3667
Sök

Hur slangar man enklast en Volvo 745 ?

BECE
147 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Ja, som rubriken lyder. Den ska säljas och har ingen lust att sälja den med full tank då det finns en annan bil som behöver bensin. smile Så, hur slangar jag den enklast ? Verkar som att det sitter någon slags "slangningsspärr" eller vad man nu ska kalla det.

Ingen minns en fegis.

908 Inlägg
15 december 2008
Öppna tanklocket, kör ner en trädgårdsslang i hålet. hårt, å sen är det bara du börjar slanga..

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
15 december 2008
borra hål i tanken och sedan skruvar du i en skruv med gummipackning för att täta...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
15 december 2008
Tryck ner en slang i den, sug upp bensinen tills du får lite i munnen, eller strax innan sen så stoppar du ner slangen i en dunk eller något.
Svårare än så är det inte, har inte varit på mina bilar när jag har gjort det iallafall.

Men tror du inte att den som köper bilen vill ha lite bensin i den så att det går att provköra osv. ?

/Påsen

PÅSEN RACING

686 Inlägg
15 december 2008
Ubbe83 skrev:
borra hål i tanken och sedan skruvar du i en skruv med gummipackning för att täta...

Kanske inte det bästa att göra om man ska sälja bilen.

/Påsen

PÅSEN RACING

Muttley
15 december 2008
eller så öppnar du tanken inne i bilen och slänger ner en slang där om du inte viill förstöra tanken.

driver with style
800 Inlägg
15 december 2008
elr så kan du kopplar loss bensinslangen nånstans där det är lätt att kommer åt efter pensinpumpen å vrider om nyckeln å låter pumpen sköter jobbet ^^

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Försöker iaf
1 998 Inlägg
15 december 2008
Lyckades inte få ner slangen i våran 745a. Behövde bensin till bmwn när den skulle startas efter ihopmontering å orkade inte åka in te stan. Hur som helst. Testade trädgårdsslang. Gick inte. Testade en lite mindre å de gick inte heller. Nät i dom? en 90ia. Min 740 87a gick de ju på.

Men om du inte lyckas med de så ska de väl finnas en plugg på undersidan av tanken. Att ta bort armatur å kanske pump? verkar ju inte allt för roligt. Rostar runt där har ja för mig

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

45 Inlägg
15 december 2008
ellert skrev:
Ja, som rubriken lyder. Den ska säljas och har ingen lust att sälja den med full tank då det finns en annan bil som behöver bensin. smile Så, hur slangar jag den enklast ? Verkar som att det sitter någon slags "slangningsspärr" eller vad man nu ska kalla det.

En gång när jag hade tankat min 740 så började den gå väldigt konstigt. Sen när han va kall så ville den inte starta. Då visade de sig att de va diesel i bensinen.

Men iaf, jag öppnade huven och tog bort slangen som bensinen kommer ur och bara satte en dunk där och började mala. Kanske inte så nyttigt för motorn men jag orkade inte bry mig tongue

Såg att du hade full tank, då är nog denna iden inte så bra kanske tongue
Senast redigerat av Ek (15 december 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 december 2008
köp bara en sån slangningsapparat från t.ex. biltema, smidigt och de ska fungera...gjorde de på en golf 2a och på en saab 9000 iaf. Sen fick ja åka innan polisen kom....

Skoja bara om de sista :<
Senast redigerat av Mortalis (15 december 2008)

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
15 december 2008
om du nu är så "snål" så får du väll lägga på 700kr på priset wink

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 december 2008
Det ska väl inte vara några som helst problem att slanga en 740? Har jag då aldrig haft när jag jobbade på skroten.. (där måste tankarna tömmas)

Kör ner en trädgårds slang, sen kör du ner en lite tunnare slang också.
Sen tar du kompressorn och blåser i den tunnare slangen (täta runt tanklocket me en trasa, handske eller nå) så kommer bensinen som på beställning..

Och du slipper få bensin i munnen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

helt galen
388 Inlägg
15 december 2008
-90 är slangskyddad de innan dess ska man kunna slanga med trädgårdsslang. Smidigast är nog ändå att ta det via bensinpumpen...

Varför åka fort när man kan åka brett?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 december 2008
smidigast av allt om man inte kan sälja den med fulltank kör upp soppan fss volvos e så pass törstiga så 1 fredakväll äre ju tomt på 1 par timmar

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
15 december 2008
eller så plockar man loss returen efter bränsle bryggan så får man också ut en del soppa och det snabbt smile

~Andy~

BECE
147 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Alltså det roliga är ju att slangen går inte ens i, och det är en vanlig trädgårdsslang man provat med... Och det är årsmodell 87. big_smile

Ingen minns en fegis.

609 Inlägg
15 december 2008
Ingen som reagerar på hur lämpligt det är med en "hur-man-slangar" tråd?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 december 2008
STriiiker skrev:

Det är väl inte direkt den första tråden om ämnet så.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

831 Inlägg
15 december 2008
Haha fyyyyy faaaan du va mig en snååål jä-el.

Jag skulle skämmas som en hund och ställa en sån här fråga när jag även påpekat att jag ska sälja bilen och vill ha bensinen till en annan bil. God damn!

ellert skrev:

686 Inlägg
15 december 2008
STriiiker skrev:

Finns nog trådar på detta forum som är mindre lämpliga skulle jag tro.

/Påsen

PÅSEN RACING

Sök