Säkerligen en extremt vanlig fråga och jag har provat söka men jag erkänner att jag är lite för lat utav mig och kollade inte alla trådarna som kom upp(jag kollade första sidan på sökningarna jag gjorde.. mer eller mindre)
Det är så här att jag tänkt köpa bil nu under vinterhalvåret när det är ekonomisk kris o allt.
Någon enstaka vän har försökt att få mig spara pengarna istället, men jag kan inte spara pengar.. Det går till annat onödigt skit då egentligen(som nått till datorn, eller spel eller vad fan som.)
Skulle man få en billig bra bil nu och tar väl hand om den så kan jag vända på det hela o säga att det är en bra investering, en sådan bil som jag räknat upp ligger hyffsat stabilt i sin prisklass ju så skulle det behövas kan man förhoppningsvis få lika mycket som man gav för den, möjligtvis förlora lite.. Men hade förlorat mycket mer på att köpa spel eller annat..
Skitsamma nu!
Jag har ett litet dilemma att jag inte kan välja vad jag ska satsa på..
Det står mellan:
Volvo 940.
Har en 240 i dagsläget och morsan har en 740, och dessa bilarna påminner om varandra på sina sätt och jag kommer med största sannolikhet kunna fixa en hel del på bilen själv om det skulle hända nått utan större problem. Det tråkiga är ju att den är alldeles för sjukt lik 740'n som jag inte gillar för 5 öre! och som ser väldigt gammal ut! 240'n ser nyare ut enligt mig.. Fastän den kom tidigare och försvann senare..
Men en sänkt 940 och med lackade stötfångare är rätt fina, finns väll på Classic och "finare" 940's som turbo o GLT eller nått?(har ingen kunskap alls om modellerna som 940 kommit i då de egentligen inte är en bil jag är intresserad utav. Men som ändå ligger i baktanke för det är en bakhjuldriven bil.)
Volvo 960:
Fin bil, om man får tag på den karossen som då senare blev döpt till S/V90.
Det negativa med denna modellen enligt mig är att 98% utav alla är ju Automatare och jag känner mig så pass ung o lekfull ändå att jag tycker det är lite roligare att kunna välja växel själv.
Hade den haft tiptronic så hade det inte varit några problem
Fast samtidigt.. Jag har inte provat köra en sån här bil. Motorn och växellådan är kanske så pass underbara att man kommer älska den och inte bryr sig om att det är automat?
Volvo 850;
En bil som "känns modern" i dagsläget, den är framhjulsdriven och har fina motorer, gillar speciellt motorljudet i de första GLT modellerna som har ett dovt ljud.. Mumma
Ligger i en lagom prisklass numera och som sagt, den känns ändå hyffsat ny och modern.
Känner till modellen hyffsat bra också då jag praktiserat på Bilia och sett och hjälpt till med en del, och jag har läst lite om den också.
Ser mycket potential i en sådan bil med..
S/V40:
Denna bil ligger nästan lite högre än vad jag hade velat betala för en bil... Iallafall sedan modellen
Kombin är lite billigare, och på blocket så i min hemstad ligger det en T4 för 15k så.. Hade man haft pengar hade man ju slått till, kanske. Men jag vet inget om modellen alls nästan..
Tyckte jag såg någon tråd om motorerna om den iallafall, och då verkade det som att 2.0t motorn eller just T4 var bäst då.. vilket duger fint för mig för det är de motorerna jag har mest tittat på när det gäller S/V40
Sen går vi över till konkurrenten Saab!
Saab 9000
En polare hade en sådan bil förut som hade skinn & ac och allt..
Hyffsat fin bil, om man får rätt kaross... Jag vet inte alls vilken kaross det är, har försökt ta reda på det men det finns ju hur många som hellst! men det ska vara en som har mellanlång rumpa, helst någon vinge/vindavvisare där bak med..
Det fina med 9000 är att den går o få med skinn o turbo för inga pengar alls! De har tyvärr blivit ganska hårt drabbade av rost däremot, men lägger man upp lika mycket pengar som man nästan får göra för att få en bra 850(runt 12-15k) så får man en som är i bra skick.
Saab 900SE/93
Jag ser nästan detta som samma bil, jag vet där är skillnader..
Men det är fan inget en normal människa kan se om man bytar ut ljusen och stötfångarna..
Men visst det skiljer en hel del i priset på dem..
Men samma sak på 900 SE som det är på 850'n.. det är en hyffsat modern bil som känns hyffsat ny även idag om man tittar på den.. Men visst, tänker man efter så 94 när de tydligen ska ha kommit så är det idag 14 år sen, om 1 månad är det 15år sen det är inte särskilt nytt!
93'an ligger i typ samma prisklass om S40, vilket ju är lite för mycket för mig egentligen för tillfället, men samtidigt så är det en mycket bättre bil så gör det nog inte mycket att vänta en månad eller nått och spara ihop ett par tusen till..
Vad tycker ni? vad hade ni, eller har ni satsat på?(om ni varit i samma situation)
Jag har haft andra "lekbilar" i tanke också som Probe GT t.ex.. men jag vet inte..
