2290
Sök

Hur många av er har krockat eller åkt av vägen denna vinter?

DFFL
9 020 Inlägg
14 februari 2009
Här är mina två denna vintern.

Is i en korsning med Audin och genom ett staket in i en buske.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/10265/506989_sqgqxl.jpg

Ut i snömodden med BMW:n och fick kast, gled över andra vägbanan och ner i diket baklänges på den sidan.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/10265/564846_4fhf7l.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
14 februari 2009
Jag slängde in baken i ett staket häromveckan sad Jag som tänkte klara mig utan sånt i år tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2637/570047_v7gu0z.jpg
Senast redigerat av JapMax (14 februari 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 februari 2009
JapMax skrev:
Jag slängde in baken i ett staket häromveckan sad Jag som tänkte klara mig utan sånt i år tongue

http://www1.garaget.org/gallery/archive … v7gu0z.jpg

Rost... hmm

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

529 Inlägg
14 februari 2009
NJ_ skrev:
__hogberg__ skrev:
bara jag som lyckats gå av med lastbil än? wink

hehe nix, kollegan har åkt av med tongue

Själv har jag hunnit med att lägga omkull ett släp i vinter! sad Finns bilder om det skulle vara intressant!

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

34 Inlägg
14 februari 2009
klarat mej hittils

dARKiE
5 031 Inlägg
14 februari 2009
Jag planerar att inte göra det iår (speciellt inte nu), då jag ställt på "sommarbilen" igen och lagt ut svinförtin på annons haha : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 februari 2009
Darkie skrev:
Jag planerar att inte göra det iår (speciellt inte nu), då jag ställt på "sommarbilen" igen och lagt ut svinförtin på annons haha : )

Nu vet jag vart du bor. wink
Hehehe. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

309 Inlägg
14 februari 2009
Fastnade i en sandlåda häromdagen tongue.

Att köra turbo är beroendeframkallande...

dARKiE
5 031 Inlägg
14 februari 2009
TurbOla skrev:
Darkie skrev:

Nu vet jag vart du bor. wink
Hehehe. tongue

Im scared coollol

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

635 Inlägg
15 februari 2009
Jag kör smart jag, då behöver man inte hamna i diket eller någon annan stans heller.. (har kört bil i snart 30 år) undra hur många som kör i diket med flit och sen fotar bilen bara för att få lägga upp bilder på olka forum, har hört att det finns dom som gör det, dom brukar oftast köra ner i smådiken eller vägkanter på landet bara för att inte få några större skador, eller inga alls på bilen !! lol lol

141 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
hur har ni det i vintermörkret

Claeson

Öpc´s the boss
181 Inlägg
20 februari 2009
hehe jag släpper inte ricktigt på gasen xD men har inte varit i än.....big_smile har factist alldrig ( två år) kört av!
fast har sutigt i höger stolen och klappat i några gånger big_smile

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

76 Inlägg
20 februari 2009
JimpeBoy skrev:
NJ_ skrev:
__hogberg__ skrev:
bara jag som lyckats gå av med lastbil än? wink

hehe nix, kollegan har åkt av med tongue

Själv har jag hunnit med att lägga omkull ett släp i vinter! sad Finns bilder om det skulle vara intressant!

va de någon av er som la släpet imellan växjö och alvesta då?

saaaaaaaaaab<3

Lång & Smal!
462 Inlägg
20 februari 2009
Inte åkt i diket, men bombat en snövall på lek, fick skotta 30 minuter utanför garaget (finns bild på det me 745an)

Körde på ett rådjur i förrgår natt.. 100 blås *PANG* enda som hände va att mitt Vänstra X-ljus (lampa) gick sönder.  Monterade X-ljusen samma kväll tongue

//Henrik Johansson

20 Inlägg
21 februari 2009
Gjorde endel omkörningar. En lastbil som låg först, sedan ett par bilar efter denna som inte vågade köra om. Dubbelfil med mitträcke. Hade snöat dagen innan så banan där alla kör såg fin ut medan den andra var lite vit. Lägger mig i 110, som det var på vägen, och drar om bilarna en efter en. Sedan tänkte jag ta lastbilen också. Vägen börjar svänga lätt höger och när jag passerat halva släpet ungefär så upptäcker jag till min fasa att vägen tog slut...Alltså att de två filerna går ihop till en. Står på bromsen och håller mig så nära mittenräcket jag bara vågar i all snömodd som var och personen i pappargerarsätet skrek en del kan jag säga. Precis när släpet är till att passera smäller det till, och han tar kåpan på min backspegel. Spegeln och all el klarade sig.

Helt klar mitt fel, men jag kan lova att varken jag eller personen bredvid såg några skyltar om att vägen skulle gå ihop, normalt blir jag feg när jag ser att vägen går ihop om 400m.

Kan tillägga att jag bara hade haft bilen i en vecka när detta hände.

Nysladd
21 februari 2009
Gick för brett och på returen så understyrde det för mycket.
1.5 timmes grävning och dragning senare så var 123an loss.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/79151/575858_m4uo9o.jpg
Sladd.
Senast redigerat av Nysladd (21 februari 2009)

141 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Fina bilder

Claeson

RMR-Crew
478 Inlägg
30 mars 2009
Krockade i ett garage så jag bucklade in hela sidan bak på bilen + att hela ändan på bilen blev sne, såg kul ut.
Skrotade en fälg, en länkarm och gjorde navet skevt bak när jag sladdade in i en liten bergsknall som stack upp och vidare in i ett träd och tog blinkers + framlampa med.
Körde av länkarmen på andra sidan.
Vart med om ett par dikesfärder också men inget allvarligt.

123 Inlägg
30 mars 2009
Lardi skrev:
aldrig tabbat mig.. kortet i snart 3 år..

.... Eller så vågar du inte gasa

276 Inlägg
30 mars 2009
lyckades glida av vägen med min temporära bil golf gti i pinsamma 20 km/h typ men det va 1,5 cm tjock glansis på en liten krokig skogsväg haha
Senast redigerat av Mido__ (30 mars 2009)

Sök