2514
Sök

Hur många av er har krockat eller åkt av vägen denna vinter?

72 Inlägg
16 december 2008
Vinter ? de skulle inte ja kalla de eftersom man knappt sett snön eller typ bara behövt skrapa rutorna 2 ggr jaja tongue

666 Inlägg
16 december 2008
berra_99 skrev:
Vinter ? de skulle inte ja kalla de eftersom man knappt sett snön eller typ bara behövt skrapa rutorna 2 ggr jaja tongue

Hehe vi har snö så de räcker vi tongue kom ca 2dm för några dagar sen sen var de snö innan wink

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

Byggare Behm
562 Inlägg
16 december 2008
Hehe, Volvo-tokar ligger överallt i dikena dessa dagar.

Jag gjorde en tabbe i fredags, vände runt Subarun i en korsning och gick med hela
sidan in i snövallen, inga skador på bilen tack vare snön.
* Detta var på ett industriområde vid 8 på kvällen , inte ute i trafiken!

Konstant 4-hjulsdrift är minsann lite knepigt för när det verkligen släpper så släpper
det på alla 4 samtidigt = tvål i ett badkar = Behövs mer träning.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

135 Inlägg
16 december 2008
Har inte gjort nått sånt amatöraktigt. MEN en stolpe sprang rakt in i min bakskärm!!
Senast redigerat av svensk-japs (16 december 2008)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
16 december 2008
samma kväll, samma familj, olika bilar!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24724/large/503308_j1rrkd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24724/large/503306_xvszmj.jpg
Senast redigerat av båge (16 december 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Driver
2 111 Inlägg
17 december 2008
Maximal otur för dig "båge" sad. Säg bara inte att ni krockade med varandra wink hehe

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

CNC operatör
280 Inlägg
17 december 2008
GOLF_TDI_ skrev:
det är därför kryckan finns för dem som kör framhjulsdriven bil

Men då kan väll du lägga ut en film och visa hur man kör en rondell några varv på häng?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 december 2008
aldrig varit nere i diket men varit väldigt nära många gånger ^^
och ger man fullt ös med en 740 så kan det bara gå på 1 sätt ^^
dock har man väl lite tur och lite skicklighet me smile
varit nere med baken och glidit på underredet ca 30m men lyckades komma upp när diket planade upp igen tongue
gick runt 130 på nysnö big_smile
grusväg

213 Inlägg
17 december 2008
Gled ner i diket med chevan och grävarn på släp.. men kom dock upp själv big_smile

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

Med.lem
3 759 Inlägg
17 december 2008
MHperformance skrev:
GOLF_TDI_ skrev:

Men då kan väll du lägga ut en film och visa hur man kör en rondell några varv på häng?

Menar de...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

141 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
MHperformance skrev:
GOLF_TDI_ skrev:

Menar de...

haha:lol:

Claeson

ElectroRaggare
885 Inlägg
17 december 2008
Inte än....... wink

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

TACS Medlem
457 Inlägg
17 december 2008
Inget dike ....  men backade in i en snöröjningstraktor på en mack, en natt förra veckan :\  Med arbetsbilen!

Sabbade bakdörrarna samt båda glasrutorna (en renault kangoo alltså)

Large Cap
1 816 Inlägg
17 december 2008
Körde ut på en liten åker med min förra bil. Fruktansvärt halt om man har sletna sommardäck har jag märkt...
Punka på tre däck och mitt nya 3" JT system blev bara skrot efter katten. tongue

.......
2 655 Inlägg
17 december 2008
har åkt av vägen en gång me 240n, skulle vända på ett ställe där vägen lutade rätt bra vilket inte var så smart då man har sketna helårsdäck på så gled me bakändan när jag skulle köra iväg så hela vänster bakhjul åkte ner i diket, en traktor fick dra upp mej.

de löjliga var att man har inte åkt av vägen någonting annars fast man ligger och svinar konstant på jämtlandsvägarna nu tongue.

finns bild men hittar inte kabeln så jag kan lägga upp den. tongue
Senast redigerat av beemern (17 december 2008)

1 062 Inlägg
17 december 2008
båge, läste om d i tidningen...

49 Inlägg
28 januari 2009
Inte åkt av alls som tur är..
Förra vintern följde jag och några vänner påväg upp mot sälen en gps som tydligen trodde att vi hade en
helikopter eller liknande och ville att vi skulle gena uppför ett berg. tongue
Vägen var inte direkt plogad och blankis... Så vi kom upp en liten bit
och gjorde sen en vacker piruett och fastnade i diket, vart lite marigt då det var en brant backe som gick ner mot en å några meter bort, dit bilen stod.

Förstående hushåll i närheten lånade oss dock en skottkärra, hö, spadar
och någon timma senare kom vi loss utan att smaka på störtlopp big_smile

Behöver jag berätta att vi inte följde GPS:en längre efter det? tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
28 januari 2009
http://halbot.haluze.sk/?id=4708

Ingen avåkning direkt, men ser inte billigt ut. Tror/hoppas att föraren av den plogbilen fick sparken.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

212 Inlägg
28 januari 2009
Smällde w203:an för två månader sen. Kompisen frågade om jag hade lust att köra hem honom en natt. Klart jag gör det, så vi hoppade in i bilen och började åka mot han. Hade fortfarande på sommardäcken (skulle byta dagen efter hade jag tänkt) och kom bara ut från min gata och sen skulle jag ta vänster och fortsätta. Får delvis skylla mig själv för kom väl lite för fort, men iaf så ut på gatan känner hur det släpper tar den, får retur, sen kommer  den igen och sen känner jag att det kommer inte att gå, så ställer mig på bromsen. För tänkte så att antingen så accelererar jag och möjligtvis tar den eller så smäller jag muren längs med väggen i en betydligt högre fart. Då hoppades jag på att jag skulle hinna bromsa, men glider bara längs rena isgatan samtidigt som jag väjar, PANG! Upp på trottoaren och rakt in i muren. Tur var, muren var inte alls hög så det tryckte in hela vänstra delen av framspoilern. Startade bilen, backade ut och sen typ 10 meter fram var det en ficka jag svängde in på för att kolla hur det såg ut. Datorn hade redan börjat larma om massa fel, så slog av så snabbt som möjligt. Gick ut för att kolla hur det såg ut sen fick ringa och be om bärgning av en kompis. Tog kylare, spoiler, acpump, tryckrör, IC allt möjligt skit.. var utan bilen i en månad. En halvtaskig bild från natten finns under w203:an. Nu är den tillbaka iaf i perfekt skick med nya dubbade pirelli. wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 januari 2009
GOLF_TDI_ skrev:
Mr_EmCom skrev:
MHperformance skrev:

Menar de...

haha lol

Exakt, men låt dom vara ovetande och lyckliga

För övrigt, kommer du loss av dig själv räknas det inte. Man måste fastna lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök