2515
Sök

bas problem!

30 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
tja har en infinity 12'' bas på 1250w som jag har köpt ny men nu till frågan för det är nämligen så att när ja trycker på skälva basen ner i botten läget så låter det från den presis som det tar imot ska det vara så eller är basen kass?

Tacksam för snabba svar?

Mvh fredrik

Volvo s70 2,5t

21 761 Inlägg
13 december 2008
Varför trycker du ner konen i bottenläge? smile

Ja, på de flesta basar så tar det emot när man trycker ner konen i i bottenläge. Det är talspolen som rent mekaniskt tar emot. Man ska dock inte göra på det viset.
Senast redigerat av Drönirettab (13 december 2008)

xcOOb
388 Inlägg
13 december 2008
precis, sluta tryck på basen..  spela den istället så hör du ju!

2 665 Inlägg
13 december 2008
Det är väl klart den tar emot om du trycker den i botten.

Vad är annars botten läget om det inte tar emot, då är den ju inte i botten.

Sluta med det. Vad för funktion har den manövern??

Trycka några millimeter kan man göra för att kolla om talspolen skrapar i. Vilket den kan göra på en dåligt centrerad kon.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

30 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
okej tack:D haha ska sluta med det då blev lite orolig där har nämligen 4 st som låter likadant:) men inget farligt då? en fråga till? När man ska provspela en bas kan man göra det på en vanlig sterio då och sätta vanliga kablar till högtalaruttagen? för jag provade det och då spelade den som en vanlig högtalare inte mkt bas alldså?

Mvh fredrik

Volvo s70 2,5t

med lem
1 925 Inlägg
13 december 2008
för att den ska spela bas Måste du ha ett delningsfilter, eller slutsteg. Om du kopplar den direkt på sterion ska den spela som en vanlig högtalare. för att basljudet ska bli bra måste den sitta i låda.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Tidsoptimist
184 Inlägg
13 december 2008
En bas ska väl inte funka som en stor högtalare, den ska ju köra de lägre registren, men kopplar du in högtalarkablarna som till en vanlig fyller den inte sin funktion, utan blir bara en stor högtalare.

Jag försöker iaf...

16 197 Inlägg
13 december 2008
alexandersson skrev:
okej tack:D haha ska sluta med det då blev lite orolig där har nämligen 4 st som låter likadant:) men inget farligt då? en fråga till? När man ska provspela en bas kan man göra det på en vanlig sterio då och sätta vanliga kablar till högtalaruttagen? för jag provade det och då spelade den som en vanlig högtalare inte mkt bas alldså?

Mvh fredrik

har du dom inte sittandes i en låda samt att du spelar dom utan delning så e de klart att dom inte spelar nån bas... låda e ju ett MÅSTE!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

30 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
okej men nu är det så att jag har ett par stycken och jag vet att  några fungerar och några fungerar inte! och jag har ingen låda att stoppa i dom i! sen orkar jag inte krabba med att prova alla i bilen så hur gör jag då lättast för att prova dom så dom fungerar redigt så jag vet det?

Tacksam för alla seriösa svar jag har fått smile tack tack

Mvh fredrik

Volvo s70 2,5t

16 197 Inlägg
13 december 2008
mät upp talspolen istället... elle "ploppa" den men ett 9volts batteri så vet du ju som den funkar..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

30 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
låter avanserat?big_smile fattar inte redigt:S inget lättare man kan göra sätta den på en hemmabio förstärkare kanske?

/F

Volvo s70 2,5t

Sök