det funkar - du borde inte märka nån som helst skillnad - är värre med 25% blandning - det körde jag på min Volvo 855Gl ett tag (en tank) - hackade minimalt annars inget alls
För rengörning möjligtvis. Har fått för mig att såndär ventilrengöringsvätska som man blandar i bensinen är helt sonika ren diesel. Luktar och ser PRECIS likadant.
Öh..nu hänger jag inte med alls...varför just diesel?
Varför inte liksom? man vill ju inte vara en i mängden och tanka i E85, det är ju på tok för main stream...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
den jäkla dieseln som e nu förtiden smörjer ju knappt något ändå ..
Inte ett dugg...ja brukar pytsa i lite olja i lastbilen ibland... näe skoja..förut gick de bra men inte me nya motorerna.. Varför inte en skvätt av både olja,,diesel,,,e-85 så har man garderat sig..
Det verkar som att det inte är något positivt med att sätta i diesel i tanken överhuvudtaget alltså
Svårt att säga..men jag har aldrig hört talas om att man gör de...inte på 40 år alla fall...men jag kan ha missat nåt...iofs. så körde jag min -61 volvo pv på ren diesel en gång när den va riktigt varm...å satan va den spikade å skramla..men kul va de..men va inte blyg..i me diesel bara...den e ju dyrare så dom tjänar lite på dig..!
Nej, det där med att den drar mindre tror jag inte på alls. Enda effekten jag kan tänka mig är att det skulle rena i systemet om man skulle göra det en gång om året eller nått...
Men att hälla i 10% vid varje tankning låter inte hälsosamt för motorn alls. Så mitt tips är att låta bli det...
epa nördarna häromkring körde 50/50 blandning... de gick ju... men svårt att stanna motorn då tändstiften agerade glödstift... sen rykte de nå förbannat..
Kan inte se nå positivt me det, en 10% blandning borde inte ens märkas i bränsleförbrukning.