Oj, jag använder 22mm spån till mina lådor....i vissa fall rent av 22 mm MDF skiva....
turbo_sven skrev:
ja det var bara något jag tog ur luften tänkte mig inte för:( tänker använda 12mm. men kan man göar så?
2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue" www.ljudbyggaren.se
Oj, jag använder 22mm spån till mina lådor....i vissa fall rent av 22 mm MDF skiva....
turbo_sven skrev:
ja det var bara något jag tog ur luften tänkte mig inte för:( tänker använda 12mm. men kan man göar så?
Jag bygde min i 20mm spån . Och 12mm skulle jag säga är för klent till att bygga en baslåda av tyvär. Men mycket beror på hur du menar med klä den med glasfiber? //Mvh
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Många gör som så att dom antingen gör hela lådan i glasfiber för att maximera utrymmet. Om du vill få en snygg form och få det så billigt som möjligt är det en kombination av spånskiva och glasfiber. Billigast möjliga är enbart spånskiva men då ser de ut där efter
menar ni golv spån då eller vill inte att det blir för tungt då bilen e väldigt låg redan
golv spån finns juh i 3storlekar va ja vet... 10/12/22.. men att bara bygga i 12 är väldigt klent.. men man kanske kan armera i glasfiber.. är dålig på de där med gjuta så de överlåter ja till nån annan...
om du bygger en låda i 19 mmspån/mdf...och sedan stagar du den. stagning ger mer än tjocka väggar. sedan så plastar du insidan. och vips en skit bra låda.
member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)