3807
Sök

Underligt strömavbrott volvo 760 98"

Götterdämmerung
450 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Va ute o tankade ida sen när ja skulle starta bilen så dog hela elsystemet motorn startade inte alls allt va dött prövade o vrida om nyckeln några gånger men inget hände sen efter typ 5min så funkade allt som det skulle fan va skumt har hänt första gången fattar inte va som e fel nån som vet kanske?

Can´t kill it join It

79 Inlägg
9 december 2008
Kolla så batterikabelskorna sitter ordentligt på batteripolerna.

Götterdämmerung
450 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
jo gjorde det märkte att minus polen sapp lite löst.Sen hörde jag att bil nyckeln har en kod så kan den inte läsa av den ibland men men

Can´t kill it join It

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 december 2008
Kan vara startrosen bakom tändningslåset som börjar glappa med.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Götterdämmerung
450 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
jo farsan ringde nämligen ner till volvo o frågade om det det kan mycket väl stämma att den är glapp.Om så är fallet är det svårt o byta ut den?

Can´t kill it join It

Fire And Silk
2 254 Inlägg
9 december 2008
Hade ett liknande problem och då vare jordflätan mellan chassi och motorn som satt löst, för när jag tog en startkabel mellan motor och minuspolen så startade den direkt.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 december 2008
Volvo_Jocke23 skrev:
jo farsan ringde nämligen ner till volvo o frågade om det det kan mycket väl stämma att den är glapp.Om så är fallet är det svårt o byta ut den?

Just på 7)900 har jag inte så stor koll, men den borde sitta skruvad med två skruvar bakifrån iom att det är samma startros till 200. Man får alltså gå in under i-brädan.

OM det nu är denna.

Kolla kablage och jordkablar först som nämts.
Se även över solenoiden på startmotorn som också nämnts. Dessa är enkla och kostar gratis att kika på.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök