3634
Sök

Honda civic starta för f*n

21 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
har en honda civic -92 automat som gick som en klocka, men en dag fick jag "bensinstopp". hämtade bensin och fyllde på men ville inte starta. sen dess har den varit skit konstig.. startar bara ibland. står bara och maler och dom gångerna jag får igång den så går den fint i 15-30 min sen dör den bara det går inte få igång den igen...verkar som om den dör när motorn blir varm. några ideer vad det kan vara ? det är inte batteriet, har testat med nytt. bränsle pumpen hör jag med att den startar vid tändning.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 december 2008
Bränsletrycket, hur står det till med det? En del insprutningssystem behöver luftas om de tappar trycket, t ex när man kör slut på soppa.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
13 december 2008
du kan ha fyllt filtret med skit när du körde tomt.

xcOOb
388 Inlägg
13 december 2008
kan suga i sig skit från tanken när man kör slut på soppa och täppa igen grejor men låter konstigt att den går 30min o sen dör..

slagit i k-sprit för o få bort vatten?

lufta ska du nog inte behöva eftersom den funkar ibland..

21 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
ja jag har hällt i 2 flaskor k-sprit. jag va nästan säker på att det va vatten i tanken men det va det ju inte. men jag är lite inne på det där med luftningen med men var gör jag det..är helt nollad när det gäller motorer

1 418 Inlägg
13 december 2008
testat att bogsera igång en längre bit?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

21 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
har sett att det finns liknande fall på andra civicar här. Ingen som vet om det är något vanligt fel på just civic

21 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Lindberg88 skrev:
testat att bogsera igång en längre bit?

inte så lätt att bogsera igång en automat...

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
13 december 2008
bytt soppa filter, vill du inte köpa en orginal filter så ta bara ett vanligt som du kan köpa på macken å sätt imellan om du kan å testa

I <3 my Honda
483 Inlägg
13 december 2008
kollar mainrelay till soppapump och tändmodull i fördelare ?

Sök