3369
Sök

S40 klonkande ljud

21 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Hej! Har en S40 2.0T -99. När bilen rycker till, t.ex. vid gaspådrag på lägre växlar eller när man växlar så hörs ett klonkande ljud bakifrån. Någon som har en idé om vad det kan vara? Jag har känt på avgassystemet och det verkar sitta fast bra.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 december 2008
dåliga busstnningar? har den gått långt?

2slow

205 Inlägg
8 december 2008
Vanliga fel är väl bussningar och krängningstag eller vad det heter smile

Vet dock inte redigt.. inte så hajj på det!

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
8 december 2008
Låter som samma problem som jag hade på min för inte så länge sen, på min vart de stötdämparna bak som va slut.

Om du gungar på bilen låter det då oxå? Isåfall är det troligtvis stötdämparna.

21 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Jag kan inte höra något när jag står utanför och trycker ner bilen. Det låter som det kommer bakifrån när man gasar på eller växlar. Alltså när bilen rycker.

3 722 Inlägg
9 december 2008
har du kollat hela avgassystemet?

Prisjägare
238 Inlägg
10 december 2008
Titta så att mojjet i kofferten sitter fast ordentligt. -99:an har väl fortfarande domkraft fäst vid sidan i reservhjulshålet osv. Det tar ju ingen tid alls och är enkelt att kolla wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 december 2008
sitter dina bromsok fast? mitt hade lossna och orsakade konstiga ljud.  bromsarna tog bilen gick genom besiktnign med ena oket satt löst likförbannat!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

21 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Zahak skrev:
Titta så att mojjet i kofferten sitter fast ordentligt. -99:an har väl fortfarande domkraft fäst vid sidan i reservhjulshålet osv. Det tar ju ingen tid alls och är enkelt att kolla wink

Domkraften sitter fast.

21 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
torpis skrev:
sitter dina bromsok fast? mitt hade lossna och orsakade konstiga ljud.  bromsarna tog bilen gick genom besiktnign med ena oket satt löst likförbannat!

Har inte kollat detta, men det låter inte som att de skulle kunna vara bromsoken. Det troligaste borde vara någon bussning.

407 Inlägg
11 december 2008
stötdämpare,fjädrar,bussningar,bromsok och en massa saker i bagaget som ligger och flyger runt..

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
12 december 2008
Många som har det här klonkande ljudet. Jag tror att det en bussning i min bil eller stötdämparna. Men det du sa torpis verkade nästan lite intressant att kolla upp, bara för skoj skull.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

Sök