på ett 19t aggregat, nu har jag sett Garrett T04e och undra hur stor skillnad det är? hur mkt effekt kan man få ur Garretten, behöver man bygga om mkt med den turbon? Jag har japan grenrör.


8 251 Inlägg
7 december 2008
#2
Hur mycket du kan få ur T04E'n varierar kraftigt med spec'n på den. Det finns en uppsjö olika varianter från dem som är jämförbara med 19T till de som klarar uppåt 600hk.

Du får byta downpipe (troligen bygge en ny), troligen lär du även bygga ett nytt tryckrör till ic, nya olje och eventuellt vattenanslutningar, nytt inloppsrör, och sen beror det på hur stor anslutningen på inloppet är för om den är 4" så brukar bakre motorfästet hamna ivägen så man får bygga ett nytt sånt.


113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#3
Okej, för jag hittade en ny T04e fast köopia då för 3900 kr men med kvaliten vet man ju inte? downpipe ska jag ändå bygga om mitt recept ser ut så här: SPM stakar, 680cc spridare, E85, Walbro bränsle pump, 3 tum down pipe, japan grenrör. så det är att bygga om lika mkt som på en k24 då ungefär?


113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#4
här har du sidan där jag hittade aggregatet http://www.cm-racing.se/Shop/Index.php?sArtId=t04e


8 251 Inlägg
7 december 2008
#5
En K24 är ju bolt on i princip. Olje och vattenrören finns ju att köpa. Och har du vinklad fläns på turbon du har nu så passar downpipen. Det är ju mer jobba att få en T04 att passa.


113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#6
okej, så 19t tycker du jag ska ge mig in på då eller? har ju inte så begränsat med pengar för fortfarande i skolan hmm jag köpte en k24 förra veckan men får försöka sälja den och köpa en annan.


8 251 Inlägg
7 december 2008
#7
Om jag hade varit du och inte hade köpt nåt aggregat än så hade jag satsat på ett 19T utan att tveka. K24:an är väl skaplig, men lite pyssel att få dit. Men iom att du har den så kan du ju skaffa oljerören å det på volvo och montera den istället. T04:an gör du bäst i att glömma.


leo_m83
7 december 2008
#8
jag köpte en 19t till min s13. grym turbo jamfört med min gamla garrett gt28rs. Lite bök att montera och svetsta men resultatet är imponerande. tidig ladd, laddar 2.0 utan några större problem....

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
7 december 2008
#9
pro_danc3 : tjena jag skulle köpa T04e ,

Nissan Silvia

113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#10
okej, nä men k24 ska bort här ifrån :p haha den har en spricka i avgashuset med sen så har jag hört så mkt dåligt om den så jag vill helst inte ha den här haha :p undra om man kan slippa om en 19t turbo för att få in 360 lager? tror det blir en 19t


"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
7 december 2008
#11
Marlboroman skrev:
Om jag hade varit du och inte hade köpt nåt aggregat än så hade jag satsat på ett 19T utan att tveka. K24:an är väl skaplig, men lite pyssel att få dit. Men iom att du har den så kan du ju skaffa oljerören å det på volvo och montera den istället. T04:an gör du bäst i att glömma.

att 19T är ett grymt agg e nog alla överens om:) men vad är dte för fel på en T04E?smile

113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#12
inget fel tror jag han menar bara det att man behöver nog bygga om en hel del tror jag han menar tongue men k24 kan slänga sig i väggen tongue


8 251 Inlägg
7 december 2008
#13
High-Octane skrev:
Marlboroman skrev:
Om jag hade varit du och inte hade köpt nåt aggregat än så hade jag satsat på ett 19T utan att tveka. K24:an är väl skaplig, men lite pyssel att få dit. Men iom att du har den så kan du ju skaffa oljerören å det på volvo och montera den istället. T04:an gör du bäst i att glömma.

att 19T är ett grymt agg e nog alla överens om:) men vad är dte för fel på en T04E?smile

I just det där falllet och med just den där T04:an så är det fel val. Finns ingen anledning att krångla en massa för att få på ett kina-agg som kanske funkar bra, när man kan banka på ett väl fungerande aggregat med samma kapacitet wink


113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#14
jo det är sant smile vill du säga dom aggregaten du tycker jag kan köpa? big_smile


8 251 Inlägg
7 december 2008
#15
Det beror ju på vad man siktar på i effektväg, men ska det va enkelt och räcka till skapligt effekt så är ju 19T ett bra val. Är man inte rädd för krångel (blir ju mycket att bygga om) och har råd och vill ha mer så borde ett GT3071 va rätt val.


113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#16
okej, nä råd har jag inte så mkt till med för jag går i skolan har jobbat på praktiken nu i 6 veckor och får 20k något sånt, sen har jag ju 2.5 blocket med sina tunna cylinder vägar. men du rekommenderar fullt ut ett 19t agg?


"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
7 december 2008
#17
nej de e ju sant, just de där t04:a agget e ju kanske ingen höjdare;) men finns ju andra alternativ av to4e. men i ditt fall skulle jag reomendera ett flowpreppat 19t:D

113 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#18
flowpreppat 19t? tongue


"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
7 december 2008
#19
ja alltså ett 19T men som e "portat" kan man säga..TTR killarna e duktiga på dom aggen, sök på google och du skall finna:smile

8 251 Inlägg
7 december 2008
#20
High-Octane skrev:
nej de e ju sant, just de där t04:a agget e ju kanske ingen höjdare;) men finns ju andra alternativ av to4e. men i ditt fall skulle jag reomendera ett flowpreppat 19t:D

Skippa flow-prepningen. Ok, man kan pressa ut lite mer, men det är bättre att gå på ett större aggregat istället.



Sök