Kom extremt gärna med synpunkter på alla modeller jag räknat upp.. för jag är fast, jag tror inte jag kan bestämma mig.. Jag ångrar mig varje timme nästan
Det är så här att jag tänkt köpa bil nu under vinterhalvåret när det är ekonomisk kris o allt.
Någon enstaka vän har försökt att få mig spara pengarna istället, men jag kan inte spara pengar.. Det går till annat onödigt skit då egentligen(som nått till datorn, eller spel eller vad fan som.)
Skulle man få en billig bra bil nu och tar väl hand om den så kan jag vända på det hela o säga att det är en bra investering, en sådan bil som jag räknat upp ligger hyffsat stabilt i sin prisklass ju så skulle det behövas kan man förhoppningsvis få lika mycket som man gav för den, möjligtvis förlora lite.. Men hade förlorat mycket mer på att köpa spel eller annat..
Skitsamma nu!
Jag har ett litet dilemma att jag inte kan välja vad jag ska satsa på..
Det står mellan:
Volvo 940.
Har en 240 i dagsläget och morsan har en 740, och dessa bilarna påminner om varandra på sina sätt och jag kommer med största sannolikhet kunna fixa en hel del på bilen själv om det skulle hända nått utan större problem. Det tråkiga är ju att den är alldeles för sjukt lik 740'n som jag inte gillar för 5 öre! och som ser väldigt gammal ut! 240'n ser nyare ut enligt mig.. Fastän den kom tidigare och försvann senare..
Men en sänkt 940 och med lackade stötfångare är rätt fina, finns väll på Classic och "finare" 940's som turbo o GLT eller nått?(har ingen kunskap alls om modellerna som 940 kommit i då de egentligen inte är en bil jag är intresserad utav. Men som ändå ligger i baktanke för det är en bakhjuldriven bil.)
Volvo 960:
Fin bil, om man får tag på den karossen som då senare blev döpt till S/V90.
Det negativa med denna modellen enligt mig är att 98% utav alla är ju Automatare och jag känner mig så pass ung o lekfull ändå att jag tycker det är lite roligare att kunna välja växel själv.
Hade den haft tiptronic så hade det inte varit några problem
Fast samtidigt.. Jag har inte provat köra en sån här bil. Motorn och växellådan är kanske så pass underbara att man kommer älska den och inte bryr sig om att det är automat?
Volvo 850;
En bil som "känns modern" i dagsläget, den är framhjulsdriven och har fina motorer, gillar speciellt motorljudet i de första GLT modellerna som har ett dovt ljud.. Mumma
Ligger i en lagom prisklass numera och som sagt, den känns ändå hyffsat ny och modern.
Känner till modellen hyffsat bra också då jag praktiserat på Bilia och sett och hjälpt till med en del, och jag har läst lite om den också.
Ser mycket potential i en sådan bil med..
S/V40:
Denna bil ligger nästan lite högre än vad jag hade velat betala för en bil... Iallafall sedan modellen
Kombin är lite billigare, och på blocket så i min hemstad ligger det en T4 för 15k så.. Hade man haft pengar hade man ju slått till, kanske. Men jag vet inget om modellen alls nästan..
Tyckte jag såg någon tråd om motorerna om den iallafall, och då verkade det som att 2.0t motorn eller just T4 var bäst då.. vilket duger fint för mig för det är de motorerna jag har mest tittat på när det gäller S/V40
Sen går vi över till konkurrenten Saab!
Saab 9000
En polare hade en sådan bil förut som hade skinn & ac och allt..
Hyffsat fin bil, om man får rätt kaross... Jag vet inte alls vilken kaross det är, har försökt ta reda på det men det finns ju hur många som hellst! men det ska vara en som har mellanlång rumpa, helst någon vinge/vindavvisare där bak med..
Det fina med 9000 är att den går o få med skinn o turbo för inga pengar alls! De har tyvärr blivit ganska hårt drabbade av rost däremot, men lägger man upp lika mycket pengar som man nästan får göra för att få en bra 850(runt 12-15k) så får man en som är i bra skick.
Saab 900SE/93
Jag ser nästan detta som samma bil, jag vet där är skillnader..
Men det är fan inget en normal människa kan se om man bytar ut ljusen och stötfångarna..
Men visst det skiljer en hel del i priset på dem..
Men samma sak på 900 SE som det är på 850'n.. det är en hyffsat modern bil som känns hyffsat ny även idag om man tittar på den.. Men visst, tänker man efter så 94 när de tydligen ska ha kommit så är det idag 14 år sen, om 1 månad är det 15år sen det är inte särskilt nytt!
93'an ligger i typ samma prisklass om S40, vilket ju är lite för mycket för mig egentligen för tillfället, men samtidigt så är det en mycket bättre bil så gör det nog inte mycket att vänta en månad eller nått och spara ihop ett par tusen till..
Vad tycker ni? vad hade ni, eller har ni satsat på?(om ni varit i samma situation)
Jag har haft andra "lekbilar" i tanke också som Probe GT t.ex.. men jag vet inte..
Kom extremt gärna med synpunkter på alla modeller jag räknat upp.. för jag är fast, jag tror inte jag kan bestämma mig.. Jag ångrar mig varje timme nästan
0
0
0
0